Teljesen más szabályok vonatkoznak azokra, akik boltban vásároltak ajándékot, mint azokra akik online rendeltek. Ha nem tetszik valakinek az ajándéka, viszont a terméket boltban vették, akkor alap esetben, ha a termék nem hibás, a kereskedő nem köteles azt visszavennie, míg internetről rendelt terméket alap esetben 14 napig indoklás nélkül vissza lehet küldeni.
Roham a boltok ellen
Nagy roham alakulhat ki a boltokban már december 27-én, szerda reggel, hiszen a háromnapos karácsonyi ünnepnek 26-ával vége szakad, azok pedig, akik nem voltak elégedettek a karácsonyi ajándékukkal, valósággal rohamot indíthatnak a boltok ellen, hogy minél előbb visszakapják a pénzük vagy lecserélhessék nem tetsző ajándékaikat. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Vásárlói jogok
Sokan nincsenek teljesen tisztában vásárlói jogaikkal, pedig fontos tudni, milyen jogok és kötelezettségek illetik meg a vásárlókat, de azt is, milyenek a kereskedőket. Ha az ajándékok visszaviteléről van szó, észnél kell lenni!
Tévhit a 3 napos cseregarancia
Tévhit, miszerint ha boltban vásároltunk, bármely terméket 3 napon belül vissza lehet vinni az üzletbe, még abban az esetben is, ha azok nem hibásak. Ilyenfajta szabályozás azonban nem létezik. Ráadásul az üzletben vásárolt termékek visszavásárlására vonatkozó jogszabályok egyáltalán nem kötelezik ilyesfélére a kereskedőt.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Csak akkor veszik vissza, ha nem működik
A három munkanapos cseregarancia ugyanis azt írja elő, hogy a kereskedőnek 3 munkanapon belül ki kell cserélnie a hibás terméket, de kizárólag akkor, ha a hiba nem a vásárlótól ered. Fontos megjegyezni, hogy ez kizárólag a hibás termékekre vonatkozik, és nem érvényes azokra a termékekre, amelyek megfelelnek rendeltetési céljuknak, csak nem tetszik a vásárlónak, vagy három nap alatt meggondolta magát.
Azért nem kötelező cserélni, mert nem tetszik a vásárlónak
Amennyiben tehát a termék minőségileg rendben van, a kereskedőt semmilyen kötelezettség nem terheli. Persze rengeteg vállalkozás önkéntes üzletpolitikája szerint dönthet úgy, hogy hajlandó a cserére. Ebben az esetben a felek megállapodhatnak akár a termék vételárának levásárlásában is, de csak akkor, ha abba mindkét fél beleegyezik – írja a Pénzcentrum.
14 napos elállási jog
Az online térben viszont teljesen más a helyzet. A jelenleg érvényben lévő magyar jogszabályok alapján az interneten rendelt termékek esetén a vásárlónak 14 napos indokolás nélküli elállási joga van, függetlenül attól, hogy a terméket kiszállítással vagy személyesen vette át. A jogalkotó ilyen esetben úgy gondolkodik, mivel a vásárlónak élőben esélye sincs megnézni, megtapogatni, esetleg kipróbálni a szóban forgó terméket, ezért illesse meg egy viszonylag hosszabb elállási jog.
A vevőnek kell fizetnie a visszaküldés költségét
Fontos tudni, hogy a visszajuttatási költség a vevőt terheli, hacsak a bolt nem vállalja ezt magára. Utóbbi egyáltalán nem kötelező. Ezért kell például jól meggondolni azt, hogyha például külföldről olyan helyről rendelünk, ahol nincs ingyenes visszaküldés, akkor súlyos költségekbe verhetjük magunkat csupán a visszaküldéssel is.
Nem mindent lehet visszaküldeni
Az elállási jog sok esetben nem vonatkozik például bizonyos termékkategóriákra, mint például koncert- vagy fesztiváljegyek, élelmiszerek, kibontott csomagolású CD-k, DVD-k, szoftverek vagy letöltött számítógépes programok. Nem illeti meg elállási jog a vásárlókat akkor sem, ha zárt csomagolású terméket bontanak fel, amit egészségügyi vagy higiéniai okokból felbontás után már nem vesznek vissza. Ilyen például egy fülhallgató, de egy parfümöt se lehet visszavinni, hogy nem tetszik az illata, hiába rendeltük interneten keresztül. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: illusztráció