Nemrég kezdted a webáruházad építését, és nem tudod, milyen módszer lenne a “tuti” a fejlődéséhez? A kulcs, mint számos más esetben, itt is: a tervezés és a tesztelés. Ahhoz ugyanis, hogy eredményeket érj el, ismerned kell a hozzájuk vezető utat is. Mi most megmutatunk Neked egy nagyon hatékony módszert!

PDCA: mit jelent, és honnan ered ez az elképzelés?

A PDCA egy betűszó: a “plan” (tervezd meg), a “do” (készítsd el), a “check” (ellenőrizd) és az “act” (cselekedj) szavak kezdőbetűiből áll. Ez tulajdonképpen egy ciklus, melynek keretei segítenek nemcsak az online marketing folyamatokat optimalizálni, de a webshopod teljesítményét is növelik. A Konverzió Mester csapata pedig segíthet, hogy még többet hozz ki a webáruházadból!

Maga az elképzelés még több száz évvel ezelőttről, 1620-ból ered. Ekkor fogalmazta meg ugyanis Francis Bacon munkájában, a “Novum Organum”-ban a “hipotézis-kísérlet-értékelés” rendszerének ötletét. Később ez a ciklus, a statisztikailag ellenőrzött gyártás hozzákapcsolásával Shewhart-ciklus néven lett ismert. A nevet a rendszer a továbbfejlesztőjéről kapta. Majd Dr. W. Edwards Demming kezdte el népszerűsíteni, PDSA-ra változtatva a folyamat nevét, melyet az 1950-es években finomított Japánban.

Így aknázd ki a ciklusban rejlő lehetőségeket!

A ciklusnak négy alaplépését különböztetjük meg. Az első, a “plan”, azaz a megcélzott eredmények tervezése és kitűzése. Ha ez kész, következik a “do”, azaz a cselekvési terv kivitelezése. Majd mehet a “check”, azaz az eredmények nyomon követése, ellenőrzése és összehasonlítása. Legvégül pedig az igazítások elvégzése a javítás érdekében. Mindez a gyakorlatban így néz ki:

  1. Tervezd meg a sikert! Minden a mérhető célok kitűzésével, és az azokhoz vezető út megtervezésével kezdődik. Ide tartozik a meglévő folyamatok felülbírálata, azok tesztelése is.
  1. Cselekedj adatvezérelten! A folyamatok tényleges elindítása itt indul. A marketing kivitelezése is itt kezdődik, valamint az adatgyűjtés a teljesítmény mérőszámairól. Így első kézből értesülhetsz róla, mit kell még továbbfejleszteni.
  1. A fázisok összevetése, az eredmények ellenőrzése. Ekkor történik meg az első és a második fázis eredményeinek összehasonlítása. Egy aprólékos elemzéssel pedig feltárható, vannak-e szakadékok a tervezés és a megvalósítás között. Ha pedig vannak, az is kiderül, hol.
  1. Cselekedj, és ha szükséges, tervezz újra! Ebben a fázisban már az eddigi folyamatok finomhangolása zajlik, valamint az összegzésre is sor kerül. Ha nem értük el a kívánt eredményt, ekkor dolgozzuk ki az új stratégiákat, melyek a célokhoz vezetnek!

Ismétlés + kritikai gondolkodás = minden képzeletünket felülmúló eredmény

A PDCA-nak kiemelkedő szerepe van az innováció katalizálásában, a cégek versenyképességének növelésében. Alapelveit követve visszajelzést kaphatsz arról, jó úton jár-e webshopod a siker felé, vagy esetleg van még mit fejleszteni. A Konverzió Mester csapata segít, hogy a PDCA elveket precízen alkalmazva kihozhasd Te is webáruházadból a maximumot.

Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő: konverziomester.hu

Az auditált mérések szerint havonta átlagosan 12 millió alkalommal kattintják az olvasóink Like Company Kft hírportáljait. A támogatott cikkek egy hónapig címlapon vannak, így a partnereink reklámjait tényleg nagyon sokan látják, ezért hatásosak. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát.