Kovács Kázmér úgy látja, hogy a kerékpársávokon kívül nagy probléma az egyes felüljárók elbontása, vagy a pesti alsó rakpart kétütemű lezárása. A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke szerint nagyon sok a bejelentés a közlekedéssel kapcsolatosan, azok hatását viszont senki, többek között a lakosság sem ismeri.

Kompromisszumok

A szervezet 14 pontban gyűjtötte össze, milyen döntéseket és kompromisszumokat kellene hoznia a fővárosnak ahhoz, hogy valóban élhetővé váljon Budapest és a közlekedés se sérüljön, ahogyan eddig. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva érheted el.

Zöldítések és felújítások

„A főváros hétről hétre jelent be zöldesítést vagy olyan felújítást, ami jelentősen kihat a budapesti közlekedésre. Az Autóklubbal csak formális egyeztetéseket bonyolítanak Karácsony Gergelyék, ezeken sem árulják el szándékaikat. Rendszeresen a sajtóból értesülünk az elképzeléseikről. Ilyen volt például a Nyugati téri felüljáró elbontásának felvetése” – mondta el a Metropolnak Dr. Kovács Kázmér ügyvéd.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Torlódások lennének

Az elnök szerint a felüljáró elbontása drasztikus torlódásokat idézne elő, amelynek jelentős környezetkárosító hatása lenne. „Érthetetlen, hogy ha a Városháza zöld szempontokat követ, ezt hogyhogy nem méri fel. Mert hiába lesz egy szép parkjuk a Nyugati téren, ha a szmog megnő.”

Így nem lesz kevesebb autó?

Hozzátette: folyamatosan azt feltételezik, akik ezeket az autósokkal szembeni lépéseket megvalósítják, hogy majd ezzel el lehet érni azt, hogy kevesebb autó legyen a városban. Nem veszik figyelembe, hogy a legtöbben kényszerből használják a gépkocsijukat. Az ő mindennapjaikat keserítik meg ezekkel az egyoldalú lépésekkel, miközben a P+R parkolók létesítéséről szó sem esik, holott azzal lehetne elérni a személygépkocsi forgalom legalább részleges csökkentését.

Megfontolást kérnek

„Azért is szedtük össze ezeket a pontokat, hogy végre a Fővárosi Önkormányzatnál kapjanak észbe. Fontolják meg, gondolják végig egy komoly szakmai apparátussal a magyar autósok által előterjesztett javaslatot” – hangsúlyozta Kovács Kázmér.

Íme a pontok:

A kiemelt jelentőségű közlekedési kérdésekre közös kompromisszumos megállapodást!
A közterületek funkcióváltásának legyen fokozatosságot és tervezettséget biztosító ütemterve!
A funkcióváltások egy-egy új közlekedési szolgáltatás rendszerbe lépéséhez kapcsolódjanak!
A hiányzó körutak, hidak megvalósítását napirendre kell venni!
A környezettudatos közlekedésfejlesztés eszköztárát ne csak a visszafejlesztés jelentse!
Legyen rögzítve egy „dugóplafon”, ami garancia az elfogadható forgalomlefolyásra!
Budapest közlekedési felszereltsége legyen összevetve hasonló adottságú nagyvárosok közúti, tömegközlekedési, kerékpárúti és parkolási ellátottságával!
A döntéseket előzze meg valódi változatelemzés és független szakmai bizottság által menedzselt társadalmi vita!

További kérések:

Készüljenek modellszerű hatásvizsgálatok a számítható közgazdasági, környezeti hatásokról!
Kerüljön sor a közúti kapacitások megszüntetése által okozott torlódások előrebecslésére!
Budapestnek legyen XXI. századi forgalmi hatásmodellje!
A forgalmi előrebecslések hatásmodellje legyen képes kezelni a forgalomgenerálódást és a kívánatos módválasztási hatásokat!
A projektek műszaki tartalma folyamatosan legyen megtekinthető nyílt elérésű térképi adatbázison!
A közösen meghatározott célok elérése legyen teljesíthető határidőhöz kötve.

Megújul

Ahogy írtunk róla, a főpolgármester a közösségi oldalán posztolt egy videót, melyben Soproni Tamással beszélnek arról, noha a kormány most leállította a Nyugati pályaudvar és környezetének fejlesztését, ők tovább viszik a korábbi tervek elveit, így a Nyugati tér újra igazi városi találkozótér lehet. „Az önkormányzatok nem mondtak le Budapest fejlesztéséről, így a metrófelújítását követően megújítjuk a várost is a metró felett.” – közölték a felvételen.

Ezt gondolják Karácsonyék

„Mi azt gondoljuk, hogy a Podmaniczky utca mellett abból a MÁV területből, amely elhanyagoltan fekszik már 30-40 éve, egy zöld parkot kell csinálnunk. De azt is gondoljuk, hogy a Puczi Béla tér és a Nyugati tér ugyanúgy megújulásra érdemes. Ez azonban nem fog úgy létrejönni, ha itt húzódik az emberek feje felett egy felüljáró.”

A Népligeti felüljáróról is folyik a vita

Amint azt a BudapestKörnyéke.hu is megírta: Nincs jó állapotban a 45 éves népligeti felüljáró, ezért ma elstartolt az esetleges felújításának első fázisa a vizsgálat. Ezzel kapcsolatban markáns véleményt fogalmazott meg a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület. Szerintük a népligeti közúti felüljáróra sem forgalmilag, sem várospolitikailag nincs szükség, a csomópont szintben is megoldható, a főváros vezetésének pedig a bontási és csomópont-építési terveken kellene dolgoznia, időhúzó és haveri vállalkozás-etető megoldások helyett. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva érheted el.

Kiemelt kép: illusztráció