Számos budapeszti fejlesztés eshet áldozatául a Lázár János új minisztérium felelvizsgálatának. Mint ismert a még el nem indult kormányzati beruházásokat nézik át, és ez rengeteg fővárosi projektet érinthet.
Mi nem?
Az ellenzéki Népszava arról ír, hogy szinte valamennyi Budapestre tervezett állami projektet leállítana Lázár János. Köztük van a Galvani híd és a déli körvasút építése, a Műegyetem rakpartot és a Kopaszi-gátat is érintő újabb budai fonódó villamospálya kialakítása, a Ráckevei-Duna revitalizációja.
Városmajornak is annyi
Kétséges a Városmajor megújítása, a csepeli és a gellérthegyi közpark valamint a dunai evezős központ létrehozása, a Városliget autómentesítése és a dél-budai centrumkórház is. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Általánosságban mondott burkolt „nem”
A lap nem kapott egyértelmű választ a kérdéseire, de azt írta nekik az az Építési és Beruházási Minisztérium, hogy „minden állami beruházásra általánosan vonatkozik az a kormányhatározat, amely a Magyarország szomszédjában zajló háború idején, a tartalékképzés miatt felfüggeszt, majd felülvizsgál minden olyan állami beruházást, amelynek kivitelezése még nem kezdődött meg”.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Majd később hasznosítják
„Az eddig elvégzett előkészítési, engedélyezési munkálatok azonban nem vesznek kárba, azokat a beruházások későbbi megvalósulásának alkalmával – ha kell módosítva azokat – felhasználjuk – fogalmaz a tárca, de konkrét projekteket nem említenek.
11-es útért is aggódnak
Ahogy arról egy hónapja a BudaPestkörnyéke.hu is beszámolt aggódnak a 11-es út felújítása miatt is. Akkor azt írtuk, hogy minden készen áll ahhoz, hogy végre elstartoljon a 11-es főút szentendrei szakaszának a felújítása, azonban a Lázár János vezette Építési és Beruházási Minisztérium könnyen határozhat úgy, hogy mégsem lesz most pénz ennek az útnak a megújítására.
Augusztusig kiderül
„Nem akarom azt mondani, hogy itt is elképzelhető, hogy a beruházás egy későbbi időpontban kerül megvalósításra, de azért jó, ha a fejünkben van, hogy több ezer projektet fog átnézni az Építési és Beruházási Minisztérium. Örüljünk, ha ez a projekt úgy tud megvalósulni, és akkor, amikor számítunk rá” – mondta a megválasztott fideszes képviselő. Vitályos Eszter úgy tudja, hogy augusztus 20-án indulne a munka, de még minden bizonytalan.
A HÉV-nek annyi
A H7 HÉV-vonal fejlesztésének és meghosszabbításának leállítását a projektet elindító, az új kormány által felszámolt Budapesti Fejlesztési Központ helyébe lépő Nemzeti Közlekedési Központ Zrt. már kérte. A HÉV-fejlesztés megállításával milliárdos, több éves előkészítő munka mehet veszendőbe. Ráadásul egy korábbi közvélemény-kutatás szerint éppen ez volt a lakosság által leginkább várt fővárosi közlekedési beruházás. Valószínűleg ugrik az általános HÉV-felújítás is, amely 2400 milliárdba kerülne.
Sportberuházás is bajba kerülhet
A tervezés alatt álló, illetve már elindított projektek mellett a Népszava információi szerint a beruházási minisztérium a korábbi, már lezárt állami projekteket is átvizsgálja, különös tekintettel az előző úszó vb-re készült beruházásokra és az olimpiai pályázat előkészítésére. Mindkettő kormányzati felelőse Fürjes Balázs volt.
Címlapfotó BPK-montázs.