Lázár János építésügyi és közlekedési miniszter utcafórumot tartott Pátyon Menczer Tamással a térség országgyűlési képviselőjével. A csaknem kétórás eseményen nagyon sok minden szóba került, ezekről az elkövetkező időszakban beszámolunk, most azonban a térség szempontjából legfontosabb ügyről, a közlekedésfejlesztésről írunk. Sok fontos bejelentés történt, igaz ezek közül sokat már öt évvel ezelőtt is megígértek, aztán az a Lázár János leállította, aki most ismét megígérte. Lássuk a részleteket: M1 háromsávosítás, M0 építés, M100-as, pályi elkerülő út és a Budakeszi út felújítása, buszsávok építése.
M1-es autópálya sávbővítés
Lázár János elmondta, idén szeptemberben megindulnak a munkagépek és elkezdődik az M1-es autópálya hatávósítása először a Budapest-Bicske szakaszon, először a Budapest felé vezető oldalon kezdik a munkát. Ez várhatóan két évig kellemetlenséget fog okozni a pátiaknak is, hiszen jelentős építkezésről van szó. A Budapest-Győr közötti szakasz fejlesztése 850 milliárd forintba kerül, és Lázár szerint mindenidők legnagyobb magyar útfejlesztése lesz. Az építkezés során folyamatosan biztosítva lesz a négysávos közlekedés a sztrádán. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
M100
A miniszter ezzel kapcsolatban kijelentette, hogy a 2025-ös választások előtt meg kell találni a kivitelezőt és szerződést kell vele kötni. A 32 km hosszú út megépítése 500 milliárd forintbe fog kerülni. Korábban megírtuk, ezt az utat Orbán Viktor 2016-ban ígérte meg az esztergomi Suzuki gyár japán tulajdonosának.
Hirdetés
M0
Lázár János egyértelműen fogalmazott: esélytelen, hogy a Pilis-hegységen átvezető gyorsforgalmi út bármikor is környezethasználati engedélyt kapjon Magyarországon. Ebből az következik, hogy tényleg az M100-as lesz végül az M0-ás hiányzó nyugati szakasza, nagy kérdés, hogy a 10-es út mellett élők mennyire fognak annak örülni, hogy az M100-as és a Megyeri-hídról lejövő M0-ás forgalma rajtuk fog áthaladni, a két utat ugyanis a 10-es út fogja összekötni.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Pátyi elkerülő út
Lázár János elmondta, hogy a pátyi autópálya lehajtó a hozzá kapcsolódó utakkal, körforgalmakkal együtt 6 milliárd forintba került. Mennek tovább a fejlesztésekkel, mert felújítják a Pátyot Telkivel összekötő másfél kilométeres, nagyon rossz minőségű utat is. Menczer Tamás egy telki lakó kérdésre válaszolva hozzátette: ez az út leginkább a Telkin és Budajenőn élőknek lesz nagy segítség és azért nem Telki központjában lévő körforgalomhoz kapcsolódik – akár kapcsolódhatna oda is – mert a telkiek ezt nem akarják.
Telki vagy Budajenő fúrja
Erről a témáról három évvel ezelőtt írtunk itt a Budapest és Környéke hírportálon. Akkor Telki polgármestere, Deltai Károly arról írt a helyi újságban, hogy a pátyi elkerülő utat valójában Budajenő polgármestere fúrja, mert nem akarta, hogy nagyobb forgalom érkezzen hozzájuk. Azóta már másik polgármestere van Budajenőnek, ezért talán a falu álláspontja is megváltozott. Deltai Károly akkor azt is mondta, hogy helyi népszavazást írna ki Telkiben arról, hogy a forgalmas út csatlakozzon-e a gyógyszertár utcájához, vagy a CBA-körforgalomhoz.
Budakeszi út
Lázár János a hányatott sorsú Budakeszi út felújításáról, a buszsávok megépítéséről is beszélt Pátyon. A miniszter szerint a jelenlegi 50 percről akár 20 percre is lehetne csökkenteni a Budapestre bejutás idejét a buszsávokkal. Mint mondta: ennek építését csak akkor kezdik el, ha ezt a polgármesterek és Menczer Tamás kérik. Hozzátette: “Nyilvánvalóan ha a választáson veszíteni akarunk, azonnal elkezdhetnénk a munkát, mert az akkora felfordulást okozna.”
5 éve már már elfogadta az Orbán-kormány
A Budakeszi út buszsávjának hosszú sztorija van, sokszor írtunk erről itt a Budapest és Környéke hírportálon. A lényeg: Győri Ottilia, Budakeszi polgármesterének kezdeményezésére, az akkori Budapesti Fejlesztési Központ vezetőjének, vagyis Vitézy Dávidnak a segítségével 2020-ban, tehát öt évvel ezelőtt készült egy fejlesztési előterjesztés, amit akkor a kormány elfogadott. Ezután elkezdődött a munka, egymás után ültek össze érintett polgármesterek, hogy összehangolják a feladatokat.
Visszavonta, aztán újból megígérte Lázár
Úgy tűnt tehát minden rendben van a pocsék állapotú Budakeszi út fejlesztésével, aztán jött Lázár János, aki 2023. januárjában törölt minden fejlesztést, majd ugyanannak az évnek végén, novemberben Lázár János ismét megígért minden agglomerációs fejlesztést. Így fogalmazott: “Budapesten nem szeretnek annyian, mert a vidék, például Budakeszi javára hozom el a pénzeket. Ebben van annyi igazság, hogy ne csak Budapesten, hanem az ország minden pontján normális és jó legyen az élet” – mondta a budakeszi uszoda átadásán a közlekedési és építésügyi miniszter.
5 éve nem történt semmi
Most Lázár János profi politikusként pont azt mondta Pátyon, amit a környéken élők hallani akartak. Jó utak lesznek, fejlesztések, a kormány mindenben segít. Úgy tűnik a jövő évi választások kapcsán beindult az ígérgetés-cunami. Nagy kérdés, ha a Budakeszi út felújítását 5 évvel ezelőtt már elfogadta az Orbán-kormány, miért nem történt azóta az égvilágon semmi ezen a forgalmas, a nemzet fővárosa szempontjából kulcsfontosságú bejárati úton? A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Lázár János pátyi fórumát itt lehet végignézni (38. perctől beszél az utakról)
Kiemelt kép: Lázár János Pátyon – részlet a fenti videóból