A korszakalkotó, önvezető villamos próbaútjára szeptember 18-21 között kerül sor a németországi Potsdamban, egy hat kilométeres szakaszon.

A kísérleti jármű olyan összetett lidar-, radar- és kamerás érzékelőrendszerrel rendelkezik, mely „digitális szemként” rögzíti a villamost és annak környezetét. Ezzel egy időben komplex algoritmusok „agyként” értelmezik és értékelik a pillanatnyi üzemi helyzet által nyújtott adatokat, előre jelezve az adott helyzet további alakulását, majd megfelelő válaszreakciót adva a forgalmi szituációra – írja a Közlekedésvilág.hu.

Megáll a gyalogosok előtt

A mesterséges intelligenciájának köszönhetően a villamos a pályamenti jelzőberendezéseket is figyelembe veszi, megáll a villamosmegállóknál, és önállóan reagál az előtte áthaladó gyalogosok vagy járművek által okozott veszélyhelyzetekre.

Ez a közlekedés jövője

A Siemens Mobility az első vállalat, mely kutatási és fejlesztési célból vezető nélküli villamost mutat be, ezzel demonstrálva azt is, hogy a társaság miként alakítja aktívan a közlekedés jövőjét.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Növelheti a közlekedés biztonságát

A vezető nélküli villamos a fejlesztés jelenlegi szakaszában már képes az alapvető üzemi feladatok ellátására valós forgalmi körülmények között. Többek között a németországi Ulm városában a „Siemens Villamos Asszisztens” ütközésre figyelmeztető rendszer az Avenio M típusú villamos fedélzetén alkalmazva már elérte kiforrottságát, s ez fontos mérföldkövet jelentett a vezető nélküli rendszerek területén. A vonatok és az infrastruktúra intelligenssé tételével garantálni lehet a helyi és távolsági közlekedés rendelkezésre állását, egyszersmind növelve annak biztonságát.

Valós körülmények között tesztelik

A világpremieren bemutatott, vezető nélküli rendszerrel rendelkező kísérleti villamost nem kereskedelmi használatra tervezték. A jelenlegi projekt a vezető nélküli rendszerek technológiai kihívásainak azonosítását, majd a megoldások kifejlesztését és tesztelését célozza meg, valós körülmények között.

Már Budapesten is van önvezető metró

Biztosak lehetünk abban, hogy a technológiai fejlődés következtében egyre több önvezető villamos, vonat, elővárosi vonat, busz és HÉV indul majd útnak. Ne feledjük, önvezető járművek már Magyarországon, Budapesten is működnek. A 4-es metró vonatvezető nélkül, teljesen automata módon szállítja az utasokat. Csak idő kérdése, hogy az önvezető technológia mikor terjed el a felszíni közlekedésben is.

Kiemelt kép: Siemens Mobility