Ahogy azt az elsők között itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon megírtuk szerda hajnalban összeütközött majd kisiklott két vonat a déli vasúti összekötőn a Nemzeti Színház közelében. Óriási bonyodalmakat okozott a baleset a MÁV-nál, hiszen ez az ország legforgalmasabb vasúti átjárója. Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója mégis megdicsérte a vasúttársaságot.

Leállt a közlekedés

Két vonat ütközött az összekötő a felújítás alatt álló vasúti hídon. A műszaki mentés miatt a MÁV ideiglenes menetrendet vezetett be, ez az ország legforgalmasabb vasúti hídján naponta 300 vonat halad át, vagyis ha ezzel az átjáróval gond van, az egész ország vasúti közlekedése megérzi.

Tízezreket érintett a probléma

A híd forgalomból történő kiesése emberek tízezreit érint, a problémamegoldás nem váratott sokáig. A MÁV egy európai színvonalú grafikával villámgyorsan tájékoztatta az érintett utasokat a lehetőségekről, sőt még a BKK-t is bevették a buliba.

Gyorsan a BKK-t is bevették a megoldásba

Hajnali 5 órától a vasúti jegyek, bérletek, utazási igazolványok a BKK járatain felhasználhatók egyes szakaszokon: az M4-es metrón a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között, az M3-as metrópótlón Kőbánya-Kispest és Népliget között, valamint az 1-es villamoson Népliget – Ferencváros vasútállomás – Kelenföld vasútállomás megállóhely között – közölte a Mávinform, vagyis gyorsan komplex megoldás született.

Szomorú vonat kisiklása

A Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója, Vitézy Dávid nem bírta ki, hogy ne posztoljon a jelenségről. Így fogalmazott: „Nyilván szomorú hír egy tehervonat kisiklása, de jól példázza a Budapest fontos körvasúti szakaszán történt éjjeli zavar, hogy a MÁV-nál valami újat indítottunk útjára sikerrel Homolya Róbert elnök-vezérigazgató vezetésével: ma már néhány órával a baleset után ilyen színvonalú térképeket posztolt és használt az utastájékoztatásban, illetve az állomási kijelzőkön” – írja az alábbi grafikáról a közlekedési szakember.

Mélyről indul a MÁV

Vitézy Dávid így folytatja: „Rengeteg még a teendő, s ha őszinték akarunk lenni, a MÁV utastájékoztatási kultúrája jóval mélyebbről indul, mint ahol BKV valaha, akár a BKK létrejötte előtt volt. „

A BKK egykori csapata a MÁV-nál van

Mint írja, óriási energiák mozdulnak most meg, hogy mindez megváltozzon és épp a BKK tájékoztatási rendszerét a 2010-es évek elején sikerrel megújító csapat is a vasúthoz szegődött ennek érdekében, megújítani mind a tervezett, mind a zavarok alatti tájékoztatás kultúráját, pályavasúti és szolgáltatói oldalon egyaránt – fogalmazott Vitézy Dávod.

Vitézy Dávid nagyon lelkes lett

Az igazgató nagyon lelkesen fejezi be posztját: „Drukkolok nekik, a támogatásomra mindenben számíthatnak, hisz kulcsfontosságú terület ez a vasút sikeréhez a budapesti elővárosi közlekedésben.”

Felújítják éppen a hidat

A déli összekötőnél jelenleg hatalmas vízi járműpark van jelen. Két nagy daru, úszóbárka, illetve az emelőművek, ugyanis a híd felújítása során több óriási elemet kell a hídra emelni.

Majdnem akkora, mint az Eiffel-torony

A felújítást követően a híd az összesen három hídszerkezettel együtt 7 ezer tonnát nyom majd – összehasonlításként: az Eiffel-torony 10 ezer tonna. A munka során nem csak kicserélik a régi, rossz állapotú vasúti hidakat, hanem 2-ről 3 vágányosra bővítik az épülő körvasutat.

Ezeket se hagyd ki!

Kiemelt kép: Vitézy Dávid – Forrás: Facebook/Vitézy Dávid