Nagy bajban lehet a BKV, egymás után távoznak a beszállítói. A Népszava a cégtől úgy tudja, az üzleti partnerek idén április végéig 36 szerződést mondtak fel, ez pedig éves szinten több tízmilliárd többletkiadást jelent.
Az áremelkedés lehet az oka
A lap azt írja, a felmondások hátterében az áremelkedés áll. Mint írják, szinte nincs olyan beszállítói szerződés a BKV-nál, amit ne akarnának módosítani az üzleti partnerek. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Hiába igyekeznek
A fővárosi közlekedési cég pedig hiába igyekszik minden beszállítóval megegyezni, jó ha 10 százalék alatt tudják tartani az áremelés mértékét.
Ez is érdekelhet:
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
A háború hatásai
A beszállítók jelentős része ennél ugyanis jóval többet, akár 30-50 százalékos felárat is kér a nyersanyagdrágulás, valamint az Ukrajnában zajló háború miatt.
A BKV elismerte
A Népszavának egyébként a BKV elismerte, hogy az áremelési kérelmek számával együtt a felmondások száma is növekszik. A lap szerint további források híján nem lesz miből kifizetni a szállítók által követelt magasabb árakat, ha pedig nem lesz alkatrész, valamint nem tudnak fizetni az áramért és az üzemanyagért, akkor a járművek is leállhatnak.
A 3-as metró
Ha pedig mindez nem volna elegendő, akkor az sem elhanyagolható tényező, hogy a háború a hármas metró felújítását is akadályozhatja. Az M3-as metró infrastruktúráját felújító Swietelsky Vasúttechnika Kft. az elmúlt hetekben már jelezte is a BKV-nak, hogy az orosz-ukrán háború hatással lehet a munkavégzésre többek között a korábban Ukrajnából beszállított acélanyagok beszerzésének ellehetetlenülése, valamint a szállítási költségek növekedése miatt.
FRISS!
Se alkatrész, se szakember
A helyzetet pedig még tovább nehezíti, hogy hármas metróvonalon közlekedő orosz szerelvények esetében, melyekhez a Népszava szerint továbbra sem érkezik se alkatrész, se szakember Oroszországból. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: Illusztráció