„A Tisza Párt rátámadt a magyar vasútra. Pontosan tudjuk, hogy Magyar Péter és a Tisza Párt az Európai Néppárton keresztül nyomást gyakorolt az Európai Beruházási Bankra (EIB), hogy a magyar vasút ne kaphassa meg a fejlesztési forrást” – mondta keddi videójában Lázár János építési és közlekedési miniszter.
Mindent előkészítettek
Lázár János ezek után felsorolja, hogy mi mindent tett a minisztérium az elmúlt egy évben. Azt mondja, hogy elkészítettek egy felújítási programot, meggyőzték a gazdasági minisztert, majd az Európai Beruházási Banktól (EIB) kértek hitelt. „Minden jól haladt előre, mindenben megegyeztünk (…), amíg nem június 26-a helyett elhalasztották a döntést (…) bizonytalan időre”. “Harminchét kórház ötven telephelyén kerülne sor felújításra, illetve új épületek építésére, ezen túl pedig harminchárom mentőállomást építenének vagy újítanának fel, az ehhez szükséges források azonban politikai okokból nem érkeztek meg az Európai Uniótól” – mondta áprilisban Takács Péter. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Lázár János ígérete
Lázár János tavaly szeptemberben posztolt arról, hogy a kormány nem várja meg, amíg Brüsszel kifizeti a „Magyarországnak járó pénzeket”, minisztériuma pedig beadta az EIB-nek „a vasútfejlesztési forrásokra vonatkozó hitelkérelmet. Ezzel hamarosan kezdetét veheti az 5 pontos közlekedési akcióterv egyik legfontosabb elemének – a vasútipálya-felújításoknak – a megvalósítása.” – írja a 444.hu.
5 pontos akcióterv
Ez az a hitelfelvétel, amit Lázár szerint a Tisza akadályozta meg. Arról azonban nem tudni, hogy mi lett a kormány vállalásával. Ugyanis, mint írta: „az augusztusban meghirdetett 5 pontos közlekedési akcióterv sürgősségi beavatkozásokat és hosszabb távú, valódi terápiás lépéseket egyaránt tartalmaz. A 800 milliárd forintos infrastruktúrafejlesztési program egyik felét Magyarország kormánya biztosítja, a másik felét pedig az Európai Beruházási Bank (EIB) hiteléből finanszírozzuk majd. Ez szerves része annak az 1200 milliárdos, 10 éves vasútfejlesztési csomagnak, amely a magyar kötöttpályás közlekedés komplex megújítását célozza.”
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Lázár János intézkedése
A Tisza Párt elnöke posztjában arra emlékezteti követőit, hogy 115 új mozdony és a 39 10 új InterCity érkezett volna, de jutott volna pénz pályaépítésre, váltócserére, egyéb infrastruktúra fejlesztésre. Ezeket Lázár lehúzta, sőt már elnyert uniós pénzeket visszaküldött Brüsszelnek és lezárt pályázatokat visszavonatott.
Lízingelt mozdonyok
“Az új vonatok és mozdonyok beszerzése helyett, most 30 éves mozdonyokat lízingel.Lázár maga ismerte el, hogy mintegy 900 milliárd forint uniós pénz hiányzik a vasúti fejlesztésből. Az unió források Orbán Viktor és családjának ipari méretű korrupciója miatt nem érkeznek.Lázár sorra rugdalja ki a még megmaradt vasúti szakembereket” – írja Magyar Péter
Kórházfejlesztések is leálltak
Több tucat kórház és rendelőintézet – köztük a szolnoki Hetényi Géza kórház – felújítását állította meg a Tisza Párt és Brüsszel „sunyi alkuja”- jelentette ki még áprilisban a Belügyminisztérium egészségügyi államtitkára Szolnokon, a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Hetényi Géza Kórház-Rendelőintézet előtt tartott sajtótájékoztatón.
“Sunyi alku”
Az egészségügyi államtitkár azt mondta, hogy „az idehaza eddig méltán ismeretlen” Kollár Kinga, a Tisza Párt európai parlamenti képviselője „arcpirító módon”, a magyar emberek kárán örvendezve tett vállalhatatlan kijelentéseket az Európai Parlamentben, és „bizony elhagyta a száját, hogy megköttetett egy sunyi alku” Brüsszel és a Tisza Párt, Magyar Péter, Ursula von der Leyen és Manfred Weber között. Ennek következtében ötven magyar kórház felújítását blokkolja az Európai Unió és „Brüsszel Péter”.
Elmaradt kórházfelújítások
“Harminchét kórház ötven telephelyén kerülne sor felújításra, illetve új épületek építésére, ezen túl pedig harminchárom mentőállomást építenének vagy újítanának fel, az ehhez szükséges források azonban politikai okokból nem érkeztek meg az Európai Uniótól” – mondta áprilisban Takács Péter. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Kiemelt kép: Magyar Péter és Lázár János