Hétfőn tette közzé a kormány a kedvezményes bérletvásárlásra vonatkozó részleteket. A tömegközlekedési kedvezménnyel májustól élhet a lakosság. Mint a közleményből kiderült, a MÁV-START, a Volánbusz, a MÁV-HÉV és a GYSEV járataira érvényesek az időszakos jegyek.

Újdonságok a tömegközlekedésben

A kormány a Facebook-oldalán osztotta meg a helyközi tömegközlekedési bérletvásárlásra vonatkozó újdonságokat. A bejelentés szerint május 1-jétől vásárolható meg az olcsóbb havi jegy, amely vonat- és buszközlekedésre is érvényes. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Ennyibe kerül

A teljes árú Vármegyebérletet 9450 forintért lehet megvásárolni, az Országbérlet 18.900 forintba fog kerülni. Azok, akik rendszeresen átlépik a vármegyehatárt, két Vármegyebérlet áráért az ország egész területére érvényes Országbérletet vásárolhatnak.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Tanulók és munkába járók kedvezménye

 A tanulók 90 százalékos kedvezményt kapnak. A teljes árú bérlet árának 86 százalékát térítik meg a munkáltatók, így Vármegyebérlet esetében mintegy 1300, Országbérlettel mintegy 2600 forint saját költségen tudnak munkába járni a dolgozók.

„Az elmúlt három évtized legjelentősebb díjszabási fejlesztése”

Ez az elmúlt három évtized legjelentősebb díjszabási fejlesztése, olcsóbban lehet iskolába, munkába járni, kirándulni – fogalmaztak a Facebook-on közzétett posztban.

„Több sebből vérzik”

A BudaPestkörnyéke.hu írt arról, hogy a VEKE szerint ezer sebből vérzik az új tarifakonstrukció, amelyet egy olyan lépésnek tartanak, aminek semmi köze nincsen a szakmához, csak egy politikai kampánylépés.

Súlyos kritika

„Nagyjából ingyenessé tette a helyközi közlekedést a kormány az ingázók számára, amolyan Horn Gyula-i utánérzésként” – írta Facebook-oldalán a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). 

Olcsón lehet majd utazni

A szervezet azt követően nyilvánult meg, hogy – mint ahogy korábban mi is hírt adtunk róla – érkeznek a vármegyebérletek. A VEKE szerint visszás intézkedésről beszélhetünk, ugyanis a döntés kísérletet sem tesz arra, hogy a helyi közösségi közlekedéssel bármilyen integráció, együttműködés lehessen. Ellenkezőleg, ez inkább „betámadásként” értelmezhető.

Nem az európai példákat követik

Nem tartják véletlennek, hogy nem hivatkoztak az úgynevezett „Deutschlandticket”-re, ami pont bevonja az összes városi közlekedést a tarifaközösségbe, azonban a vármegyebérlet ennek még a szándékát sem tartalmazza. A kormányzat következetesen tagadja az Európa-szerte jól működő közlekedési szövetségek rendszerét – jegyzik meg.

Majd lesz valahogy

Emellett „kifejezetten kilóg a lóláb” az árazásnál is, mivel az indoklásban is megjegyzik, hogy 50 forinttal lesz olcsóbb, mint a Budapest-bérlet. „Nem végeztek itt semmilyen számítást, majd lesz valahogy” – hangzik a kritika. Kifogásként említik meg, hogy a városokat egyre durvább elvonásokkal (szolidaritási adó) sújtják, így azok egyre inkább képtelenek fenntartani saját településükön belül a közösségi közlekedés rendszerét.

A velünk élő szocializmus

„Összefoglalva, a bevezetni kívánt vármegyebérlet konstrukció bár első hallásra nagyon pozitív intézkedésnek tűnik, és a népek bizonyára szeretni fogják, de valójában az egész intézkedéscsomag nem más, mint maga a velünk élő szocializmus” – vélekedik a szervezet. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció. Fotó: archív