A Facebookot, mint hirdetési felületet néhány éve még óvatos kíváncsisággal közelítették meg a vállalkozók, mára azonban megkerülhetetlen eleme lett az online marketing stratégiáknak. Akik csak most vágnának bele, könnyen azt gondolhatják, már késő, hogy beszálljanak a játékba – vagy épp attól tartanak, a közösségi oldal felett eljárt az idő. Pedig jól célzott stratégiával a Facebook hirdetések épp olyan hangos sikereket hozhatnak, mint amikor még szenzációnak számított ez a módszer!

1. Széles közönséget érhetsz el

 A Facebook hirdetés kezelés időigényes és pontosságot igénylő feladat – de abszolút megéri a befektetett munka. Trendek jönnek és mennek, de a Facebook hosszú évek óta elsöprő számokkal vezeti a közösségi felületek népszerűségi versenyét: havonta átlagosan 2,8 milliárd aktív látogatót vonz – ebből pedig 5,8 millióan magyar felhasználók. Egy ekkora tömegben rengeteg korosztály és érdeklődési kör képviselteti magát, így a felület gyakorlatilag tálcán kínálja a célközönséget. Nincs más dolgod, mint megfelelően célozni, hogy elérd őket.

2. Ütős eszközöket ad a kezedbe

Amellett, hogy a Facebook rengeteg felhasználót számlál, 2021-ben egyre több célra használják a felületet. Míg a kezdetekkor a platformon töltött idő leginkább a kapcsolattartásra és a szórakozásra korlátozódott, ma gyakorlatilag kezdőlapként funkcionál. Itt olvassák az emberek az aktuális híreket, itt értesülnek a különböző online és offline programokról – és persze itt kapják fel a fejüket egy jól hangzó termék vagy akció láttán. A story hirdetések, a hírfolyamban megjelenő poszt kiemelések, a videós hirdetések és a remarketing kampányok jól működő, bevált eszközök, ezért helyes használatukkal könnyen győztesként kerülhetsz ki a mindennapos versenyből, ami a látogatók figyelméért folyik. A felület ráadásul több lehetőséget kínál, mint elsőre gondolnád: ne feledd, hogy a Messenger és az Instagram is a Facebook “családjába” tartozik, így a hirdetéseidet néhány kattintással ezekben az alkalmazásokban is megjelenítheted.

 3. Egyszerre rugalmas és kiszámítható

Csodákban nem bízhatunk, ha marketingről van szó – számokban viszont igen. A Facebook Ads pedig az eredményorientált hirdetők elvárásainak megfelelő, remekül tervezhető felület, amely széles mozgásteret ad. Tűpontosan célozható a céged számára leginkább releváns közönség, szabadon variálhatók a hirdetéskreatívok, és a költségkeret is bármikor igény szerint állítható. Akár a márkaismertség növelése, a leadek szerzése vagy a közvetlen vásárlásösztönzés a célod, a hirdetési eszközök végtelen kombinációjából egyszerűen kihozható egy kifejezetten a Te cégedre szabott stratégia.

A Facebookon bárki hirdethet, de azt hasznos tudni, hogy egy szofisztikált kampány elkészítése és kezelése szakember nélkül nem fog sikerülni. Ha még csak ismerkedsz a felület lehetőségeivel, kipróbálhatod egyedül is, de ha igazán jó és nagy büdzsét igénylő kampányokat szeretnél, érdemes marketing ügynökség segítségét kérni.

 Barta Eszter, online marketing szakértő

Marketing21 online marketing ügynökség

Ez a cikk szponzorált tartalom. Ha Ön is szeretne ilyent Budapest környékének egyik legismertebb portálján, amely már Magyarország 11. legolvasottabb hírportálja, akkor kattintson ide! Áraink tetszeni fognak, ráadásul még 1 millió olvasót is tudunk garantálni a pr-cikkek kiemelésének.