Ha a Fővárosi Közgyűlés úgy döntene, hogy kitiltja a főváros egyes zónáiból a dízelüzemű személyautókat, az a Budapesten közlekedő autósoknak 30 százalékát érintené – derült ki a Központi Statisztikai Hivatal adataiból.
Ahogy azt a napokban megírtuk itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon, a Párbeszéd főpolgármester-helyettese, Dorosz Dávid bejelentette, hogy dolgoznak a dugódíj és a dízelek kitiltásának tervén.
Nem sokkal később Karácsony Gergely ezen némileg finomított. Azt nyilatkozta, „Benne van a programomban, hogy – stockholmi mintára – helyi népszavazással fog eldőlni, hogy ez a rendszer kell-e a budapestieknek. Nem hozunk olyan döntést, amely a budapestiek akaratával ellentétes lenne.” – mondta a dugódíjról és a dízelek tiltásáról.
Hirdetés
A Miniszterelnökséget vezető miniszter, Gulyás Gergely pedig úgy fogalmazott, hogy a kormány sem a dugódíjat, sem a dízelek kitiltását nem támogatja, az elképzelések kidolgozatlanok és aggodalomra adnak okot.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Nincs sok értelme a dugódíjnak
Legutóbb a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke, Erdélyi Péter szólalt meg az ügyben. Ő úgy látja, a dugódíjnak nincs sok értelme környezetvédelmi szempontból, hiszen bizonyára sok engedményt tartalmaz majd, például behajthat az, aki a belvárosban lakik, vagy ott dolgozik, ezért inkább egy újabb adóról, mintsem valós környezetvédelmi intézkedésről van szó – mondta a vg.hu oldalnak.
Hozzátette: Azt azonban érdemes lenne tisztázni, milyen autók behajtását korlátoznák, ugyanis az új dízelek a legtisztább járművek közé tartoznak. A problémát abban látja a szakember, hogy régi dízelautók tömege áramlik be az országba. A válság előtt az importautók 70-75 százaléka hat évnél fiatalabb volt, most ugyanekkora az aránya a 12 évnél idősebb autóknak.

Az autósok 30%-át érintené
Ha a Fővárosi Közgyűlés úgy döntene, hogy kitiltja a főváros egyes zónáiból a dízelüzemű személyautókat, az a Budapesten közlekedő autósoknak 30 százalékát érintené – derült ki a Központi Statisztikai Hivatal 2018. évi összesítéséből, amely a járműveket hajtóanyag és régió szerint szerepelteti. Budapesten a múlt év végén mintegy 660 ezer autót tartottak nyilván, ebből 444 ezer benzinest és 197 ezer dízelest.
Kiemelt kép: Havas utca Budapesten – Forrás: MTI Fotó/Mohai Balázs