Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára vasárnap este arról beszélt a HírTv-ben, hogy egyesek szerint szándékosan csinál a városvezetés dugókat a fővárosban, hogy bevezethessék a dugódíjat. Az államtitkár azt nem tette hozzá, hogy a jelenlegi törvények szerint a dugódíjat csak a fideszes többségű Országgyűlés szavazhatná meg.

Ez így nem mehet tovább

A dugódíj bevezetésének kérdése újra és újra előkerül Budapesten. A Városháza és a Kormány egymásra mutogat az ügyben. Az egyik szerint a másik akarja bevezetni, aztán beindul a politikai adok-kapok. Egy tény: Budapesten és környékén egyre több az autó, a fővárosban egyre nagyobbak a dugók, a fejlesztési tervek talán 10-15 év múlva enyhítenének a problémán, azonban mindkét fél érzi, hogy már most kellene valamit tenni, mert ez így nem mehet tovább. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kritikus pillanat

Kérdés mikor érkezik el az a kritikus pillanat, amikor a legkisebb politikai veszteség nélkül lehet bevezetni a dugódíjat. Most ugyanis úgy fest a helyzet, hogy a Kormány azt a látszatot kelti, hogy az autósok mellett áll, a főváros vezetése viszont autóellenes.

Hirdetés

 

 

Élhetőbb város

Karácsony Gergely főpolgármesteri programjának fontos része az élhetőbb, zöld város gondolata. Ebből, ha valaki szeretné, nem túl nehéz levezetni akár azt is, hogy a főváros vezetése autóellenes, hiszen több közösségi közlekedést és sokkal több forgalomcsökkentett területet, sétalóutcát akarnak. Nagy kérdés, hogy jelentős közlekedésfejlesztési beruházás nélkül ezek mennyire megvalósíthatóak.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Araszolás

A jelenlegi helyzet azonban túlmutat a politikai akaraton, a választási ígéreteken, hiszen mindenki érzékeli, hogy nagy a baj a fővárosi közlekedéssel. Ha valaki napi rendszerességgel másfél órát araszol a dugóban, hogy néhány kerülettel arrébb jusson, akkor tényleg fel kell tenni a kérdést: mi legyen?

Népszerűtlen döntés

Hogyan vegyék rá az autósokat arra, hogy ne használják azt a járgányt, amiért sokat dolgoztak, amely jelenleg Magyarországon az egzisztenciális siker jelképe, amelyet használni akarnak? A nap végén a válasz mindenképpen az lesz, hogy korlátozni kell az autóforgalmat. Ezt mindkét fél tudja, azt is, hogy roppant népszerűtlen lesz, aki bevezeti, ezért már most megpróbálják egymásra kenni a felelősséget. A jelenlegi törvények szerint a dugódíj bevezetését csak az Országgyűlés szavazhatja meg, a főváros önmagában ehhez kevés.

Dugódíj kártya

Tegnap este Fürjes Balázs a főváros és az agglomerációért felelős államtitkár, aki a 12. és 2. kerület fideszes országgyűlési képviselő-jelöltje elővette a dugódíj-sztorit. Így fogalmazott a Hír Tv-ben: Van, aki úgy spekulál, hogy szándékosak ezek a dugók most a városvezetés részéről, és a dugódíjat készítik elő – mondta, miután elmesélte, hogy másfél órát autózott Budáról a zuglói stúdióba.

Dugódíj suttyomban

Legutóbb a Galvani híd kapcsán a dugódíj suttyomban történő bevezetésével a Városháza vádolta a Kormányt. Karácsony Gergely januárban azt posztolta a közösségi oldalára, hogy a Kormány suttyomban 400 forintos dugódíjjal tervez. A főpolgármester a kabinetfőnékére hivatkozott, aki állítja látott ilyen dokumentumot. 

Autósüldözés

Nem sokkal ezt követően Fürjes Balázs is kiadott egy közleményt, amelyben arról volt szólt, hogy a kormánynak esze ágában sincs dugódíjat bevezetni. „Az autósüldözés, a megszorítások, az adóemelés Karácsony Gergely politikája. Mi az adócsökkentésben hiszünk és az emberekre bízzuk, mikor, mivel szeretnének közlekedni.” – fogalmazott januárban államtitkár. Most júniusban tulajdonképpen ugyan ezt a témát vette elő.

Politikai kérdés

Egyre inkább úgy tűnik, hogy a dugókból és az autós kérdésből politikai kérdés lesz a választások előtt. A téma jó, hiszen sok millió ember ragaszkodik a verdájához, ha megfelelően popularizálják ezt a kérdést, sok szavazót lehet ezzel nyerni.

Mi megengedjük, ők nem

A legtöbb autós számára teljesen másodlagos az a kérdés, hogyan fog az autóktól zsúfolt, dugóktól beállt fővárosban közlekedni, ha úgy teszik neki fel a kérdést: mi megengedjük, hogy használd az autódat, ők nem. Mi megoldanánk a dugókat, ők nem tudják.

Sárdobálás

A dugóban araszoló, az időveszteségtől kikészült autósok nagyon gyorsan eljutnak a Városháza hibáztatásáig és nagyon gyorsan elfelejtik, hogy régóta vannak dugók a fővárosban. Abba sem gondolnak majd bele, hogy a rendszerváltás óta eltelt 30 évben már mindenki volt kormányon, de a budapesti közlekedési problémák megoldása senkinek sem volt elég fontos, az agglomeráció hízását és az azzal járó problémákat senki sem akarta komolyan venni. Ezek az ügyek most megérkeztek a politikusok asztalára, de igazi együttműködés helyett csak sárdobálást látni. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Szolgálati közlemény

Tudjuk, hogy sok a reklám itt nálunk és elnézést is kérünk ezért. Az 1909-ben alapított Budapest Környéke c. lap modern változata, a BudaPestkörnyéke.hu teljesen független portál. Nem kapunk állami pénzeket és az olvasóktól sem kérünk egy fillért sem. A szerkesztőségünket a reklámbevételekből működtetjük, ebből lesz fizetése az újságíróknak és ebből készülnek a cikkek. Amikor egy hirdetésre kattintasz pár forintot biztosítasz a munkánkhoz, így működünk. Köszönjük a türelmed, az érdeklődésed és azért ne feledd: a hirdetések is az olvasóért vannak, hiszen olyasmit akarnak neked mutatni, ami talán neked is érdekes lehet. Ha mégsem így lenne, egyszerűen köszönjük, hogy minket is olvasol.

Kiemelt kép: Fürjes Balázs – BPK-montázs