Július 3-tól új parkolási rend lépett érvénybe a fővárosi Palotanegyedben. A szabályozás szerint az 1180 parkolóhelyből 332 este 6 és reggel 7 óra között csak a környéken lakóké. A kerületben abban bíznak, hogy a változásnak köszönhetően az áthaladó forgalom mértéke is csökken majd.

Csatlakozott a 8. kerület is

A főváros több kerületében hoztak már ehhez hasonló döntést, és most a 8. kerület is csatlakozott ehhez, így kívánják biztosítani a kerületben lakók kényelmét. A módszertől remélik, hogy az utcákon áthaladó forgalom is csökkenni fog. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Jelzőtáblák, felfestések

Terézvárosban és Erzsébetvárosban már évekkel ezelőtt elkezdték bevezetni a kizárólagos lakossági parkolási rendszert. A tesztidőszakban csak jelzőtáblákkal figyelmeztették a nem a környéken lakókat, hogy este 6-ig el kell hagyniuk a parkolóhelyeket, majd később külön felfestést kaptak ezen parkolóhelyek.

Testidőszak a Palotanegyedben

Egyelőre a Palotanegyedben is csak tesztidőszak van, még csak táblák jelzik a változást, és még nem büntetik azokat, akik megszegik a szabályt. Azt nem tudni, meddig fog tartani ez a türelmi idő – jegyezte meg a Blikk.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Vannak kivételek

A 332 lakossági parkolóhelyet a negyed utcái közt osztják el. Kivételt képeznek a Baross, Trefort, Márkus Emília, Múzeum, Ötpacsirta, Reviczky, Scheiber Sándor és Kis Salétrom utcák, melyekben nem jön létre kizárólagos lakossági parkoló zóna.

Újpesten más a módi

A BudaPestkörnyéke.hu írt róla korábban, hogy Újpesten nem a fizetős zónákban látják a kiutat, ezért egy teljesen új parkolási rendszert tesztelnek, de a megoldás nem biztos, hogy jogszerű. Budapest külső részei küzdenek a kerületet ellepő, az utcákat P+R parkolóként használó autósokkal. Korábban a fizetős parkolás bevezetése volt a válasz, hogy kiszorítsák az autósokat.

Kizárólag helyieknek

Budapest belvárosából közel 50 éve próbálkoznak kiszorítani az autókat, először a fizető parkoló övezetek bevezetésével, majd a meglévő övezetek egyre kijjebb tolásával és a fizetős idősávok hosszabbá tételével. Ahogy írtunk róla, nemrég csodafegyverrel bővült az eszköztár, a helyi lakosok által igénybe vehető, kizárólagos parkolási engedéllyel.

Gyakorlati működés

Elméletben a kizárólagos parkolási engedély úgy működik, hogy a kijelölt – táblával, és az ígéretek szerint hamarosan útburkolati jelekkel is ellátott – útszakaszokon csak az engedéllyel rendelkező, helyi lakosok parkolhatnak. Mivel az ötletgazda kerületek utcáinak nagy része fizetős zónába tartozik, így csak az esti óráktól, a fizetős időszakon túl él a helyiek elsőbbsége.

Így bővül a rendszer

Ahogy alakulnak a fizető zónák, és szorulnak kijjebb az autók, úgy alakulnak ki az újabb, felkapott, jó helyen lévő utolsó ingyenes utcák. Ahol aztán a parkolóhiány miatt hőbörgő helyi lakosokat nagyon könnyű meggyőzni róla, hogy a fizetős parkolás lesz a problémára a legjobb megoldás, csak be kell lengetni neki az ingyenes parkolás lehetőségét.

Parkolási paradicsom

Újpest parkolás szempontból jelenleg eszményi hely a kerületet P+R parkolóként használók számára, aránylag nagy áteresztőképességű főutak vezetnek keresztül rajta a város belsőbb területei felé, és a 3-as metró is ideális annak, aki a városba tart. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció