Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára vasárnap este arról beszélt a HírTv-ben, hogy egyesek szerint szándékosan csinál a városvezetés dugókat a fővárosban, hogy bevezethessék a dugódíjat. Az államtitkár azt nem tette hozzá, hogy a jelenlegi törvények szerint a dugódíjat csak a fideszes többségű Országgyűlés szavazhatná meg.

Ez így nem mehet tovább

A dugódíj bevezetésének kérdése újra és újra előkerül Budapesten. A Városháza és a Kormány egymásra mutogat az ügyben. Az egyik szerint a másik akarja bevezetni, aztán beindul a politikai adok-kapok. Egy tény: Budapesten és környékén egyre több az autó, a fővárosban egyre nagyobbak a dugók, a fejlesztési tervek talán 10-15 év múlva enyhítenének a problémán, azonban mindkét fél érzi, hogy már most kellene valamit tenni, mert ez így nem mehet tovább. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kritikus pillanat

Kérdés mikor érkezik el az a kritikus pillanat, amikor a legkisebb politikai veszteség nélkül lehet bevezetni a dugódíjat. Most ugyanis úgy fest a helyzet, hogy a Kormány azt a látszatot kelti, hogy az autósok mellett áll, a főváros vezetése viszont autóellenes.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Élhetőbb város

Karácsony Gergely főpolgármesteri programjának fontos része az élhetőbb, zöld város gondolata. Ebből, ha valaki szeretné, nem túl nehéz levezetni akár azt is, hogy a főváros vezetése autóellenes, hiszen több közösségi közlekedést és sokkal több forgalomcsökkentett területet, sétalóutcát akarnak. Nagy kérdés, hogy jelentős közlekedésfejlesztési beruházás nélkül ezek mennyire megvalósíthatóak.

Araszolás

A jelenlegi helyzet azonban túlmutat a politikai akaraton, a választási ígéreteken, hiszen mindenki érzékeli, hogy nagy a baj a fővárosi közlekedéssel. Ha valaki napi rendszerességgel másfél órát araszol a dugóban, hogy néhány kerülettel arrébb jusson, akkor tényleg fel kell tenni a kérdést: mi legyen?

Népszerűtlen döntés

Hogyan vegyék rá az autósokat arra, hogy ne használják azt a járgányt, amiért sokat dolgoztak, amely jelenleg Magyarországon az egzisztenciális siker jelképe, amelyet használni akarnak? A nap végén a válasz mindenképpen az lesz, hogy korlátozni kell az autóforgalmat. Ezt mindkét fél tudja, azt is, hogy roppant népszerűtlen lesz, aki bevezeti, ezért már most megpróbálják egymásra kenni a felelősséget. A jelenlegi törvények szerint a dugódíj bevezetését csak az Országgyűlés szavazhatja meg, a főváros önmagában ehhez kevés.

Dugódíj kártya

Tegnap este Fürjes Balázs a főváros és az agglomerációért felelős államtitkár, aki a 12. és 2. kerület fideszes országgyűlési képviselő-jelöltje elővette a dugódíj-sztorit. Így fogalmazott a Hír Tv-ben: Van, aki úgy spekulál, hogy szándékosak ezek a dugók most a városvezetés részéről, és a dugódíjat készítik elő – mondta, miután elmesélte, hogy másfél órát autózott Budáról a zuglói stúdióba.

Dugódíj suttyomban

Legutóbb a Galvani híd kapcsán a dugódíj suttyomban történő bevezetésével a Városháza vádolta a Kormányt. Karácsony Gergely januárban azt posztolta a közösségi oldalára, hogy a Kormány suttyomban 400 forintos dugódíjjal tervez. A főpolgármester a kabinetfőnékére hivatkozott, aki állítja látott ilyen dokumentumot. 

Autósüldözés

Nem sokkal ezt követően Fürjes Balázs is kiadott egy közleményt, amelyben arról volt szólt, hogy a kormánynak esze ágában sincs dugódíjat bevezetni. „Az autósüldözés, a megszorítások, az adóemelés Karácsony Gergely politikája. Mi az adócsökkentésben hiszünk és az emberekre bízzuk, mikor, mivel szeretnének közlekedni.” – fogalmazott januárban államtitkár. Most júniusban tulajdonképpen ugyan ezt a témát vette elő.

Politikai kérdés

Egyre inkább úgy tűnik, hogy a dugókból és az autós kérdésből politikai kérdés lesz a választások előtt. A téma jó, hiszen sok millió ember ragaszkodik a verdájához, ha megfelelően popularizálják ezt a kérdést, sok szavazót lehet ezzel nyerni.

Mi megengedjük, ők nem

A legtöbb autós számára teljesen másodlagos az a kérdés, hogyan fog az autóktól zsúfolt, dugóktól beállt fővárosban közlekedni, ha úgy teszik neki fel a kérdést: mi megengedjük, hogy használd az autódat, ők nem. Mi megoldanánk a dugókat, ők nem tudják.

Sárdobálás

A dugóban araszoló, az időveszteségtől kikészült autósok nagyon gyorsan eljutnak a Városháza hibáztatásáig és nagyon gyorsan elfelejtik, hogy régóta vannak dugók a fővárosban. Abba sem gondolnak majd bele, hogy a rendszerváltás óta eltelt 30 évben már mindenki volt kormányon, de a budapesti közlekedési problémák megoldása senkinek sem volt elég fontos, az agglomeráció hízását és az azzal járó problémákat senki sem akarta komolyan venni. Ezek az ügyek most megérkeztek a politikusok asztalára, de igazi együttműködés helyett csak sárdobálást látni. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Szolgálati közlemény

Tudjuk, hogy sok a reklám itt nálunk és elnézést is kérünk ezért. Az 1909-ben alapított Budapest Környéke c. lap modern változata, a BudaPestkörnyéke.hu teljesen független portál. Nem kapunk állami pénzeket és az olvasóktól sem kérünk egy fillért sem. A szerkesztőségünket a reklámbevételekből működtetjük, ebből lesz fizetése az újságíróknak és ebből készülnek a cikkek. Amikor egy hirdetésre kattintasz pár forintot biztosítasz a munkánkhoz, így működünk. Köszönjük a türelmed, az érdeklődésed és azért ne feledd: a hirdetések is az olvasóért vannak, hiszen olyasmit akarnak neked mutatni, ami talán neked is érdekes lehet. Ha mégsem így lenne, egyszerűen köszönjük, hogy minket is olvasol.

Kiemelt kép: Fürjes Balázs – BPK-montázs