Egy friss parlamenti módosítóval kivennék az Országos és a Budapesti Agglomerációs Szerkezeti tervből is az M0-ás Budaörs, Budakeszi, Nagykovácsi, 3. kerület nyomvonalat. Amennyiben a módosító átmegy a Parlamenten, csúszhat az M0-ás nyugati szektorának 2024-re történő megépítése. Ennek Adyligeten biztosan örülnek, Budakeszi számára viszont nem jó hír.
Az M0-ás nyugati szektorának Budaörs és Nagykovácsi közötti szakaszát azért vennék ki a tervek közül, mert „Az M0 gyorsforgalmi út tervezett 10. sz. főút – M1-M0 közös csomópont közötti szakaszának részletes szakági tervezése folyamatban van. Tekintettel arra, hogy az érintett terület természetvédelmi szempontból igen érzékeny, a szakági tervezés számára kell kötelezést adni, hogy a nyomvonal kialakítása a társadalmi, természet- és környezetvédelmi érdekeket a lehető legnagyobb mértékben figyelembe vegye.”
Az indoklásban azt is írják: „Tekintettel arra, hogy az M0 gyorsforgalmi út tervezett 10. sz. főút – M1-M0 közös csomópont közötti szakaszának részletes szakági tervezése nem történt meg, a nyomvonal törlése szükséges az Ország Szerkezeti Tervéről és a Budapesti Agglomeráció Szerkezeti Tervéről.” A javaslatot az Országgyűlés Törvényalkotási bizottságának fideszes alelnöke, Bajkai István nyújtotta be. A módosítót itt lehet elérni.
Nemrég itt a Budapestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon többször írtunk az M0-ás nyugati szektorának építéséről. A tervet sokan ellenzik, ugyanakkor az érintett települések polgármesterei nagyon várják az építkezés megkezdését.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Kapcsolódó cikkeink:
- Óriási tranzitforgalomtól féltik az M0-ás hamarosan épülő budai szektorát
- Az M0-ás nyugati szektorának terve több embert kiborított
- M0-ás nyugati szektor: Nincs ideális, csak optimális nyomvonal
- Fúrják az M0-ás nyugati szektorát Adyligeten – aláírást is gyűjtenének
Budakeszinek rossz
Budakeszi közlekedési stratégiája például kifejezetten a most törlésre javasolt útszakaszra és a hozzá kapcsolódó elkerülő útra épült. Ha nem valósul meg az M0-ás nyugati szektora, Budakeszin hosszabb távon sincs esély a dugók csökkentésére.
Adyligetnek jó
Adyliget lakói kifejezetten fúrják még a gondolatot is, hogy a házaik mellett épüljön egy sztráda, nekik vélhetően öröm lenne, ha a módosítót megszavaznák, így nem kellene zajvédő falak mellett élniük, hiszen pont a település mellett haladna el a sztráda alagutak közötti, felszínen futó része.
Érdemes tudni, hogy ez a módosító javaslat nem arról szól, hogy ejtik a projektet és nem lesz M0-ás nyugati szektor, ez arról szól, hogy még nem megfelelőek a tervek ahhoz, hogy véglegesítsék a nyomvonalat.
Új löket egy másik nyomvonalnak
Ez új löketet adhat az M0-ás nyugati szektorát a város közelében futó, gyakorlatilag az eddig ismert nyomvonal ellenzőinek, hiszen a 2024-re tervezett építés is csúszhat, így pedig időt nyernek azok, akik az M0-ás hiányzó részét távolabb vinnék a várostól. Ők azt javasolják, hogy a hamarosan megépülő Esztergomot az M1-es autópályával összekötő, ahhoz Zsámbéknál csatlakozó gyorsforgalmi útból legyen M0-ás elkerülő.
A parlament előtt lévő, a területrendezésről szóló törvényjavaslat amúgy úgy tünteti fel az M0-ás nyugati szektorát az Ország Szerkezeti Tervében, mint amelyre idővel sor kerül, a távlati gyorsforgalmi utak között. A módosító elfogadásával azonban újra lehetne nyitni a nyomvonal kérdését.
Szeptemberben a Magyar Idők számolt be arról, hogy a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. kiválasztotta a tervezőket az említett szakasz megvalósítási tanulmány elkészítésére. A győztes konzorcium 396 millió forintért vállalta a munkát.
Csúszhat a projekt
A tervek szerint az M0-ás nyugati szakaszában 20 kilométer hosszú, kétszer két sávos, beton pályaszerkezetű autóút épül, amely a Győr felé vezető M1-es autópályát köti össze a pilisi települések felé vezető 10-es úttal. A szakasz nem lenne túl olcsó, hiszen a budai hegyek között számos helyen alagútba kell futtatni az utat, illetve viaduktokra is szükség van.
A jelek szerint ez a projekt csúszhat, az Országos Szerkezeti Terv része marad ugyanakkor a további szakasz, amely északi irányban halad a Solymár-Pilisborosjenő-Üröm-Budapest (III.kerület)-Budakalász (11-es számú főút) nyomvonalon, 7 kilométer hosszan.
Kiemelt kép: BudaPestkörnyéke.hu illusztráció