A kormány elfogadta az Európai Unióval közösen kidolgozott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát. Ha megvalósul, akkor sokkal könnyebben haza lehet majd jutni a peremkerületekbe, elővárosokba.

Egymillió ember

Naponta egymillió ember jön be autóval az agglomerációból és a külső kerületekből a belső városrészekbe. Érthető, hogy autóval jönnek, mert a tömegközlekedés nem elég megbízható, nem elég sűrű, gyors és kényelmes. Órákat állunk dugóban – írja helyzetelemzésében Fürjes Balázs.

Aranytartalék

Ezt a kihívást kell megoldani, és ebben a vasút a város és környékének aranytartaléka – állapítja meg a tavaszi választásokon egyéni jelöltként is induló fideszes politikus. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A BAVS jelenti a megoldást

Az államtitkár sorolja a legfontosabb feladatokat: a hiányzó északi (Aquincumi) és déli (Galvani) peremhidak, kapcsolódó körúti elemek megépítése, ezzel a belváros tehermentesítése, és nagyszámú P+R, B+R parkoló létesítése külső csomópontokon, hogy le lehessen tenni az autót, biciklit.

Amit ígérnek

A BAVS megvalósulása esetén:

  • Minden elővárosi vasútállomásról óránként legalább négy vonat indul majd Budapestre.
  • Átszállás nélkül legalább három metróvonal lesz elérhető.
  • Megduplázódik az agglomerációból Budapestre vonattal és nem autóval érkezők száma.
  • Megvalósul az integrált tarifaközösség, az utazás során elegendő lesz egyetlen bérlet vagy jegy vasútra, buszra, metróra, villamosra.

EU-s pénzre alapozva dicséri a kormányt

Fürjes Balázs ezek után hosszan sorolja, hogy eddig mit tett a kormányzat, ezek nem új dolgok, de a posztjába belefért. Ami újdonságnak tűnik, hogy „a mostani döntés alapján a következő két évtized nemzeti kormányai újabb 3 ezer milliárd forintot (plusz HÉV-fejlesztésre további ezer milliárdot) fordítanak Budapest és a várostérség közlekedésének jelentős fejlesztésére, döntően EU-s forrásokból”.

Az Unió pénze kell hozzá

A posztból végül kiderül, hogy mennyi pénzt ad a mindennapi politikái harc során sokat bírált „Brüsszel”. „A 20 évre szóló terv első 1500 milliárd forintjára már garantált európai uniós forrás lesz 2027-ig”.

A poszt

Jó példák

Fürjes Balázs az esztergomi és székesfehérvári példák hozza fel, ahol „olyan vonal és állomás is van, ahol négyszeresére nőtt a forgalom”

A végére jutott Karácsony is

A munka java most jön, de minden hosszú út az első lépéssel kezdődik. Jó, hogy a BAVS-ot támogatásáról biztosította Karácsony Gergely és a fővárosi városvezetés is, amikor azt részletesen megtárgyaltuk a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában.

Amikor beszólogattak egymásnak