Majdnem 6 kilométer hosszú új kerékpárutat adtak át a Római-part és Szentendre között. Az útvonal Budakalászt is érinti és része az EuroVelo 6 kerékpárútnak. Nagy kérdés merre megy tovább majd az útvonal, hiszen legutóbb a szentendreiek megfúrták a kerékpároshíd építését a Dunakorzónál.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában zajló fejlesztés kivitelezése összesen mintegy 850 millió forint – döntően hazai, kisebb részben pedig – uniós forrásból valósult meg. Az útvonal az Eurovelo 6 kerékpáros közlekedési folyosó része, amely összeköti az Atlanti-óceánt a Fekete-tengerrel.
Szentendrétől egyelőre nem tudni hogyan megy majd tovább a bringaút, hiszen új hidat építettek volna a Duna felett, de a szentendreiek egy véleményszavazáson úgy döntöttek, hogy nem kell nekik a híd a Dunakorzónál, inkább egy védett ivóvízbázison szeretnék átvezetni, azt viszont a törvények nem engedik.
Nagy balhé volt az EuroVelo híd miatt, kattints a címekre!
- A kerékpárosok ellen hangolják Szentendrén a közvéleményt – állítja Révész Máriusz kormánybiztos
- Vitézy Dávid nekiment Szentendre polgármesterének és manipulációval vádolja
- Orbán Viktor felemelhette a szemöldökét a szentendrei ötlettől: Kerékpáros híd helyett bringa-kompokat a Dunára
Szentendre irányából az új kerékpárútra a Dera-patak új hídján keresztül lehet felhajtani. A Szentendre déli határában található, 36 méter hosszú, szabad nyílású felépítmény újszerű megoldásával méltán pályázhat a szakemberek és a kerékpárosok elismerésére – írja a Magyarépítők.hu oldal.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
A hídtól tovább haladva Szentendre külterületén keresztül érjük el a Lupa-tavat, majd ezt követően a vadregényes ártéri szakaszon jutunk ki a Dunasétányra, Budakalász kedvelt üdülő övezetébe.
Az új szakasz a Barát-pataknál ér véget, ahol csatlakozik a Római-parti kerékpárúthoz. Az elsősorban turisztikai célokat szolgáló, kényelmes, 3,30 m széles kerékpárúton 22 db forgalomcsillapító sorompó segíti a biztonságos közlekedést.
Az építés során a kivitelező az önkormányzatokkal és beruházóval együttműködve különös gondot fordított a környezet védelmére, valamint a fák megóvására is.
Az új kerékpárút és híd elkészültét már sokan várták, ugyanis a lakók is gyakran választják munkába járáshoz ezt az útvonalat, hétvégén pedig főként a kerékpáros túrázók, kirándulók örülhetnek az újonnan átadott létesítménynek.
Ez is ide kapcsolódik, kattints a címekre!
- „Miért kell 6 éve tökölni?” – Döntésképtelenségről beszélnek Szentendrén az EuroVeló híd miatt
- Új híd épülhet a Dunán, mutatjuk a legfrissebb terveket!
- Soha nem látott mennyiségű pénzből fejlesztik a budapesti biciklis útvonalakat
Kiemelt kép forrása: magyarepitok.hu