Lázár János közlekedési miniszter arról posztolt, hogy Magyar Péter mindent megtesz annak érdekében, hogy Magyarország ne kapjon fejlesztési forrásokat a MÁV rendbetételéhez, ezzel pedig minden utasnak árt. Magyar Péter szerint Lázár János hazánk legkorruptabb és legpökhendibb közlekedési minisztere, Vitézy Dávid pedig azt állítja, hogy Lázár János tevékenysége az igazán ártalmas az utasokra nézve.
Hitelt kérne Lázár János
“Háromezer kilométer vasutat kell felújítanunk, ötszáz kilométerre akartunk felvenni hitelt az Európai Beruházási Banktól, de a Tisza Párt elnöke mindent megtesz az Európai Néppárt segítségével, hogy ezt ne kapjuk meg, és ezzel minden magyar utasnak árt.” – írja közösségi oldalán Lázár János közlekedési és építésügyi miniszter. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Radikális változások?
Lázár János azt is írja a Facebook-oldalán, hogy a vasút terén most elindult változások néhány éven belül radikális javulást fognak eredményezni. A 10 pontos terv hatására már most csökkennek a késések, és az infrastruktúra is fejlődik.
Nem a Tisza Párt miatt nem jönnek brüsszeli pénzek
Magyar Péter korábban többször elmondta Lázár János vádjaira, hogy az EU-s pénzek a korrupt Orbán-kormány miatt nem érkeznek Magyarországra. A Tisza Párt elnöke hozzátette: a pártja mindössze egy éves, az Orbán-kormánytól pedig már évekkel ezelőtt elvették a pénzeket, vagyis a Tiszának semmi köze ahhoz, hogy nem jönnek brüsszeli források.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Lázár a kész terveket is kukázta
Vitézy Dávid is korábban többször elmondta, hogy nagyon is tetten érhető Lázár János felelőssége abban, hogy a MÁV ilyen leromlott állapotban van. A minap azért állt le órákra a vasúti közlekedés a Bécs-Győr fővonalon, mert elgörbültek, deformálódtak a sínek Kelenföld és Budaörs között. „Ennek a vonalnak, erre a szakaszára kész tervek voltak. Amikor Lázár János három éve miniszter lett leállította ezt a beruházást is. Konkrétan ehhez a leállított fejlesztéshez azt írta, hogy “alacsony érdeksérelemmel lezárható”, majd saját tollával azt írta a miniszter, hogy sos kéri ezt a vasúti beruházást is azonnal lezárni” – mondta Vitézy Dávid a Mélyvíz című Youtube-csatornán.
Lázár János tetten érhető felelőssége
“A miniszternek itt bizonyíthatóan, tetten érhetően nagy felelőssége van, miközben az ország időközben sok százmilliárdot elköltött másra” – teszi hozzá Vitézy, majd így folytatja: a közlekedési ágazaton belül ma a legnagyobb beruházás Magyarországon a MÁV-székház építése 250 milliárd forintból a Kopasziá-gátnál. Erre egyáltalán nem volt szükség, különösen úgy, hogy közben az Orbán-kormány egy vasat nem költött a vasúti közlekedés korszerűsítésre.
Lázár szerint nem kellenek új vasúti kocsik, leállította a beszerzéseket
Lázár János minden vasúti kocsi és mozdonybeszerzést leállított és semmi sem intézett helyette. Az összes Intercity beszerzést is leállította, pedig folyamatban voltak beszerzések, ráadásul finanszírozás is volt hozzá. A miniszter mégis lehúzta. Lázárnak tehát alapvető felelőssége van abban, hogy miért van ilyen rossz állapotban a magyar vasút, miért vannak késések és üzemzavarok – mondta Vitézy.
Lázár visszavonta az új mozdonyok szerződését
A magyar vasutat tönkre vágó miniszter még a folyamatban lévő mozdonybeszerzést is leállította, pedig 115 új mozdonyra már megvolt a szerződés és finanszírozás is volt rá. Azóta azonban nem történt semmi. Lázár szerint mindenért Magyar Péter a hibás
Lázár János inkább Magyar Pétert hibáztatja
Lázár legutóbb öt pontban Magyar Pétert hibáztatta azért, mert nem működik a magyar vasút. Vitézy szerint nevetséges, amit Lázár mond, hiszen a MÁV-ot tönkre tévő intézkedések jóval az előtt történtek, mielőtt a Tisza Párt létrejött volna, vagyis Magyar Péternek biztosan semmi köze sincs hozzá.
Lázár a legkorruptabb és legpökhendibb
Magyar Péter ennyit posztolt az ügyről a közösségi oldalán: Lázár János hazánk legkorruptabb és legpökhendibb közlekedési minisztere, a polgári Magyarország eszményének megcsúfolója, a magyar vasút tönkretevője. A leghíresebb mondata, élete esszenciája: “Akinek semmije nincs, az annyit is ér.” A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Ide kapcsolódik:
- Lázár János odacsapott az agglomerációs útfejlesztéseknek: kukázták a 11-es főút és a Páty-Telki út felújítását, de még a budakalászi elkerülő utat is – itt a teljes lista az áldozatokról
- Kukázták az elkerülő út építését, három polgármester közösen ment neki Lázár János minisztériumának
- Lázár János kukába dobta az M100-as út építését és az M1-es autópálya hatsávosítását
- Lázár János lefújta a Nyugati pályaudvar felújítását, marad a felüljáró is – inkább visszaadjuk a tervekre kapott EU-s pénzt
- Lemondott Vitézy Dávid államtitkár, miután a közlekedés átkerült Lázár János minisztériumához
Kiemelt kép: Lázár János (ingben), Magyar Péter (pólóban) és Vitézy Dávid – A fotó illusztráció, Adobe AI mesterséges intelligencia felhasználásával készült