A korábbi közlekedési államtitkár részletesen kifejtette a véleményét az Üllői úti védett kerékpársáv kapcsán. Mint ismert, a Népliget és a Kálvin tér között a buszsávot megszüntették, belőle kerékpársávot alakítottak ki. A reptéri buszoknak így az autók között kell haladnia, és olykor megesik, hogy ezért nem tudják tartani a menetidejüket.

Közös sáv kellene a buszoknak és a kerékpárosoknak?

Vitézy Dávid hosszú posztot tett közzé a közösségi oldalán. Jelenleg az Üllői út szóban forgó szakaszán a védett sávon csak kerékpárosok haladhatnak, a reptéri buszok viszont így elakadhatnak a dugóban. Vitézy Dávid úgy véli, közös kerékpár- és buszsáv lenne célravezető. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

A BKK nem így látja

Az eset kapcsán a Telex megkereste a Budapesti Közlekedési Központot, hogy mi a véleménye a közös kerékpár- és buszsáv ötletéről. A BKK azt válaszolta a lap számára, hogy egyetlen járat miatt nem lenne érdemes fenntartani egy buszsávot. Ha viszont közösen használhatnák a kerékpárosok és a buszosok az érintett sávot, akkor az elűzné a bicikliseket.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Vita bontakozott ki a pollerekkel védett kerékpársávok kapcsán

A Váci úton és az Üllői úton pollerekkel védett kerékpársávokat alakítottak ki, amelyből komoly vita alakult ki az elmúlt időszakban. Amíg a hármas metró felújítása zajlott, addig ezeken a szakaszokon ideiglenes buszsávokat létesítettek. A metró átadását követően azonban a kerékpárosok vehették birtokba ezeket a sávokat.

A mentősök posztjából robbant ki a vita

Augusztus elején a mentősök tettek közzé egy posztot a közösségi oldalukon. Ebben arról panaszkodtak, hogy a buszsávokból kialakított kerékpárutak túl keskenyek lettek. Arra hívták fel a figyelmet, hogy a mentőautókkal nem lehet ezeken biztonságosan közlekedni.

A taxisok is hangot adtak a véleményüknek

Nem kellett sokat várni, egy héttel később a taxisok is megszólaltak az emlegetett kerékpársávok kapcsán. Az Országos Taxisszövetség elnöke, Metál Zoltán azt mondta, hogy minél több forgalmi sáv kerül átalakításra, annál több dugóval kell számolni Budapesten. Ő már akkor úgy látta, hogy több a forgalmi fennakadás.

Rétvári Bence veszélyesnek titulálta ezeket a kerékpársávokat

A Belügyminisztérium parlamenti államtitkára egyenesen veszélyesnek nevezte az új budapesti kerékpársávokat. Ő is rávilágított arra, hogy a 100E jelű reptéri busz menetideje megnövekedett az intézkedés következtében. Gulyás Gergely pedig azt mondta, “a fővárosi autósüldözés újabb fejezetéhez tartozik, ami most történik”.

Ezek is érdekelhetnek!

Napszakonként, irányonként változik a forgalom

A BKK szerint egy napon belül gyakran változik a közúti forgalom, ezét a vonal menetrendjét is ehhez igazítják. A reptéri busz esetében négyféle menetidő van. Hajnalban mindössze fél óra, a reggeli csúcsforgalom idején viszont 47 perc kell a busznak, hogy a repülőtérről eljusson a Deák térre. A másik irányba hasonlóan eltérő menetidő szerepel a menetrendben különböző napszakokban.

Lehetne külön sáv a buszok, a biciklisek és az autósok számára?

A BKK reagált arra a felvetésre is, hogy minden járműtípussal közlekedők külön sávot használhassanak. A BKK meglátása szerint ez indokolatlanul nehéz helyzetet teremtene az Üllői úton. A megoldást az jelenthetné Vitézy Dávid szerint, ha a reptérről közvetlen vonatokkal lehetne bejutni a fővárosba, amit a BKK is támogatna. Ehhez azonban évekre lenne szükség, ha a feltételek adottak volnának.

Az új kerékpársáv előnyei

A BKK felhívta a figyelmet arra, hogy amióta létezik az új kerékpársáv, azóta másfélszeresére nőtt az Üllői úton kerékpározok száma. Ezzel együtt már nem bicikliznek az emberek a járdán az érintett útszakaszon. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: A 100E az Üllői úton kifelé – Forrás: Vitézy Dávid Facebook oldala