A napokban ünnepelte Budapest a fennállásának 150. évfordulóját, vagyis Pest, Buda és Óbuda egyesítését. Vitézy Dávidnak, az Orbán-kormány korábbi közlekedésért felelős államtitkárának az ünnep kapcsán a hiányosságok jutottak eszébe. Szerinte egyedülálló Európában, hogy Budapesten egyetlen kötöttpályás közlekedési beruházás sincs folyamatban. Mint fogalmazott: megállt az idő a magyar fővárosban, ráadásul ambíció és a vízió sincs Budapest nagyléptékű fejlesztéséről.

Rengeteg dolog készült el a 100. születésnapra

Budapest most 150 éves lett és nem történt semmi. “1973-ban, a főváros egyesítésének 100 éves fennállásának évfordulójára elkészült a Kisföldalatti teljes rekonstrukciója, Mexikói úti hosszabbítása és megjöttek a máig szolgáló új járművek. Elkészült az M2-es metró Déli pályaudvar és Deák Ferenc tér közötti szakasza és a felszíni átrendezések a Moszkva téren, a Batthyány téren. Elkészült a H5 hév Batthyány téri hosszabbítása és Margit hídtól föld alatt vezetett szakasza. Elkészült az új Déli pályaudvar utasforgalmi csarnoka, elkészül az új metrókapcsolat, aluljáró. Elkészült a Fogaskerekű teljes felújítása és megérkeztek a máig szolgáló járművek.” – írja Vitézy Dávid a közösségi oldalán, majd így folytatja:

Kórházak, metró és több park épült a 100. születésnapra

50 évvel ezelőtt megérkeznek az első Ikarus 260-as és 280-as buszok a BKV állományába, százszámra cserélték le a buszokat. Új felüljárók épültek a Csömöri úton, a Jászberényi úton, a Grassalkovich úton. Nagy erőkkel zajlott az M3-as metró építése a Deák Ferenc tér és a Nagyvárad tér között. Átadták a forgalomnak a megújított Lánchidat és Váralagutat. Ez csak a közlekedés, hiszen akkor megújult parkokról (Gellérthegy), új kórházakról (Kútvölgyi Tömb, II. Női Klinika), egyéb létesítményekről (BNV, mai Hungexpo) és persze a lakásépítésekről nem is beszélve. 1973-ban tehát sokkal erőteljesebben fejlődött Budapest mint most. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Most, a 150. születésnapon semmilyen fejlesztés sem történt

“Ma ehhez képest Budapesten egyetlen kötöttpályás beruházás sincs folyamatban, az M3-as metró felújításának elkészülte után. Egy sem. Ez teljesen egyedülálló ebben a városméretben Európában, mindenhol metrók, elővárosi vasutak, villamosok épülnek, Varsótól Prágáig, Bukaresttől Bécsig, Münchentől Barcelonáig.” – írja Vitézy, majd így folytatja:

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Megállt az idő Budapesten

“Nem sírom vissza a hetvenes éveket, félreértés ne essék. De az ötven évvel ezelőtti listát a mai helyzettel összehasonlítva olyan érzésem van, mintha megállt volna az idő. Lényegében ott tartunk, hogy minden érezhető ambíció és vízió eltűnt a város valós, nagy léptékű infrastrukturális fejlesztése mögül.”

Leállította a kormány a budapesti fejlesztéseket

Vitézy Dávid szerint nagyon szomorú, hogy a budapesti fejlesztéseket sorra leállító és a vidék fejlesztésében gondolkodó kormányzati oldal, és a Városháza sem akar, tud, vagy mer Budapest nagyszabású fejlesztésében gondolkodni. A közlekedési szakember szerint a magyar fővárosban lényegében megállt az idő. 

Mindenről lemondanak Karácsony Gergelyék

A volt államtitkár a városvezetést is kiosztja. Szerinte forráshiány mögé bújva minden fejlesztésről lemondanak Karácsonyék és már a jövőről gondolkodni sem merő, terveket sem készítő, kizárólag a gyors publicitást hozó kis beavatkozásokat részesítik előnyben, ráadásul egy hamis “zöld” ideológia mentén. Szerinte a Városháza minden nagyobb lehetséges fejlesztést például elővárosi vasútvonalakat vagy a Galvani híd építését módszeresen akadályozza.

Nem esett szó fejlesztésekről

“Budapest fejlesztéséről a 150. születésnapon egy szó sem eshetett. Kedves dolog kitakarítani az aluljárókat, de miért csak ilyenkor?, leszórni egy kis kaviccsal a Városháza parkolójának egy részét és végre átengedni az embereket az udvaron (régesrég kellett volna), és indítani egy bulivillamost pár napra. De ha eközben akár csak az említett Kisföldalattira vagy a Fogaskerekűre nézünk, akár az 1973-as évfordulóra vásárolt járművek 50 éves évfordulóját is ünnepelhetnénk, a hévekről nem is beszélve.  Ezek cseréjére még csak bármiféle kilátás sincs a következő években.” – írja Vitézy, majd így fejelzi be posztját:

A lemondás évfordulója

„Ebben a helyzetben tehát valójában a főváros fejlesztéséről való teljes lemondás jelképe volt ez a 150. évforduló számomra – kár érte. Ha lehet, ne várjunk Budapest 200. születésnapjáig, hogy ez megváltozzon.” – szögezi le Vitézy Dávid. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Vitézy Dávid, Orbán Viktor, Karácsony Gely – BPK-montázs