A Budapest-Balaton (BUBA) kerékpárút 1,8 km hosszú Székesfehérvár bevezető szakaszán a 7. sz. főút alatt egy új kerékpárúti aluljáró és a hozzá kapcsolódó új, 3,3 m széles kerékpárút épül, mely csatlakozik a meglévő Székesfehérvár Budai úti kerékpárúthoz. A 108 km-es bringaút nagy része jövőre elkészül.

Aluljáró épül

Az aluljáró építés I. ütemének vasbeton keretelemeit a minap emelték a helyükre. A 7. sz. főút alatti kerékpáros aluljáró építésével kiváltásra kerülnek a Székesfehérár határában található Nagyszombat utcai jelzőlámpás forgalomirányítású csomópont kerékpárút átvezetései, biztonságosabbá és egyszerűbbé téve ezzel a kerékpáros közlekedést és a Nagyszombat utcai csomópont forgalmát. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Készül a bringás átjáró

Kész lesz az első szakasz egy része

Budapesttől Etyekig a biatorbágyi belterületet leszámítva idén megépül a magyar tengerhez vezető kerékpárút első szakasza, melyet a következő szezonban várhatóan már használhatnak a közlekedők – jelezte az Innovációs és Technológiai Minisztérium a közösségi oldalán. IDE KAPCSOLÓDIK: Megfúrták a civilek a polgármester akaratát, népszavazás lesz Biatorbágyon az épülő bringaútról

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

A BUBA négy szakasza:

  • Budapest – Etyek (23 km)
  • Etyek – Velence (32,6 km)
  • Velence – Székesfehérvár (28,7 km)
  • Székesfehérvár – Balatonakarattya (24,1 km)

1. szakasz térképe (Budapest-Etyek)

2. szakasz térképe (Etyek-Velencei-tó)

3. szakasz térképe (Velencei-tó-Székesfehérvár)

4. szakasz térképe (Székesfehérvár-Balaton)

Végig dolgoznak

A tárca posztjában az olvasható, hogy Magyarország két legfontosabb turisztikai célpontját köti össze a Budapest-Balaton kerékpáros kapcsolat. A kivitelezők a fővárostól Balatonakarattyáig a bicikliút szinte minden szakaszán dolgoznak majd idén. A nyomvonalat ide kattintva lehet elérni.

Aszfaltozzák a bringautat

Jövő nyárra készülhet el

Az ITM a kerékpárút építésének részleteivel kapcsolatban hozzáteszi: az új nyomvonalú pákozdi kerékpárút, a biatorbágyi és székesfehérvári átkelések kivételével várhatóan jövő nyárra mindenütt el is készülnek a munkálatokkal.

108 km

Budapesttől Etyekig a biatorbágyi belterületet leszámítva idén megépül a magyar tengerhez vezető kerékpárút első szakasza, melyet a következő szezonban várhatóan már használhatnak a közlekedők. Folyamatban van továbbá a fővárosi részek előkészítése is Kamaraerdőtől a Dunáig. A 108 kilométeres kerékpárút az etyeki borvidék mellett a Velencei-tavat és Székesfehérvárt is érinti majd. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium közel 13,5 milliárd forinttal támogatja a Budapest–Balaton kerékpáros kapcsolat létesítését.

Biatorbágyon balhé volt a bringaútból

Korábban az elsők között írtunk arról itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon, hogy Biatorbágyon a helyi civilek nem akarják, hogy a szűk utcákon a kapujuk előtt tekerjenek majd a pesti bringások a Balaton felé, ezért más útvonalat javasolnak. A polgármester szerint azonban jó ötlet a városon belül vezetni a bicikliutat, mert előnyei is vannak.

Építkezés Biatorbágyon

Fotó: BPK

Mindkét félnek igaza lehet

Révész Máriusz kerékpározásért felelős kormánybiztos korábban azt mondta, csak az ügy kirobbanása után szembesült azzal, hogy Biatorbágyon milyen konfliktust okoz a kerékpárút. Szerinte azért lesz nehéz a kérdésben igazságot tenni, mert mindkét fél érveiben vannak megfontolásra érdemes elemek.

Népszavazás

Arról is írtunk, hogy a Budapest Környéki Törvényszék megváltoztatta a biatorbágyi helyi választási bizottság korábbi elutasító döntését, és hitelesítette a Budapest-Balaton bringaút nyomvonaláról szóló népszavazási kérdést. Ezzel megnyílt az út arra, hogy Biatorbágyon referendumot tartsanak a kerékpárút ügyében. 

Nem bringasztráda

A Bp-Balaton bicikliút nem végig új nyomvonalon halad majd. A kerékpárút-építést úgy kell érteni, hogy a meglévő utakra festik fel a biciklisávot, és/vagy teszik ki az út szélére a kerékpárút jelzőtáblát. A 108 kilométerből csak ott épül új nyomvonal, ahol jelenleg nincs aszfaltozott út. Ha tehát eddig azt képzelted, hogy (nyugat-európai példák alapján) valamiféle biciklisztráda vezet majd a Balatonra, akkor lehet, hogy csalódni fogsz. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Képek forrása: NIF Zrt.