Lakóparkok mindenütt, a beruházók gyors közlekedést ígérnek, ki ne találkozott volna ilyen hirdetésekkel az agglomerációban. A kérdés már csak az, hogy mennyi az ígért 20-30 perces út a fővárosba. A tapasztalatok szerint csak este 9 és reggel 5 óra között lehet ilyen tempóban haladni.

Pátyon 3000-rel többen laknak

A helybeliek szerint az újonnan épülő lakóparkok miatt 3000-rel is nőhet a a település lélekszáma. A helybéliek szerint – a Heti Napló riportjában ezt mondták – nem a betelepülőkkel van a baj, hanem azzal, hogy nincs megfelelő infrastruktúra ennyi emberre. Miközben egy óvoda épülhet a községben, de az iskola elég zsúfolt, ezért sokan viszik a srácokat a fővárosba.

Mennyi az ígért 25 perc?

Az épülő lakópark honlapja szerint az ingázás nem probléma. A gyakorlat mást mutat. A műsor riportere két autóba is beült, Pátytól Budakesziig suhantak, de ott már torlódott a kocsisor, hogy Budapestre majd egy óráig menjenek a reggeli órákban. A fővárosba ugyanis csak egy egyszer egy sávos út vezet.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Kétszer annyi

A riportban megszólaló hölgy, saját becslése szerint másfél-másfél órát autózik. Pátyon az M1-es autópálya lehajtóra várnak, míg Budakeszin a tervezett buszsáv jelentheti a megoldást az óriási dugókra.

Van, aki sminkel

A kérdés, hogy mit csinálhat valaki a dugóban ülve. Az araszolás alkalmas arra, hogy telefonon intézze ügyeit, a BudaPestkörnyéke.hu-nak egy a környéken lakó színésznő arról beszélt, hogy ilyenkor szerepet tanul vagy sminkel, ő nem hajlandó idegeskedni.

Sokan járnak autóval Budapestre

A közlekedési gondokra jellemző, hogy Budapestre 10 autóból 7 az agglomerációból érkezik. Születnek tervek a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére, erről már többször írtunk a BudaPestkörnyéke.hu-n.

A vonat jó, de a folyamatot kellene megállítani

Zubreczki Dávid tájgazdálkodási mérnök, újságíró szerint a meglévő problémákra a tömegközlekedés fejlesztése jelenthet megoldást, de szerinte ez is csak tüneti kezelés. Úgy látja: Újabb és újabb területeket vonnak be az agglomerációba, ezt kell megállítani és innentől kezdve a közlekedés csak egy tünete ennek a folyamatnak.

Büdös van

Biatorbágynál a lépésben haladó autósok még kellemetlen szagokat is érezhetnek. Az itt élők szerint ez fekáliaszag. A közeli szennyvíztelep túlterheltségének eredménye, jobb híján olykor-olykor a Füzes-patakba engedik a szennyvizet – vélik az itt lakók. Maga a trutyi nem szennyező, de azért nem szép látvány.

Trükkök százai

Nagykovácsiban egy helyi vállalkozó, Mátyus Attila az építkezési trükkökről mesél. „Nagyon sok esetben az történik, hogy egy 1000 négyzetméteres telekre felhúznak egy telket, ami papíron az van rajta, hogy felső nappali, alsó nappali, pihenő szoba és a végén gyakorlatilag ez a két szintet elkezdik árulni külön az alsó szintet és külön a felső szintet”.

Lakópark-stop

A lélekszámban gyarapodó falu polgármestere szerint full ház van. Erre egy jó példa a konténerben történő tanítás. Kiszelné Mohos Katalin arról beszélt, hogy pályázatokkal kezelik a problémákat. Ennek köszönhetően hamarosan leteszik az új iskola alapkövét.  Lakópark-stopot is hirdettek, mert szerintük Nagykovácsi egyszerűen megtelt.

A testület elszánt

Szigorítottuk a helyi építési szabályzatot, hogy egy telekre egy lakás épülhessen, ne lehessen kialakítani kis telkeken több lakást és különböző szankciókat is beépítettünk a különböző rendeleteinkbe hogy igenis be tudjuk tartani ezeket az elvárásokat”. A régóta itt élők örülnek a szigorításnak, a betelepülők annál kevésbé, de a testület kitart a döntés mellett.

Nincs több telek

A polgármester a BudaPestkörnyéke.hu-nak is nagyon elszántak nyilatkozott 2021 végén. Úgy fogalmazott a nelünk adött interjújában:  Nem lesz több belterületbe vonás, nincsen több építési telek, nem veszünk el több helyet a természettől.

A teljes riport

Címlapfotónkont a nagykovácsi autós kirándulók.