Aki Budapestet akarja gyengíteni, az nem a vidéket erősíti, hanem az országot gyengíti! – így reagált a főpolgármester arra a hírre, hogy a természettudományi után az új közlekedési múzeumot is vidékre költöztetheti a kormány. Információink szerint a Lázár János vezette Építési és Beruházási Minisztérium egyik államtitkára az elmúlt hetekben többször is azt mondta, hogy a gyűjteménynek jobb helye lenne például Nyíregyházán, Debrecenben.
Rozsdaövezeti fejlesztés
„Az új Közlekedési Múzeum kivételesen nagyon jó kezdeményezés. Sajnos egyelőre a szabályt erősítő kivétel. Budapestnek még sok ilyenre lenne szüksége: minden fejlesztést a rozsdaövezetbe – a Városliget pedig maradjon liget!” – ezt írta 2019-ben a főpolgármester a Facebook oldalán. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Milliárdokba került a tervezés
Karácsony Gergely szerint ma már nincs kivétel, csak a szabály. „Sajtóhírek szerint a kormány a kukába dobná a Közlekedési Múzeum világhírű építészirodák által készített terveit, és azt a sok milliárdot, amibe ezek kerültek. És csak hogy büntessék Budapestet, vidékre vinnék a múzeumot” – idézte fel.
Látványterv marad

Vidékieknek sem lenne jobb
A főpolgármester úgy látja, hogy ezzel a közlekedési szakmával szúrnak ki, meg azzal a sok millió vidéken élő emberrel, akik így sokkal nehezebben fognak eljutni a múzeumba, mintha az Budapesten lenne. „Aki Budapestet akarja gyengíteni, az nem a vidéket erősíti, hanem az országot gyengíti” – zárta a posztját.
Vidéket erősítenék
A múzeum vidékre költöztetésével kapcsolatos kijelentés kevéssé meglepő annak fényében, hogy Lázár János már miniszteri meghallgatásakor leszögezte, hogy a vidéket kívánja előtérbe helyezni az állami beruházásoknál. A vidéki helyszínválasztással ugyanakkor kidobnák az új múzeum létesítésének előkészítésére kapott 10 milliárdot és a tervezésre költött csaknem 8 milliárd forintot is.
Átalakult a struktúra
Ahogy ebben a cikkben írtunk róla, a megszüntetett Technológiai és Ipari Minisztérium feladatkörei közül a közlekedési terület Lázár Jánoshoz került, így az Építési és Beruházási Minisztériumot átnevezik Építési és Közlekedési Minisztériummá. Vitézy Dávid közlekedési államtitkár, a múzeum korábbi igazgatója Palkovics László lemondása után szintén lemondott.
Megköszönte Vitézy a felkérést
Vitézy Dávid is a közösségi oldalán így fogalmazott: „Ahogy ma a kormányinfón elhangzott, az új energetikai tárca létrejötte révén, Palkovics László miniszter lemondásával a Technológiai és Ipari Minisztérium megszűnik, ezáltal az eddigi közlekedési államtitkári feladataim is véget érnek. A közlekedési szakterület felügyelete az új kormányzati feladatmegosztás szerint Lázár János minisztériumához kerül át. Köszönöm Palkovics miniszter úrnak és a Kormánynak a megtisztelő felkérést és a közös munkát, úgy hiszem, az elmúlt fél évben a hazai közösségi közlekedés és a vasút számos nagy ügyében tudtunk a helyes irányba egyet előrelépni.”
Metrók, autók, mozdonyok mindenhol

Így nézett volna ki a múzeum
Ahogy a Budapestkörnyéke.hu hírportálon beszámoltunk róla, a tervpályázatra tizenhárom magyar és külföldi építésziroda adott be pályaműveket, és az első díjat a világhírű Diller Scofidio + Renfro építésziroda “komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó” terve nyerte el. Az építésziroda ezzel megszerezte a lehetőséget a Közlekedési Múzeum új épületegyüttese és az azt körülvevő park tervezésére.
Tarlós István idejében kezdődött a tervezés
Tarlós István főpolgármester az eredményhirdetést megelőzően emlékeztetett arra, hogy a kormány döntése értelmében a Közlekedési Múzeum régi városligeti épülete újjáépítését követően a Magyar Innováció Házának ad majd otthont, az ország egyik leglátogatottabb múzeumának számító Közlekedési Múzeum új épületét pedig a volt Északi Járműjavító Dízelcsarnokának bővítésével hozzák létre. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: Közlekedési Múzeum látványterve