Legutóbbi posztjában azt írta a korábbi közlekedési államtitkár, hogy a busz a dugóban a nagykörút és a kiskörút közötti távot 13 perc alatt tette meg, ami a korábbi buszsávon 1-2 perc volt.

Rossz döntés

Egy reggel készült képpel illusztrálta Vitézy Dávid, miért volt rossz döntés véleménye szerint a buszsáv megszüntetése az Üllői úton. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Megnőtt menetidő

Rámutatott, hogy a 100E járat majdnem 50 perc alatt ért be a korábbi 30-35 perces menetidők helyett. A korábbi közlekedési államtitkár hozzátette, a busz 31 perc alatt jutott be a reptérről a Corvin-negyedig, és 13 perc alatt tette meg a rövid távot a dugóban a nagykörút és a kiskörút között – ahol korábban a buszsávon 1-2 perc alatt haladt végig.

A taxiktól szerzett utasokat

Felelevenítette azt is, hogy a 100E járat „a semmiből óriási utasforgalmat épített fel”, és „sok milliárd forint bevételt termel a BKK-nak”, ráadásul nem más járatoktól, hanem a taxiktól szerzett utasokat. A város stratégiai céljait a buszsáv tette lehetővé.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Sűrítettek

Felhívta arra is a figyelmet, hogy járat a legsűrűbb időszakokban már nem is 7-8 percenként, hanem a nagy utasforgalom miatt számos időszakban 6 perces követésre sűrítette a BKK.

Rossz döntés volt

„Vannak lehetséges megoldások arra, hogy a kerékpáros közlekedés biztonságos lehetősége megmaradjon, de a buszsáv megszüntetése rossz döntés volt az Üllői úton” – összegezte véleményét Vitézy Dávid.

Múlt héten avatták

A BudapestKörnyéke.hu is beszámolt arról múlt héten, hogy a legújabb budapesti kerékpársávokat múlt héten avatták fel a Magyar Kerékpárosklub által szervezett Happy Mass felvonulás keretein belül.

Fotó az ünnepi eseményről:

Könnyebben, biztonságosabban

Az Üllői és a Váci úton kialakított védett – azaz jól látható elválasztó elemekkel határolt – kerékpársávoknak köszönhetően ma már könnyebben, biztonságosabban lehet megközelíteni a sugárutak mentén lévő üzleteket, irodákat, egyetemeket, múzeumokat, busz- és vasútállomásokat.

Pró és kontra

Ami persze sokaknak tetszik, az mások kritikáját is kiválthatja. A kerékpárutakat is támadják, például a mentők és a taxisok szerint sem volt elég körültekintő a főváros az úgynevezett védett kerékpársávok kialakításánál. A Magyar Kerékpárosklub és a főváros szerint viszont alaptalanok a vádak. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép és belső fotók: Pozsonyi Roland