A Megyeri-híd budai végéig érő M0-ás körgyűrű a jelentős forgalmat lebonyolító 10-es főútig hosszabbodik meg ebben a projektben és a várva-várt M10-es autóútból is megépül egy 4 km-es szakasz.
A 11-es és a 10-es út között épül az M0-ás
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kihirdette az M0-ás körgyűrű északi szektorára vonatkozó tervezői közbeszerzést. A projekt a fővárosból a Szentendrére vezető 11-es főút és a Pilisvörösvár felé futó 10-es főút közötti szakaszra vonatkozik. A feladat a kiviteli- és tender tervdokumentáció elkészítéséről, a meglévő engedélyek szükség szerinti módosításáról, a további engedélyek beszerzéséről szól. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
8 km-es új M0-ás szakasz
A közbeszerzés négysávos autóút kiépítését írja elő. A 8 kilométeres szakasz új nyomvonalon jön létre, leállósávval és fizikai elválasztással. A kiírás szerint az északi szektor nyomvonala egy 2,0 kilométeres egybefüggő szakaszon, valamint egy 3,2 kilométeres egybefüggő szakaszon alagútpárban vezet majd – írja a Magyarépítők.
A budakalászi körforgalmat is átépítik
A NIF kiírásából az is kiderül, hogy az M0-ás szóban forgó északi szakaszának kezdeténél, a Megyeri-híd budai végénél a budakalászi különszintű csomópont a forgalmi igényeknek megfelelően átépül. Emellett Ürömnél egy különszintű forgalmi csomópontot jön majd létre, támfallal határolt bevágásban.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
M10-es
A szakasz másik végén az M0-ás egy különszintű csomópont által csatlakozik majd a leendő M10-es út Üröm és Solymár közötti szakaszához. Az M10-es utóbbi szakasza mintegy 4 km hosszú, kétsávos útként a jelen projekt részeként épülne ki – derül ki a közbeszerzésből.
Zavaróan süthet a nap az alagutaknál
Mindezeken túl a feladat részét képezi többek közt: Solymáron egy készenléti üzemmérnökségi telep megtervezése, az alagutak kelet-nyugat irányú fekvése miatt az alagút be- és kihajtása során az árnyékolás biztonságának megvizsgálása és szükség szerint megtervezése is.
Sokára lesz kész
Egy hónapja kiadott friss hatástanulmányokból az derül ki, hogy 2052-re, vagyis a hatástanulmányok kiadása után 31 évvel készülhet el M10-es gyorsforgalmi út, az M100-as autóút, vagyis az M0 nyugati szakasza és az esztergomi új Duna-híd.
Az M0-ás gyűrű
Korábban itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon többször beszámoltunk az M0 körgyűrű nyugati szakaszának tervezéséről, amely tulajdonképpen az M100-as gyorsforgalmi lesz. Az új út az M1-es autópályáról Bicskénél ágazik le és Esztergomnál lesz vége. Ezt sok évvel ezelőtt még Orbán Viktor személyesen ígérte meg a Suzuki tulajdonos-elnökének.
A két fontos út: M100 és M10
Az M100-as úthoz csatlakozik majd az M10-es, amely lényegében a jelenlegi 10-es úttal párhuzamosan halad és az M100-ast kapcsolja össze a mostani M0-val Budakalásznál, a Megyeri híd előtt. IDE KAPCSOLÓDIK: Élhetetlen települések, őrületes forgalom – látványos videó készült az M100, M10, M0 és a 10-es út kapcsolatáról
2034-re készülhet el az M100-as
Az M100 és M10-es út építési ütemezéséről eddig nem sokat lehetett tudni, pár hete, május elején a momentumos Buzinkay György a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-től kérte ki az M100 gyorsforgalmi út megépítésével kapcsolatos hatástanulmányokat. Ezek alapján 2034-re készülhet el az M0-ás nyugati szektora. Azonban a további dokumentumok még nagyobb meglepetésekkel szolgáltak.
2052-re készülhet el az M10-es
A hatástanulmányban az szerepel, hogy az M10-es gyorsforgalmi út, az M100-as autóút továbbvezetése, és az esztergomi új Duna-híd, valamint az ahhoz vezető út is csupán 2052-re készülhet el, vagyis a mostani dokumentumok kiadása után 31 évvel. EZT IS OLVASD EL: Itt az M10-es útért harcolók petíciója, sok tízezer aláírást várnak
A nagy déli körgyűrű
Az M0-ás forgalmának csökkentésére más tervek is születtek. Egy úgynevezett déli gyűrű, amely lényegében Tatabánya, Székesfehérvár, Dunaújváros, M5, Szolnok, majd M3-as vonalában kerültetné ki az ukrán, román, bolgár és szerb kamionforgalommal Budapestet. Talán ez is egyszer megvalósulhat úgy 2100 környékén. EZT SE HAGYD KI: Itt a bejelentés: Elindult annak a mestertervnek a megvalósítása, amely véget vethet az M0-ás dugóinak
Kiemelt kép: BudaPestkörnyéke.hu-montázs