Az Országos Taxisszövetség elnökének, Metál Zoltánnak sem tetszenek az új fővárosi biciklisávok. Úgy látja, hogy az úgynevezett oszlopos megoldás a dugók kialakulását segíti elő. Metál Zoltán általánosságban véve is elmondta a véleményét a forgalmi sávok átalakításáról.
A mentősök már panaszkodtak
Mint azt korábban megírtuk, a mentősök felemelték a hangjukat a buszsávokból kialakított, pollerekkel, vagyis műanyag oszlopokkal elkülönített kerékpársávokkal szemben. Ilyen kerékpársáv került kialakításra Budapesten a Váci úton a Gogol utca és a Nyugati tér között. A mentősök szerint azonban számukra ez a megoldás kedvezőtlen. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Ez a gond a szóban forgó kerékpársávval
A mentősök akkor azt mondták, hogy ezek a kerékpárutak nagyon keskenyek. Mentőautóval nehéz biztonságosan közlekedni rajtuk. A pollerekkel pedig az a probléma, hogy a parkolást nehezítik meg egy-egy helyszínen.
Reagáltak a taxisok is
A cél a kerékpárosok, rolleresek elkülönítése volt. Ugyanakkor ha mindez a közúti forgalmi sávok szűkítésével valósul meg, és minden más jármű számára megakadályozza azok használatát, akkor ez a megoldás Metál Zoltán, Országos Taxisszövetség elnökének véleménye szerint megkérdőjelezhető. Ő úgy látja, hogy mindez a dugók kialakítását segíti elő, mondta el a Magyar Nemzet számára.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Figyelmeztet Metál Zoltán
Az Országos Taxisszövetség elnöke azt is hozzátette, hogy “minél több forgalmi sávot alakítanak át, annál több és állandó lesz a dugó.” Ő úgy látja, hogy ezt már most lehet tapasztalni Budapesten. Ennek értelemszerűen nem mindenki örül.
Ezt mondta a főpolgármester kabinetfőnöke
A főpolgármester kabinetfőnöke, Balogh Samu is megfogalmazta a saját véleményét az ügy kapcsán. Azt írta, hogy a mentősök által közzétett képen látható helyen korábban parkolósáv volt. Érdekesnek találta, hogy az OMSZ kommunikációsát az nem zavarta, de a főváros első védett kerékpársávjaival viszont problémája támadt.
A poszt, ami kirobbantotta a vitát
Keresik a megoldást
Balogh Samu kiemelte, hogy a legfontosabb a biztonság az életmentés és a közlekedés kapcsán is. A főpolgármester kabinetfőnöke megkérte kollégáit, hogy vegyék fel a kapcsolatot az OMSZ munkatársaival, mert a cél az, hogy közösen találjanak megoldást a helyzetre. Arról egyelőre nem érkezett hír, hogy történt-e az ügyben bármilyen előrelépés.
Ezek is érdekelhetnek!
- Rendőrök kopogtattak a magyar család ajtaján: kiderült, hogy lopott BMW-t adtak el nekik egy autókereskedésben, futhatnak a pénzük után
- A K-híd állapota miatt többórás torlódás alakult ki a Sziget fesztiválról kifele, nem lehet sokáig halogatni a híd felújítását
- „Ugrott egyet, rám nézett és eldőlt” – Bikák végeztek a Mórról eltűnt kis kenguruval, feljelentést tesz Jack gazdája
Ez az új módszer lényege
A műanyag karóknak, pollereknek az a szerepük, hogy fizikailag is elhatárolják a kerékpárosokat, rollereseket az autósoktól. A kereszteződésekben piros burkolatfestéssel jelzik, hogy a kerékpársávban haladóknak van elsőbbsége.
A biciklisek életét akarják megkönnyíteni
A belvárostól a Lehel piac, a Váci úti irodák és Újlipótváros külsőbb részeinek megközelítését igyekeztek biztonságosabbá tenni a kerékpárosok számára. Az új kerékpársávon lehet megközelíteni a Nyugati téren, a Westendnél valamint a Lehel térnél lévő Bubi gyűjtőállomásokat. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: illusztráció