A napokban teljesen kicserélték a Művészetek Palotájánál a Déli összekötő vasúti híd részeit, az új elemeken már meg is indult a személyforgalom. A régi hídelemek viszont még gyalogos hídnak jók lehetnek, ezért a Hajógyári-sziget és Óbuda között születhetnek újjá.
Még jó lehet a 70 éves hídelem
Az Összekötő vasúti híd most lecserélt régi, 70 éves elemei még nem annyira idősek, hogy teljesen ki kellene dobni őket, ezért a Budapesti Fejlesztési Központ megvizsgálta, mit lehetne csinálni az óriási vasszerkezetekkel. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Gyalogosoknak jó lehet
Gyalogos és kerékpáros vagy akár közúti átkelőnek a hídszerkezetek még nagyon sokáig kellően teherbíróak lesznek, de ehhez felújítás és pályalemez-csere kell. Viszont ez még így is 20-30 százalékkal olcsóbb lehet, mint egy új híd építése – vélekedett Vitézi Dávid a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója.
Hirdetés
Nem könnyű mozgatni
Egy ilyen hídelem nem mozgatható egyszerűen. A szegmensek nem teljesen egyformák, a két középső 99,1 méter hosszú és 700 tonna tömegű, a szélsők picit kisebbek, 98,5 méteresek és 680 tonnásak.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Óbudát kötné össze a Hajógyári-szigettel
Óbuda korábbi polgármestere, Bús Balázs javaslatai alapján a Hajógyári-sziget Kis-Duna ágán három helyszínt azonosítottak, ahol műszakilag is megoldható lenne a hídelemek elhelyezése.
A régi híd újrahasznosítása

Elutasították az egyik tervet
Az egyik hídrészből egy új hidat építenének a sziget északi végén a Graphisoft Park és a gázgyári terület fele. Ezt, bár a hatályos fővárosi szerkezeti tervekben szerepel, végül környezetvédelmi okokból a Fővárosi Önkormányzat elutasította.
Kicserélhetnék a régi rozsdás hidat
Az idióta nevű K-hídnál, amit a legtöbben a Sziget Fesztivál bejárataként ismernek, a rozsdás vasúti híd már kiszolgálta az élettartamát közúti hídként is, ezt lehetne lecserélni.
Óbuda központját köthetné össze a szigettel
A másik megoldás, a szintén rémes nevű H-hídnál épülne fel. A kiemelt képünkön látható látványterv szerint, két szintes, a gyalogosok és kerékpárosok számára az óbudai Fő tér és Szentlélek tér felől is kapcsolatot adó, alsó szinten pedig az alsó rakparthoz csatlakozó gyalogos-kerékpáros híd koncepcióját vizsgálták meg.
Még vizsgálják a legjobb megoldást
Végleges döntés még nincs, a konkrét óbudai helyszínekre vonatkozó tervezés és vizsgálatok kezdődnek most meg, hogy kiderüljön, tényleg racionálisan, gazdaságosan és műszakilag megvalósítható-e ez a koncepció – írja Vitézy Dávid a közösségi-oldalán. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: A Hajógyári-sziget és Óbuda központja közé álmodott új híd látványterve – Forrás: BFK