Az elmúlt hetekben több biciklis is beleesett abba az 5 méter mély aknába, amely Szentendrénél az Eurovelo 6-os bringaúton ástak ki a vízművek szakemberei. Csőtörés miatt alakították ki a gödröt, de az aknát két és fél hónapig nem sikerült lezárni, ezért egymás után potyogtak bele a bringások, többen súlyosan megsérültek.
Két és fél hónap után sikerült tetőt tenni az aknára
A DMRV Zrt. alvállalkozója kedden megkezdte az EuroVelo6 kerékpárút – Postás strand és Dera-patak hídja közötti – lezárt szakaszán a szerelőaknák lefedését. A strandhoz legközelebb eső aknára kora délután ráhelyezték a beton fedlapot. Október elejéig mindhárom akna befedését befejezik, és elkezdődhet az aszfaltozás – írják Szentendre hivatalos oldalán. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Csőtörés miatt ásták ki a betemetett szerelőaknát
A vízművek a kerékpárút alatt, az árvízvédelmi gátban húzódó regionális szennyvízvezetéken történt meghibásodás miatt zárta le a szakaszt július közepén. A hibaelhárítás során korábban betemetett szerelőaknákat kellett kibontani. Az aknák műszaki előírásoknak megfelelő helyreállításához egyedi gyártású vasbeton fedlapokra volt szükség. A betonelemek legyártása befejeződött, a szerelőaknák lefedése folyamatban van.
Ebbe a gödörbe esett bele több biciklis
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Balesetveszélyes
A kerékpárút lezárt szakasza elvileg továbbra is balesetveszélyes munkaterület, ahova tilos belépni és behajtani. A kijelölt kerülőút azonban veszélyes a 11-es út mentén, ezért sok bringás kikerülte a lezárást és továbbhajtott a bicikliúton.
Nem jelölték külön kordonok
Mivel a 2 km hosszú lezárt szakaszon a mély aknák nem voltak megjelölve, több biciklis is belezuhant a gödrökbe, csak az elmúlt héten két bringást ért ilyen baleset. A szentendrei önkormányzat szerint a lakosság tájékoztatása, a lezárás biztosítása a kerékpárúton a helyreállítást végző, állami tulajdonú DMRV, vagyis a vízművek feladata.
Nem lép gyorsan a vízművek
Pilis Dániel alpolgármester a Telexnek elmondta, az önkormányzat ennek ellenére – mivel a kezdetektől látszott, hogy a DMRV nem lép a kellő gyorsasággal – segített a kommunikációban és lezárásban, egyeztetett a kerékpáros szervezettel, aminek eredményeképpen született egy térkép és egy tábla az alternatív útvonalról.
Megrongálták a kordont
Később városi rendészek kirendelésével is segítettek. Az alpolgármester szerint több kerékpáros nem fogadta el a lezárásokat, megrongálták a kordont, veszélybe sodorva ezzel másokat is.
Egyéni felelősség kérdése
Az alpolgármester a legnagyobb problémának azt látja, hogy egyes kerékpárosok elveszítették a türelmüket, és nem tudták kivárni a munkák végét, azaz szerinte felmerül az egyéni felelősség kérdése is. Hozzátette, hogy az önkormányzatnak nincs ráhatása, mikor készülnek el a munkák, de mindent megtettek a veszélyes helyzet elkerülésére, többször felszólították erre a DMRV-t is.
A vízművek természetesen hallgat
Megkeresték a DMRV-t, hogy miért nem tudták megakadályozni, hogy a munkagödörbe négy kerékpáros is beleessen az elmúlt hetekben, valamint hogy készülnek-e valamilyen olyan biztonsági megoldásra, ami a munka befejezéséig hátralévő időben teljes biztonsággal megakadályozná, hogy valaki véletlenül halálos balesetet szenvedjen a gödörnél, de a vízművek nem válaszolt. Érthető, hiszen ciki bármit is mondani arról, hogy három hónapja képtelenek voltak betemetni néhány gödröt. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép forrása: szentendre.hu