Nagy bajban lehet a BKV, egymás után távoznak a beszállítói. A Népszava a cégtől úgy tudja, az üzleti partnerek idén április végéig 36 szerződést mondtak fel, ez pedig éves szinten több tízmilliárd többletkiadást jelent.

Az áremelkedés lehet az oka

A lap azt írja, a felmondások hátterében az áremelkedés áll. Mint írják, szinte nincs olyan beszállítói szerződés a BKV-nál, amit ne akarnának módosítani az üzleti partnerek. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Hiába igyekeznek

A fővárosi közlekedési cég pedig hiába igyekszik minden beszállítóval megegyezni, jó ha 10 százalék alatt tudják tartani az áremelés mértékét.

HOPPÁ! A forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu! Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Hvg, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt.

Ez is érdekelhet:

A háború hatásai

A beszállítók jelentős része ennél ugyanis jóval többet, akár 30-50 százalékos felárat is kér a nyersanyagdrágulás, valamint az Ukrajnában zajló háború miatt.

A BKV elismerte

A Népszavának egyébként a BKV elismerte, hogy az áremelési kérelmek számával együtt a felmondások száma is növekszik. A lap szerint további források híján nem lesz miből kifizetni a szállítók által követelt magasabb árakat, ha pedig nem lesz alkatrész, valamint nem tudnak fizetni az áramért és az üzemanyagért, akkor a járművek is leállhatnak.

A 3-as metró

Ha pedig mindez nem volna elegendő, akkor az sem elhanyagolható tényező, hogy a háború a hármas metró felújítását is akadályozhatja. Az M3-as metró infrastruktúráját felújító Swietelsky Vasúttechnika Kft. az elmúlt hetekben már jelezte is a BKV-nak, hogy az orosz-ukrán háború hatással lehet a munkavégzésre többek között a korábban Ukrajnából beszállított acélanyagok beszerzésének ellehetetlenülése, valamint a szállítási költségek növekedése miatt.

FRISS!

Se alkatrész, se szakember

A helyzetet pedig még tovább nehezíti, hogy hármas metróvonalon közlekedő orosz szerelvények esetében, melyekhez a Népszava szerint továbbra sem érkezik se alkatrész, se szakember Oroszországból. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Illusztráció