A korábbi közlekedési államtitkár, Vitézy Dávid nekiment Karácsony Gergely kabinetfőnökének, Balogh Samunak, aki azt állította tegnap egy konferencián, hogy az elővárosi vasút fejlesztése káros lehet. Vitézy szerint a kabinetfőnök vasútellenes és hülyeségeket beszél.
Elfuserált településszerkezet
Vitézy Dávid, a 2022-ben lemondott közlekedési államtitkár alaposan nekiment Karácsony Gergely kabinetfőnökének Balogh Samunak, aki tegnap azt mondta a Közlekedési Múzeum bringás konferenciáján, hogy az elővárosi vasútvonalak fejlesztése károsak lehetnek. Gyakran elhangzik, hogy Budapest rákfenéje az agglomerációból érkező autóforgalom, amire az elővárosi közlekedés fejlesztése lehetne jó válasz. Balogh Samu szerint ez önmagában nem oldaná meg a problémát. Mint fogalmazott: „Ennek a problémának a gyökere, az elfuserált, szétterülő településszerkezetben van. Budapesten egyre drágább a lakhatás, és amíg nem jut itt az ember megfizethető, az igényeinek megfelelő lakáshoz, addig az agglomerációba költözik és onnan ingázik.” – mondta a Telex tudósítása szerint. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Ronthat a vasút a helyzeten
Karácsony Gergely bizalmi embere így folytatta: “Hiába építünk csilivili vasutat, nem fogja megoldani a problémát; obszcén módon még ronthat is rajta. Egy tanulmányban, ahol az volt, hogy négyezer milliárd forintot költsünk vasúra, és ezzel megkétszerezzük a vasúti közlekedők számát az agglomerációban, kisbetűvel ott volt, hogy ettől nem várhatjuk a jelenlegi autóforgalom csökkenését. A közlekedés egy következménye annak, hogy nincs egy helyen a megfizethető lakhatás és az elérhető munkahely. Ugyanúgy szükség van tehát bérlakásprogramokra is, mint közlekedési fejlesztésre.” – mondta a kabinetfőnök.
Teljes agyrém
Vitézy Dávid a közösségi oldalán reagált a városháza stratégiai emberének kijelentésére. Így fogalmazott: “Azért az elővárosi vasút fejlesztését akadályozó kerületek mellett a Főváros vezetésének se kell a szomszédba menni a vasútellenességért. Karácsony Gergely kabinetfőnöke már ott tart, hogy az elővárosi vasút fejlesztése többet árt, mint használ – ez tényleg teljes agyrém.” – írja Vitézy, majd így folytatja:
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Véget kell vetni a zöldterületek beépítésének
“Nyilván megálljt kellene parancsolni jogszabály útján a további zöldterületi családi házas szétterülésnek az agglomerációban. Ezt mi is elmondtuk a vasútfejlesztési stratégia kapcsán mindig – sajnos az új építési törvény nem elég határozott ebben. Ez akár jogos fővárosi kritika is lehetne.” – teszi hozzá a volt államtitkár.
Milyen kárt okozott a vasút fejlesztése?
Vitézy így folytatja: “Mi lesz azzal sok százezer házzal, lakással, ami már az elmúlt évtizedekben megépült, magánvagyon lett és ahol legalább másfél millió ember él? Miért okozna kárt, ha ők autó helyett kapnának tömegközlekedési alternatívát? Milyen kárt okozott az esztergomi vagy a székesfehérvári vonal fejlesztése, ahol a vasút fejlesztése nyomán megduplázódott a vasút forgalma?”
Hülyeségeket beszél?
“Nem értem, miért kell hülyeségeket beszélni – ha már Lázár János leállít minden főváros környéki fejlesztést, Budapest vezetése rátesz még egy lapáttal és maga mondja, hogy jobb is ez így?
Le kellene bontani a házakat?
Amúgy pedig hogy van ez elképzelve a baloldali utópiában: ki és milyen eszközzel kényszeríti rá a százmilliót érő érdi vagy dunakeszi ház tulajdonosát, hogy költözzön Budapestre és ne eladja, hanem lebontsa a házát?” – teszi fel a költői kérdést Vitézy.
Autó helyett vonattal
A volt közlekedési államtitkár szerint ha marad a ház, előbb-utóbb lakó is lesz benne a központi régió lakosságnövekedését látva, és akkor ismét ugyanott tartunk: Budapest érdeke, hogy aki ott lakik, lehetőleg ne autóval járjon be, hanem közösségi közlekedéssel.
Öngyilkos bezárkózás
“Milyen érdemi és a kertvárosi léttel versenyképes lakásfejlesztést hozott létre, ösztönzött vagy írt elő a meglévő szabályozási eszközei útján (meglévő jogkör és nem pénzkérdés) Budapest az elmúlt években? Az elővárosi vasút fejlesztése ellen fővárosi politikát csinálni öngyilkos bezárkózás Budapest vezetése részéről és totálisan szembemegy a belvárosi forgalomcsillapítási célokkal, hisz Budapesten minden második autóval megtett kilométert a fővárosba ingázó autó tesz meg.” – írja Vitézy Dávid, a BKK korábbi vezére és korábbi közlekedési államtitkár. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: Vitézy Dávid, háttérben Balogh Samu – BPK-montázs