A csaknem három hétig tartó felújítás után újra jár a csepeli HÉV! A H7-es vonalon több vágányrészt felújítottak, életvédelmi kerítést javítottak, felsővezetéktartó oszlopokat, szigetelő elemeket cseréltek, valamint Szabadkikötő megálló peron és a térvilágítás elemeit is felújították. Mindemellett sikerült leszedni az összes graffitit a szerelvényekről. A felújítás kapcsán többen egy új megállóhely létesítését javasolják.
Vége a felújításoknak
Több hetes kényszerszünet után ismét kigördült a HÉV Csepel végállomásról. A hosszú vágányzárat követően újra járnak a vonatok Csepel és a Boráros tér között, nem kell többé buszokra szállni. Az elmúlt közel három hétben több vágányrészt felújítottak, életvédelmi kerítést javítottak, felsővezetéktartó oszlopokat, szigetelő elemeket cseréltek, valamint Szabadkikötő megálló peron és a térvilágítás elemeit is felújították. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Pontos és kiszámítható
„Mindezt azért, hogy a H7-es vonalon továbbra is biztosítani tudjuk a menetrend szerinti, nagyon sűrű és nagyon pontos vonatközlekedést. A H7-es HÉV vonala Magyarország (és valószínűleg Európa) egyik legpontosabb, legkiszámíthatóbb közlekedést nyújtó vasútvonala, hatalmas utasszámmal” – olvasható a MÁV-HÉV Zrt. Facebook-oldalán.
Magas szintű szolgáltatást ígérnek
„Megtisztelnek, hogy velünk utaznak, és mindent megteszünk, hogy a lehető legmagasabb szintű szolgáltatást tudjuk Önöknek biztosítani a jövőben is – de ehhez szükség van karbantartásra” – fűzték hozzá.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Leszedték az összes graffitit
Amíg az infrastruktúrát fenntartó szakemberek a vasúti pálya és azok környezetében található eszközökön dolgoztak, addig a járműtelep sem pihent: a csepeli HÉV-ekről leszedték az összes graffitit, így a motorvonatok megszépülve várják az utasokat.
„Nem volt rossz a légkondis busz”
„Nem volt ám olyan rossz a légkondis és sokkal tisztább buszokkal utazni az elmúlt pár hétben” – írta egy hozzászóló, reagálva a közleményre.
Új megálló kellene
„Szükség volna egy új megállóra a MÜPA és a Szabadkikötő között. Egyre többen dolgozunk a két megálló közötti területen, és járda sincs egyik megállótól sem. A félóránként járó 179-es szintén csak a Szabadkikötőtől jár a Közvágóhíd felé, így gyakorlatilag visszafelé haladunk 10-20 percet veszítve hazajutáskor. Lassan 2 éve várjuk a megoldást” – olvashattunk egy másik véleményt.
Álom maradt a fejlesztés
A BudaPestkörnyéke.hu tavaly novemberben írt arról, hogy továbbra is csak álom marad a fejlesztés: visszavonták a H8-as HÉV-vonal Gödöllő városhatár-Gödöllő végállomás közötti szakasz fejlesztésének tervezésére kiírt közbeszerzést. A hírt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. jelentette be, indoklást nem tartalmaz a közlemény.
Tanulmány és engedélyezési terv
Az elképzelések szerint döntéselőkészítő tanulmányt, engedélyezési tervet és tenderdokumentációt kellett volna készíteni a H8-as hévvonal Gödöllő városhatár és Gödöllő végállomás közötti szakaszának fejlesztésére.
4 kilométeres szakaszt újítottak volna fel
A nyertes ajánlattevő tervezési feladata lett volna egy csaknem 4 kilométeres hosszúságú szakaszon a vasúti pálya teljes rekonstrukciójának, illetve 2 állomás (Palotakert és Gödöllő végállomás) és 2 megállóhely (Erzsébet park és Szabadság tér) kialakításának, elektronikus biztosítóberendezéseknek a tervezése, kapcsolódva a további vonalszakaszok tervezéséhez.
120 méteres hévszerelvények
Minden állomás és megállóhely kialakítását úgy kellett volna megtervezni, hogy azok alkalmasak legyenek 120 méter hosszú hévszerelvények fogadására, a peronok pedig garantálják az akadálymentes megközelíthetőséget. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: illusztráció