Bekerült Budapest új településszerkezeti tervébe a Galvani híd. A főpolgármester egy tollvonással kihúzhatta volna a hidat a város tervei közül, de nem tette. Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója örül, hogy a megvalósítás irányába alakulnak a Galvani híd dolgai és a Facebookon tulajdonképpen megdicsérte Karácsony Gergelyt.

Hiába támadták, mégis megépül a Galvani híd

Bekerült Budapest településszerkezeti tervébe a Galvani híd. Ez azért fontos, mert a Városháza részéről mostanában többen támadták vagy megkérdőjelezték a projekt hasznosságát. A főpolgármester azonban nem élt a járványhelyzet adta rendkívüli jogkörével, hogy akár ki is húzhatta volna a tervből a hidat. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

A Galvani híd látványterve

Dél-Budai Duna-híd

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Vitézy Dávid örül

Vitézy Dávid, a Budapesti fejlesztési Központ vezérigazgatója, a Galvani híd projektgazdája csütörtökön arról írt a Facebookon, örömmel látja, hogy a Galvani híd az új településszerkezeti tervnek is része maradt.

Többször módosították

A dokumentumot egyébként a Karácsony Gergely hivatalba lépése óta az elmúlt hónapokban is többször módosították, a Galvani híd végül benne maradt, s bár a terv jelenleg is felülvizsgálat alatt áll, az épp vitára bocsátott új változatban is ott a híd.

Budapest térszerkeszeti tervében az úthálózat, pirossal rajzolták a terveket

Egy tollvonással elintézhette volna a főpolgármester

„A járvány miatti veszélyhelyzet idején a főpolgármester egy tollvonással bármikor kihúzhatná a Galvani hidat a településszerkezeti tervből – szerencsére ilyesmi nem merült fel. Ez viszont következtetni enged arra, hogy a hidat kritizáló felindult városházi posztok és a valós hosszú távú városfejlesztési megfontolások azért nincsenek feltétlenül összhangban egymással.” – írja Vitézy Dávid.

Megkérdőjelezte a Galvani hidat a Városháza

Február elején a Városháza részéről azzal vádolták a kormányt, hogy a belvárosi forgalomcsillapítást nem az új híddal, hanem dugódíjjal akarja megoldani. Vitézy Dávid a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója akkor elmagyarázta miért van szükség a hídra és mi kell ahhoz, hogy a híd átadását követően valóban csökkenjen a belvárosi forgalom.

Nem a belvárosi forgalmat támogatja

A Galvani-híd és a kapcsolódó úthálózata gyűrűs kapcsolatot jelent, azaz nem a belvárosba történő bejutást, hanem a Hungária körúton kívüli kerületek között történő közlekedést támogatja elsősorban. Az egyébként is beáramló gépjárműforgalom számára teremt hatékonyabb, rövidebb utat, nem általában az autós bejárást támogatja – írta Vitézy. IDE KAPCSOLÓDIK: Repüld körbe a szép új Duna-hidat és mondd el a véleményed az odavezető utakkal kapcsolatban

Újratöltődik forgalommal

Ismerjük világszerte a példákat: ha egy utat kibővítünk, hamar kialakul rajta újra a dugó. Budapesten is volt már példa erre körgyűrűs fejlesztéssel: az M0 keleti szektorának átadása érezhetően, egyik napról a másikra juttatta levegőhöz Budapest belvárosát és csökkent a torlódás minden főbb belvárosi útvonalon. Aztán a forgalom szépen, hónapról hónapra újratöltötte a felszabaduló kapacitásokat és újratermelődtek a belvárosi torlódások. Ezt a hibát nem szabad elkövetni a Galvani híd átadásakor – mondja Vitézy Dávid.

Forgalomcsillapító intézkedések

A BFK igazgatója szerint valós az a problémafelvetés, hogy a Galvani híd létrejötte révén tehermentesített belsőbb hidak (Petőfi, Rákóczi) idővel „újratöltődhetnek” autóval. Ezért van szükség arra, hogy belvárosi forgalomcsillapító intézkedések bevezetése kísérje a híd átadását, lehetőleg ugyanaznap. De ez visszafelé is igaz: éppen a Galvani híd megépítése teremti meg a lehetőségét annak, hogy ezek az intézkedések súlyos érdeksérelmek – és az ebből fakadó politikai kockázatok – nélkül meghozhatók legyenek.

Ingatlanspekuláció

A Galvani híd megépítését ellenzők szerint ingatlanspekuláció az, hogy a híd várhatóan katalizálja a körúttal szomszédos, jelenleg kihalt és üres barnaövezeti, felhagyott ipari területek beépülését, és kritizálják a már ma is látható sűrű beépítéseket Újbudán és Ferencvárosban – írja Vitézy Dávid, majd így folytatja: Ugyanakkor más megszólalásaikban a zöld várospolitika és a fenntarthatóság jegyében a kompakt város híveként hirdetik a barnamezős területek megújításának szükségességét. IDE KAPCSOLÓDIK: Kizárólag az oligarchák és az olimpia miatt nyomja a kormány a Galvani híd építését – állítja a Városháza

Kormány, főváros, kerületek összehangolása

Vitézd Dávid szerint a Galvani híd megépítése csak akkor lehet sikeres és csak akkor tudja beváltani a hozzá fűzött reményeket, ha valamennyi fejlesztésben érintett szereplő, a kormány, a fővárosi és a kerületi önkormányzatok sokéves, összehangolt erőfeszítéssel teljesítik mindazon vállalásaikat, amelyek szükségesek a kitűzött célok eléréséhez – fogalmazott a BFK vezérigazgatója. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Vitézy Dávid és a Galvani híd látványterve – BPK-montázs