Csütörtökön a főpolgármester sunnyogással vádolta a kormányt, mert hónapok óta nem árulják el, hogy mi a gond az M0-áson 20 milliárdért felújított Hárosi-híddal. Délután a kormányinfón a miniszter elmondta, hogy az egyik saru törött el.

A csütörtöki Kormányinfón Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszter elmondta, egy beépített saru tört el, ami a kivitelező, Strabag felelőssége és a szavatossági időn belül ki kell cserélniük. Szeptembertől a korábbi három sávon szűkítetten, de lehetséges lesz a közlekedés, azért csak szűkítetten, mert dolgozni fognak a hídon – tette hozzá a miniszter.

Délelőtt a főpolgármester keményen nekiment a kormánynak. A főpolgármester szerint a kormányzati beruházás elhúzódása miatt napközben, még most iskolaszünetben is, állandóak a közlekedési dugók a környéken.

Az M0-ás híd május végi lezárása Dél-Pest, Dél-Buda és a Csepel-sziget közlekedőire van a legnagyobb hatással. De a híd lezárása távolabbi települések, például a nyugati országrészből az M0-áson a reptérre igyekvők bejutását is meghosszabbítja, akik szintén a fővároson keresztül keresnek rövidebb utat.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

„Ez az ügy a budapestiek százezrei mellett több tízezer embert érint az agglomerációban is. Ezért a kormány tartozik a válaszokkal a budapestieknek és az agglomerációban élőknek” – fogalmazott a főpolgármester.

A M0-ás érintett szakaszának felújítása két évvel ezelőtt kezdődött, akkor azt ígérték 2020 tavaszára minden munkálatot befejeznek. A hidat májusban át is adták, azonban pár héttel később lezárták és senki sem használhatja.

Az autósok közlekedését megnehezíti ez az útszakasz, ugyanis naponta 120 ezer autó és kamion halad át az M0-ásnak ezen a szakaszán. Mivel csak a fél híd járható, állandók a dugók a környéken.

Alig három hete, július 30-án a hídon próbaterhelést végeztek. 25-30 megrakott nyerges vontatóval készült a vizsgálat, amely az ilyen jellegű és méretű hidakon megfelelő mértékű gyakorlati adatokkal tud szolgálni. A vizsgálatba a NIF Zrt. külső, független szakértőként a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékét vonta be.

Képek: Deák Ferenc-híd, ismertebb nevén az M0-ás Hárosi-hídja – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu