Az Építési és Közlekedési Minisztérium, valamint a rákosrendezői telkeket megvásároló Budapesti Közművek aláírta a Mini-Dubajként elhíresült területet érintő infrastruktúra-fejlesztési megállapodást, amelyet egyetértő záradékkal látott el Budapest Főváros Önkormányzata is. Kár, hogy csak 20 év múlva lesz az egészből valami, ha addig nem lép vissza valamiért valamelyik fél.
Nincs hiány ígéretekben
Jelentős mérföldkőhöz érkezett a MIni-Dubajként indult fejlesztés Rákosrendező területén. Miután a főváros megszerezte az arab befektető elől a telket azt kérte Városháza a Kormánytól, hogy ugyanazokat a közeledésfejlesztési beruházásokat biztosítsa a Budapestnek is, amelyet az araboknak ígért. Úgy tűnik ígéretekben nincs hiány, különösen, ha azt csak 20 év múlva kell majd egyszer valakinek betartania. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Aláírták
Az Építési és Közlekedési Minisztérium, valamint a rákosrendezői telkeket megvásároló Budapesti Közművek aláírta a Mini-Dubaj területet érintő infrastruktúra-fejlesztési megállapodást, amelyet egyetértő záradékkal látott el Budapest Főváros Önkormányzata is.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Ugyanazt kapja Budapest, amit az arabok kaptak volna
Az aláírt megállapodás megerősíti, hogy Budapest ugyanúgy jogosult Rákosrendező kapcsán a legalább 800 millió euró értékű állami közlekedési infrastruktúra-fejlesztésre, mint ahogy az arab befektető jogosult lett volna.
Meghosszabbított metróvonal
A megállapodás tartalmazza a rákosrendezői terület vasúti, közúti és zöldfelületi fejlesztéseit, kiemelten a Szegedi úti felüljárót az azon átvezető villamosvonal megépítését, valamint a millenniumi kisföldalatti meghosszabbítását, továbbá a terület súlypontjában az új Rákosrendező vasútállomás megépítését.
20 év
A rákosrendezői terület fejlesztése és a közlekedési, illetve más infrastrukturális beruházások végrehajtása hosszú távú, választási ciklusokon átívelő feladat, amely kedvező esetben is 5-10 év múlva hoz látható eredményeket, a teljeskörű megvalósítás pedig legalább 15-20 évet vesz igénybe.
Nagy egyetértés
“Ezért is fontos, hogy sikerült a számos más témában a pártpolitikai csatatéren egymással vitában álló szereplőknek ezügyben egyetértésre jutniuk. Hisz Budapest valódi fejlesztése csak így lehetséges” – írja közösségi oldalán Vitézy Dávid a Fővárosi Közgyűlés tagja.
Hosszú idő
Nagy kérdés, hogy az Orbán-kormány ígéreteit, megállapodását ki fogja betartani, hiszen egy 20 éves projektről van szó. A most 40 éves Vitézy 60 éves lesz, Orbán Viktor pedig 82, ha minden menetrendszerinti működik és elkészül a beruházás.
Csak szavak?
Ha belegondolunk abba, hogy csak az elmúlt négy évben az Orbán-kormány mennyi pénzt költött olyan budapesti fejlesztésekre, amelyeket egy tollvonással visszavont, akkor joggal vetődhet fel mindenkiben a kérdés, hogy mennyire stabil és valódi a kormányzati elköteleződés a rákosrendezői fejlesztés mellett. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Ezekre emlékszel?
- Lázár János lefújta a Nyugati pályaudvar felújítását, marad a felüljáró is – inkább visszaadjuk a tervekre kapott EU-s pénzt
- Vitézy Dávid elmagyarázza miért döntött rosszul a kormány nevében Lázár János miniszter, amikor Budapest és környékének a fejlesztéseitől vonják el a pénzt
- Lázár János odacsapott az agglomerációs útfejlesztéseknek: kukázták a 11-es főút és a Páty-Telki út felújítását, de még a budakalászi elkerülő utat is – itt a teljes lista az áldozatokról
- Lázár János a budapestiekkel fizettetné ki az araboknak eladott Rákosrendező milliárdokba kerülő takarítását
- A főváros visszavenné Maxi-Dubaj területét, Lázár János üdvözli a döntést és várja az 5 ezer milliárdos csekket a Városházától
- Lázár János plázát akar csinálni a MÁV-pályaudvarokból, valamelyik korrupt politikusra nagy pénzeső eshet ha ez tényleg megvalósul
- A szocialista párt zuglói polgármestere, Horváth Csaba segít a maxi-Dubaj előkészítésében Lázár János minisztériumának
Kiemelt kép: Rákosrendező látványterve

