Új buszsáv nyílt meg Dunaharasztiban, az 51-es főútnak a Némedi úttól délre eső szakaszán, hogy a Volánbusz, vonatpótlóként is funkcionáló buszai gyorsabban haladhassanak a főváros felé a reggeli csúcsforgalomban. A Budapest-Belgrád vasútvonal építése miatt leállították a vasúti közlekedést, buszra ültek át az utasok, de rengeteget késtek a buszok. Most a közlekedésért felelős államtitkár, Vitézy Dávid is elismerte, hogy beavatkozásra volt szükség.

1 órával hosszabb volt a buszok menetideje

„A Budapest–Belgrád vasútvonal építése miatti buszpótlás első hónapjainak tapasztalatai alapján döntöttünk arról, hogy Dunaharasztinál be kell avatkozni, mivel a pótlóbuszok menetideje 30-60 perccel volt több, mint a vonatoké.” – írja közösségi oldalán Vitézy Dávid, közlekedésért felelős államtitkár. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Buszsáv az 51-es főúton

Mint fogalmazott az új buszsávval a központi régió országos kezelésű főútjainak első buszsávja jön létre, és az egész országban az első olyan, ahol országos közúton vezetünk buszsávot a korábbi forgalmi irányt megfordítva. Ide kapcsolódik: Nyilvánosságra hozták a Budapest-Belgrád vasútvonal agglomerációs fejlesztéseit, a környéken élők jól járhatnak az építkezéssel

Mindenkinek lesz hely az úton

A buszsáv kiépítése előtt a főútnak ezen a részén 2×2 sáv volt, a buszsáv az egyik korábbi déli, tehát a fővárostól nézve kifelé vezető sávot foglalja el, így a legfontosabb, északi irányban nem csökken a közúti forgalom többi szereplője számára rendelkezésre álló kapacitás. Témába vág: Felmentést kapott a Budapest-Belgrád vasútvonal építője a zajterhelési határok betartása alól

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Három évig marad a buszsáv

A Budapest-Belgrád vasútvonal újjáépítése és fejlesztése idején, még két-három évig, nem járnak a személyszállító vonatok, így az elővárosi forgalom pótlása is a sűrűbben járó Volánbusz-járatokra hárul. A buszsáv kialakítása egyelőre erre az időszakra szól mostantól, azaz az iskolai oktatás elindulásától.

Az állam elviheti a házakat a Budapest-Belgrád vasútvonal mentén

Tegnap számoltunk be arról, hogy a Dunaharasztihoz közeli Taksonyban lakossági fórumot tartottak a Budapest-Belgrád vasútvonal miatt. A legtöbb résztvevőt a kisajátítás menete érdekelt, hiszen a jelenlegi egy helyett két vasúti sín lesz, vagyis szélesebb terület kell a vonatoknak. Ez nemsokára Dunaharasztiban és Dunavarsányban is fontos kérdés lehet, hiszen a vasútvonal bővítésének több környező ingatlan is áldozatul eshet, a tulajdonosok pedig végső soron semmit sem tehetnek, az állam elveheti a házukat, udvarukat.

5 év és 500 milliárd forint

A Budapest-Belgrád vasútvonal építése jelenleg javában tart. A magyar forrásból és kínai hitelből finanszírozott fejlesztésről szóló szerződés 2020. július 6-án lépett életbe, innét számítva 60 hónap, vagyis 5 év alatt kell elvégezni a teljes munkát. A beruházás állítólag 500 milliárd forintba kerül, de a gigaberuházás dokumentumait 10 évre titkosították, majd azt kiperelték az államtól.

Elővárosi fejlesztések a Csepel-sziget déli végéig

A Budapest-Belgrád vasútvonal a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiával összhangban a vasúti teherszállítás bővítésén túl a Délegyházáig 15, Kunszentmiklós-Tassig 30 perces elővárosi HÉV-közlekedés bevezetését és infrastrukturális feltételeinek megteremtését is célozza.

240 új P+R és 300 B+P parkoló

A kormány elkezdte a projekt során kiépítendő zajvédelmi eszközök vizsgálatát, emellett a Soroksár–Kunszentmiklós-Tass vonalszakaszon – az eddigi terveken felül – további 240 darabbal növelné a P+R parkolók és további 300 darabbal a B+R kerékpártárolók számát, valamint az állomási előtereket is megújítaná

Új peron, és felüljáró

A pályaépítés során a Déli szakasz tervezésére és kivitelezésére kötött szerződéses megállapodás tartalékkeretének terhére megvalósítandó fejlesztések: Soroksár állomáson a peronaluljáró meghosszabbítása, Dunaharasztiban kerékpáros-gyalogos aluljáró, valamint a Temető úti közúti aluljáró építése. Dunavarsányban a Szabadkai útnál útátjáró kiegészítése gyalogos-kerékpáros átjáróval és felálló sávokkal, gyalogos-kerékpáros aluljáró építése a peronnál, a Halász Lajosné úti átjáró kapacitás növelése plusz sáv építésével. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Itt egy MÁV videója a buszsávról, mindenki nagyon elégedett

Kiemelt kép: Vitézy Dávid, közlekedésért felelős államtitkár az épülő buszsávoknál – BPK-montázs