Ha épp a közelmúltban vágtunk bele a webshopunk elindításába, természetesen az üzlet felvirágoztatásáig számos helyen a lehető legköltséghatékonyabb megoldást szeretnénk választani. Hogyan faragjuk le és optimalizáljuk a most induló webshopunk költségeit? Cikkünkben pontosan erre keressük a választ!

1. Készítsünk üzleti tervet!

A kezdő vállalkozások – köztük a webshopok – többsége nem rendelkezik üzleti tervvel, ezért a kiadásokat is nehezen tudják megtervezni. Ugyanis az online marketing világában pillanatok alatt el lehet szórni a költségvetésünk jelentős hányadát, ha pedig nem járnak sikerrel a kampányok, akkor rendkívül nehéz helyzetbe kerülünk.

Első lépésként érdemes minden marketing eszközt felsorolni, majd konkrétan meghatározni a rájuk fordítandó összegeket. Döntsük el, hogy mennyit szánunk keresőoptimalizálásra (SEO-ra) és PPC hirdetésekre, illetve közösségi média marketingre. Tervezzünk legalább fél évvel előre, és tartsunk ki a döntésünk mellett – tehát még akkor se billenjen el egyik vagy másik oldalra a költségvetésünk, ha valamelyik kampány nem hozza rövid időn belül az elvárásokat.

A webshop logisztika költségeit is számoljuk ki fillérre pontosan, és döntsünk egy megbízható fulfillment vagy szállítmányozási cég mellett. Ilyenkor azonban nem csak a minél alacsonyabb szállítási költséget tanácsos szem előtt tartani, hiszen a gyors és sérülésmentes szállításért mindig megéri egy kicsit többet fordítani a logisztikára.

2. Fókuszáljunk az alapokra!

Természetesen az egyedi arculat tervezése és a különböző, előnyös megjelenést nyújtó pluginok beépítése fontos a sikert illetően, de először mindig az alapokat kell rendbe rakni, hiszen az arculattervezés és az extra bővítmények vásárlása is súlyos kiadásokat jelenthet. Először tehát legyen valóban működőképes a webshopunk, és csak utána kezdjünk el az egyedi fejlesztésekre költeni.

TIPP: Ha nem mozgunk otthonosan a webshop készítés világában, inkább bízzuk szakértőkre a feladatokat. Így a fizetési rendszerek integrálásával és a hírlevélküldő beépítésével sem kell foglalkoznunk, és kizárólag az üzleti teendőkre koncentrálhatunk.

3. Szervezzük ki a logisztikát!

A logisztika kiszervezésével rengeteget időt, energiát és pénzt is megtakaríthatunk. Ha fulfillment mellett döntünk, akkor a raktározástól kezdve a csomagkezelésen át egészen a házhozszállításig profikra bízhatjuk a termékeink kezelését. Mivel a házon belüli webshop logisztika a raktárbérlés miatt igencsak költséges lehet, ezért célszerű egy kiforrott fulfillment szolgáltatást választani.

4. Mérjük az eredményeket!

A marketing kampányoktól kezdve a webshop fenntartási költségein át egészen a logisztikai kiadásokig mindent mérjünk a lehető legpontosabban. Az így kapott eredményekről pedig készítsünk legalább negyedévente egy riportot, hogy kiderítsük, milyen költségeket lehet lejjebb faragni. Ha a PPC kampány vagy a keresőoptimalizálás még egy év után sem hozza az elvárásokat, akkor érdemes elgondolkodni a kiadások csökkentésén vagy átcsoportosításán.

Ne essünk pánikba, ha néhány hónap alatt még nem lesz sikeres a webshopunk!

  • Egy webshop felfuttatásához idő, türelem és persze kitartó munka kell, ezért 2-3 hónapnyi sikertelen próbálkozás után még semmiképp ne temessük az üzletünket. Inkább igyekezzünk profibb kampányokat építeni, illetve minél felhasználóbarátabb oldalt kialakítani.

5. Automatizáljunk!

Amit csak lehet, automatizáljunk, hogy időt és energiát szabadítsunk fel. Automatizáljuk a számlázást és a logisztikai teendőket, illetve építsünk be chatbot-ot is, hogy ne kelljen ugyanazokra a kérdésekre századjára is személyesen válaszolnunk.

Természetesen a webshop indításának időszakában, amikor még csak szállingóznak a megrendelések, akár kézileg is könnyen elvégezhetjük az adminisztrációs teendőket, később viszont már elengedhetetlenné válnak az automatizált folyamatok.

Ha nem szeretnénk milliós havi kiadásokkal számolni, akkor fogadjuk meg bátran a fenti tanácsokat. Mindenekelőtt készítsünk egy alapos üzleti tervet, majd koncentráljunk az alapvető funkciók beállítására. Ha nem szeretnénk raktárat fenntartani, akkor pedig szervezzük ki teljes mértékben a logisztikát, és tartsuk számon még a legkisebb kiadásokat is. Ezenkívül automatizáljunk minden létező folyamatot, hogy végül már csak az üzleti teendőkkel kelljen foglalkoznunk.

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos, auditált mérések szerint a Like Company Media Group hírportáljait a forgalmas napokon 600 ezer ember olvassa.