Lázár János építési és közlekedési miniszter szerint a kormány minden ciklusban épít egy Duna-hidat, a következőben sem lesz másként, ha maradnak. Lázár János friss videójában beszélt még a HÉV-vonalak felújításáról és a budapesti hidakról is. Vitézy Dávid szerint üres ígérgetés az egész.
Ciklusonként egy új híd
Mi vagyunk az a kormány, aki minden választási ciklusban építünk a Dunán és a Tiszán legalább egy hidat. Az előző ciklusban építettünk egyet Kalocsánál, most építünk Mohácsnál egy hidat – mondta Lázár János, hozzátéve, hogy most nagyon sokat dolgozik a Gubacsi híd felújításán. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Gyalogos és kerékpáros híd is kell
Lázár szerint Budapesten gyalogos és kerékpáros hídra és még egy újabb hídra van szükség, továbbá az összes létező hídnak a teljes felújítására, ez azt is jelenti, hogy a dél-pesti, illetve Csepelt érintő hídstruktúrát is mindenképpen fel kell újítani.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
HÉV-felújítás
A HÉV-ről azt mondta, a Magyarországon lévő 100 darab HÉV-szerelvény mindegyike elérte a 60 éves életkort, bármelyik budapesti vonalon is közlekedik. Lázár János kijelentette: „minden HÉV-vonalat fel fogunk újítani, de nem a csepeli HÉV-vel fogjuk kezdeni, hanem a szentendrei HÉV-vel, ahol felújítjuk a teljes pályát, a pálya melletti vasútállomásokat, állomásokat és az összes szerelvényt is, 54 új HÉV szerelvény beszerzése fog elindulni még ebben az esztendőben.”
Először a szentendrei HÉV-et újítják fel
Lázár elmondása szerint ez nem azt jelenti, hogy a többi HÉV-et, akár Csepel, akár Gödöllő felé, ne tervezné felújítani a kormány. Az összes tervezési megbízást kiadtam, minden HÉV-vonalat fel akarunk újítani, és a HÉV-járműveket le fogjuk cserélni új járművekre – zárta gondolatait a miniszter.
Komolytalan szavak
Lázár János ígéretére Vitézy Dávid, az Orbán-kormány korábbi közlekedési államtitkára ennyit mondott: „Egyre kevésbé vehetőek komolyan Lázár János szavai” Májusban még arról beszélt, hogy a hónap végén kiírják a közbeszerzéseket, most már az év végéről beszél. Akét ígéret között nem történt semmi.
Lázár mindent leállított
Vitézy szerint a Lázár által emlegetett tervezői megbízásokat még a korábban a Vitézy vezette Budapest Fejlesztési Központ adta ki. “Lázár János azóta csak annyit csinált HÉV-ügyben, hogy leállította az összes projektet” – értékelte a miniszteri bejelentést Vitézy Dávid a BFK egykori vezetője, volt közlekedési államtitkár, jelenlegi fővárosi képviselő a Népszavának.
2029 fontos dátum
Az elaggott HÉV-szerelvények lecserélése egyre sürgetőbb, miközben egyre távolibbnak tűnik. A választásokig már aligha lehet nyélbe ütni az üzletet, miközben a jelenlegi uniós pénzügyi ciklus forrásai csak 2029-ig érhetőek el. Ráadásul az európai vasútgyártási kapacitások ismeretében teljesen irreálisnak tűnik, hogy a szállítói szerződés aláírása után fél évvel megérkezzenek az első szerelvények.
Lázár és Vitézy vitája
Lázár János és Vitézy Dávid közötti gyakori viták főként a közlekedési és városfejlesztési kérdésekből fakadnak, hiszen mindketten meghatározó szereplői a magyar közlekedéspolitikának, de sokszor eltérő szemlélettel. Lázár János, mint építési és közlekedési miniszter inkább a nagy állami beruházások, autópálya- és vasútfejlesztések, valamint a vidékfejlesztés oldaláról közelít, míg Vitézy Dávid közlekedési szakemberként és volt BKK-vezérként a fenntartható városi közlekedés, a tömegközlekedés és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztését hangsúlyozza. A két szereplő nézetkülönbségei leginkább a budapesti és elővárosi vasúti beruházások, a fővárosi közlekedésszervezés és a közösségi közlekedés modernizációja kapcsán ütköznek, ami miatt gyakran kerülnek nyilvános szakmai és politikai vitákba. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Kiemelt kép: Lázár János (kék ingben) és Vitézy Dávid – a fotó illusztráció, Adobe AI mesterséges intelligencia felhasználásával készült.

