Károsanyagok kibocsátása nélkül, szinte hangtalanul suhan a Mercedes-Benz eCitaro vadonatúj, elektromos meghajtással rendelkező autóbusza.

Csütörtök óta közlekedik

Az új generációs, akkumulátoros hajtású jármű május 11-től május 18-ig közlekedik teszt üzemmódban a fővárosban. A busz az e210-es vonalán jár a Normafa és a Gyöngyösi utca között, útja során átmegy a Lánchídon. Aki szeretné kipróbálni, díjmentesen megteheti ezt jövő hét csütörtökig. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Plusz szolgáltatásként jár ez a busz

A tesztüzemben közlekedő busz plusz szolgáltatásként, a 210-es járat menetrendi indulásain felül jár Budapesten. A fővárosiak által kedvelt és használt BudapestGO alkalmazáson keresztül perc pontossággal lehet figyelni, hogy mikor hol jár a busz. Itt lehet megnézni a szóban forgó járat menetrendjét.

Alaposan próbára teszik a busz képességeit

Az e210-es vonalon számos, a fővárosra jellemző forgalmi helyzetben vizsgázhat a közlekedési eszköz. Az angyalföldi szakasz inkább az általános forgalmi viszonyoknak felel meg, de útja során hegyvidéki és zsúfolt belvárosi környezeten is áthalad. Ez elősegíti azt, hogy a busz tulajdonságairól minél többet meg lehessen tudni.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

A busz paraméterei

250 kW csúcsteljesítményű motorokkal van felszerelve a busz, továbbá 590 kWh névleges teljesítményű akkumulátorokkal. A fejlesztése során tesztelték sarkköri és déli területeken egyaránt, így elméletileg a hideget és a meleget is tűrnie kell. Egy feltöltéssel legalább 250 kilométer megtételére alkalmas, ám ha a körülmények optimálisak, akkor a hatótávja akár jóval nagyobb is lehet.

A németek már teszteltek hasonló buszokat

Berlin és Hamburg városában is futottak már tesztüzemben a budapestihez hasonló elektromos meghajtású buszok. A két említett német városban akadnak olyan útvonalak, ahol hagyományos buszok már nem is közlekednek.

Ez a BKK célja

A BKK közleményében hangsúlyozta, hogy a fővárosban a fenntarthatóbb, zöldebb közlekedés a cél. Ehhez környezetbarát járművek bevetésére van szükség. A hosszútávú cél az, hogy az Európai Unió 2050-ig elérje, hogy karbonsemleges legyen.

Erre törekszik Budapest

A Budapesti Mobilitási Terv keretein belül zéró emissziós járműveket akarnak beszerezni. A villamosoké, a trolibuszoké és az elektromos buszoké a jövő. Ezeket a fejlesztéseket az EU és a kormány finanszírozásával tudják biztosítani.

Így kerülhetett sor ennek a busznak a tesztelésére

A Mercedes-Benz eCitaro vadonatúj buszának tesztelésére a Zöld Busz Program keretében kerül sor. Ehhez szükség volt az Energiaügyi Minisztérium támogatására. Minden összhangban történik az Európai Unió célkitűzéseivel.

Ezek is érdekelhetnek!

Nem ez az első hasonló teszt

A BKK a közelmúltban már többször is tesztelt teljesen elektromos meghajtású buszokat. Ezt a BKV Zrt.-vel és az ArrivaBusszal közösen tette. A mostani teszt arra kínál lehetőséget, hogy az utasok és a szakértők is új tapasztalatokkal gazdagodjanak az új generációs villanybuszok kapcsán. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Mercedes-Benz eCitaro típusú busz – Forrás: BKK