A közútkezelő tájékoztatása szerint az M1-es autópályán nagyfeszültségű légvezeték-szakadás helyreállítása miatt a csütörtökön az esti órákban korlátozásokat vezetnek be. Emiatt késnek a győri vonalon a vonatpótló buszok is.

Egy sávod haladhat a forgalom

A MÁVINFORM korábba azt írta Tatabánya térségében 13 órától az autópályán irányonként csak egy sávban haladhat a forgalom, 13:30-tól várhatóan 30-60 percre pedig teljesen lezárják az érintett útszakaszt, az autókat alsóbbrendű utakra terelik. Nos, a lezárás valóban várható, ám az MKIF tájékoztatása szerint az M1-es autópálya mai, átlagosnál erősebb forgalma miatt úgy döntöttek, hogy a helyreállítási munkálatokat átütemezik az esti órákra, amikor kisebb a forgalom. Erre várhatóan ma este 9-kor kerül sor. „A tereléskiépítésről és a forgalom megállításáról a Facebook oldalunkon és az Útinformon keresztül tájékoztatjuk az utazókat” – írják.

Jelentős késések

Bár korábban azt írta a MÁVINFORM, hogy a győri fővonali pótlóbuszok közül az eredetileg az M1-es autópályán közlekedő járatoknál jelentősen hosszabb menetidőre, késésekre kell számítani, ez érinti a Budapest-Kelenföld és Tatabánya közötti közvetlen IC pótlóbuszokat, valamint a Budaörs és Tatabánya közötti, csak bicskei megállással közlekedő X10-es pótlóbuszokat, most viszont az átütemezés miatt ez feltehetően nem fog túl nagy káoszt okozni.

Terelik a forgalmat

Az autópálya lezárása miatt ennek ellenére az 1-es főúton és a környező alsóbbrendű utakon is várhatók torlódások. A közúti torlódások és a terelt hosszabb útvonal miatt nagyobb késéssel közlekedő pótlóbuszokról a csatlakozást nem minden vonatnál biztosítják, hogy a vonatok önálló útvonalán a menetrend kiszámítható maradjon.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Pár napja indult a vonatpótlás

Amint azt a BudaPestkörnyéke.hu is megírta kaotikus állapotokat okozott, hogy hétfőtől a győri fővonal egy szakaszán megkezdték a pályafelújítást és pótlóbuszokat állították forgalomba Budapest és Tatabánya között. Az utasok elégedetlenek, Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár pedig kapkodással magyarázza a történteket. A MÁV szerint a szakemberek folyamatosan megteszik a szükséges intézkedéseket, hogy kezeljék a munkálatokkal járó rendkívüli helyzetet.

Ideiglenes sebességkorlátozás

Ahogy írtunk róla, konfliktus bontakozott ki korábban a MÁV vezetése és a vasutat is felügyelő Lázár János között annak kapcsán, hogy a sínek elöregedése miatt a vasúttársaság ideiglenes sebességkorlátozást vezetett be a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon, egészen konkrétan Biatorbágy és Szárliget között.

„Ne okoskodjanak!”

„A MÁV vezetői ne okoskodjanak és ne mellébeszéljenek, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a vasúti pálya újjáépítését” – Lázár János ezekkel a szavakkal tette egyértelművé, hogy mit vár el az állami cégtől.

Kapkodott a MÁV

Vitézy Dávid, korábbi közlekedésért felelős államtitkár szerint ez egy olyan ultimátumszerű helyzetet hozott létre, amely következtében a MÁV kapkodva, minden erőforrást mozgósítva, a máskor megszokott felkészülési időt lerövidítve kezdte meg szeptember 18-án a pályajavítást az érintett szakaszon. Ez pedig azt jelentette, hogy az egyik vágány helyett pótlóbuszokat állítottak forgalomba Budapest és Tatabánya között.

Nem tudtak felkészülni

„Nyilván nagyon sok ember nagyon sokat dolgozott, de a kapkodásnak meglett a következménye a legjobb szándék mellett is. Főleg egy ilyen súlyú, első számú vasúti fővonal pótlására fel kellett volna készülni. Ez a vége annak, hogyha a vasutasok nem okoskodnak, hanem végrehajtják, ami a miniszteri parancs” – fogalmazott a Magyar Hangnak Vitézy Dávid.

Második napi pótlás

A Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom vonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán zajló felújítása három napja kezdődött. A jelentős komplikációkról, a buszos vonatpótlásról, illetve a rekonstrukció első ütemének október 26-ra várható, vagyis inkább remélhető befejezéséről volt központi tájékoztatás, és sok helyre ki is ragasztották a legfontosabb tudnivalókat – írta meg a Telex.

Nem a vasútállomáson áll meg a busz

„Aki kitalálta, hogy a buszok ne a város nagy vasútállomásán vegyék fel az utasokat, hanem néhány száz méterrel távolabb, az árokpartra telepített megállóban, legfeljebb terepasztalon láthatta a környéket” – mondta egy utas Bicskén. Sokan bólogatnak, amikor ezt mondja, és többen órákkal korábban voltak kénytelenek elindulni otthonról, mint máskor. Abban a 15-20 percben, amikor egyre csak gyűlik a tömeg, busz viszont továbbra sem érkezik, nyilvánvalóvá válik, hogy itt valaki tévedett.

Nem lehet parkolni

Bicskén alapvetően a központi vasútállomáson, illetve a Bicske alsó nevű megállóhelyen szállhatnak fel- és le a vonatokról az utasok. A helyiek megszokták, hogy le lehet parkolni a vonatmegállók környékén. Több száz autó és legalább száz kerékpár számára szintén van hely a közelben, de jelenleg nem célszerű ott lerakni őket, ha utána gyalogolni kell a buszokig, ahol viszont parkolni nehéz, vagy inkább lehetetlen.

Nem lehet jegyet venni a kalauztól

A Telex cikke szerint jegyet csak az állomáson, illetve az interneten lehet vásárolni. A buszsofőrtől, és a buszokhoz rendelt mávos kalauzoktól sem lehet. Később egy vasutas azt mondta, hogy ők sem tehetnek mást, minthogy követik a felsőbb utasítást, ez pedig annyi, hogy segítsenek mindenkinek eligazodni, de ne árusítsanak jegyet.

Nem ellenőrzik a jegyeket

Nem is ellenőriznek egyébként, ahogy a buszsofőrök sem. A két megállóban több érdeklődőnek is azt válaszolják, hogy szálljon fel nyugodtan, ezúttal nem kell pótdíjtól tartania, ha nem vásárol jegyet a vonatpótlóra. A buszvezetőknek van elég bajuk, nem akaszthatják meg az az átmeneti menetrendet, többségüknek nincs helyismerete.

Ez a MÁV válasza

A MÁV szerint a győri fővonal felújításának első üteméhez közel 40 pótlóbuszt csoportosított át a MÁV-Volán-csoport és a Volánbusz 70 buszvezetőt vezényelt a térségbe a feladatra. A vasúttársaság szerint mindegyikük részt vett útvonalbejáráson is és a szakemberek folyamatosan megteszik a szükséges intézkedéseket, hogy kezeljék a munkálatokkal járó rendkívüli helyzetet. A válaszban kitérnek arra is, hogy már hétfőn is csoportosítottak át IC-pótló buszt a személyvonatok pótlására, kedden pedig mentesítő buszokat indítottak a reggeli és délutáni csúcsidőszakban, ezért mint írják, nem ismétlődött meg a hétfői tumultus. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: Illusztráció