Hónapokig tartott a népligeti felüljáró állapotfelmérése. Hatalmas dugók keletkeztek ennek következtében az Üllői úton és a Könyves Kálmán körúton. A felüljárót nem fogják elbontani, arra is fény derült, hogy miért nincs erre szükség.

Előzetesen a felüljáró elbontását tervezték

Egy helyéről kiemelt tartógerenda szétroncsolását követően megbizonyosodtak arról a szakemberek, hogy nincs szükség a népligeti felüljáró elbontására. Erről Tüttő Kata főpolgármester-helyettes számolt be egy sajtótájékoztatón. Elmondta, hogy a vizsgálatok szerint a szerkezet jobb állapotban van, mint azt gondolták. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Még nagyfelújításra sem kell sort keríteni

Tüttő Kata leszögezte, nem hogy bontásra, de még nagyfelújításra sincs szükség. A rekonstrukciót 2024-ben tervezik meg, majd 2025-ben keríthetnek rá sort. Ez egy “élethosszabbító felújítás” lesz a szavai szerint.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

A felújítás költsége kérdéses

Azt e pillanatban pontosan nem lehet tudni, mennyibe fog kerülni a felújítás. Ez a tervezés közben fog eldőlni, az azonban sejthető a becslések alapján, hogy egy 1-3 milliárd forint körüli összegről van szó.

Nem kell súlykorlátozást sem bevezetni

Korábban ideiglenes súlykorlátozást vezettek be a felüljárón. Október 17-étől azonban feloldják ezt részlegesen, így a buszok mindenfajta korlátozás nélkül átmehetnek a hídon. A tehergépkocsik esetében érvényben marad a 12 tonnás limit.

Csalóka a külső

Kívülről úgy tűnhet, hogy a híd tartószerkezetei nem túl jó állapotúak. Ennek ellenére a vizsgálatok kiderítették, hogy a főtartó, támaszkereszttartó és fejgerenda betonminőségével nincs probléma. A korrózió mértéke teherbírási problémákat nem okoz.

Hosszabb távon már más lehet a helyzet

Tíz éves távlatban elképzelhető olyan károsodások, amelyek az állékonyságot befolyásolják, írta a Telex. Jelenleg azonban a fejgerendák valamint a tartóvégek teherbírása a vizsgálatok szerint a jelenlegi forgalmi terhelésnek megfelelnek.

Évek óta beszédtéma a népligeti felüljáró felújítása

2022 eleje óta kitiltották a hídról a 12 tonnánál nehezebb BKK-járatokat is. 2023 februárjában kezdődött a felüljáró műszaki felmérése, ekkor ideiglenes védőkorlátot is építettek. Gondoskodtak az ideiglenes vízelvezetésről is a híd valamint az alatta haladó forgalom biztonsága céljából.

A VEKE elnöke korábban a felüljáró elbontását javasolta

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke, Dorner Lajos azt mondta márciusban, hogy a legjobb az lenne, ha teljesen elbontanák a felüljárót. Azon a véleményen volt, hogy a Könyves kálmán körút valamint az Üllői út csomópont jól működne szintbeli kereszteződésként is.

Ezek is érdekelhetnek!

Fölösleges műtárgy?

A VEKE akkori posztjában felhívta a figyelmet arra, hogy a felüljárón kerékpárral nem lehet átmenni, és közösségi közlekedés sem halad át rajta, legfeljebb október 17-től a 100E jelű busz. “A népligeti autós felüljáró egy szükségtelen, fölösleges műtárgy” – állt a bejegyzésben. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció – Forrás: BKK