Drágulnak a rövidebb utakra szóló vonat – és buszjegyek. A drágulás július 1-től lép érvénybe. A megemelt díjakat tartalmazó tarifatáblázat szerint minden bizonnyal jobban megérni majd vármegyebérlettel utazni.
Emelkednek a jegyárak
Július 1-től áremelés várható a vonat-, busz- és HÉV-közlekedésben, elsősorban a rövidebb távolságokon. Változnak ugyanis az úgynevezett távolságalapú jegyek árai. Az Építési és Közlekedési Minisztérium a Telex kérdésére egyelőre annyit válaszolt: folyamatos a tarifarendszer felülvizsgálata, amelyben a jövőben további változások várhatóak. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Levelet kaptak a cégvezetők
A lap úgy tudja, hogy a jegyek árának emeléséről szóló utasítást megkapta a MÁV-Start, a GYSEV, a Volánbusz, illetve a MÁV-HÉV vezetői, illetve több kisebb közlekedési társaság. A különböző járműveken az állam hatókörébe tartozó cégeknél
Ennyit kell majd fizetni a jegyekért
- a 0-10 kilométeres távokon 250 forint helyett 400 forint,
- a 10-15 kilométeres távokon 310 forint helyett 450 forint,
- a 15-20 kilométeres távokon 370 forint helyett 500 forint,
- a 20-25 kilométeres távokon 465 forint helyett 550 forint,
- a 25-30 kilométeres szakaszokon 560 forint helyett 600 forint
A rövidebb utak drágulnak
Az áremelés egy összetettebb tarifaátalakítás eredménye lesz, amelyben az emelések mellett hamarosan kedvező változások is ismertté válhatnak. Egylőre az látszik a számokból, hogy mind nominálisan, mind százalékosan a rövidebb utazások drágulnak jobban.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Reagált a minisztérium
„Az országos és vármegyebérletek bevezetése óta folyamatos a tarifarendszer felülvizsgálata, amelyben a jövőben további változások várhatóak. Ez azonban nem drágulást, hanem összességében a szolgáltatásokhoz való egyszerűbb és korlátlanabb hozzáférést biztosítja, amelyről hamarosan tájékoztatni fogjuk a közvéleményt.” – írta az Építési és Közlekedési Minisztérium.
Bérletvásárlásra ösztönöznek
Feltehetően az állam abba az irányba szeretné eltolni a rövid távolságokon ingázók fogyasztási szokásait, hogy ők inkább az új bérleti rendszert vegyék igénybe, és ne egyedi jegyeket vásároljanak.
Vármegyebérletek
A kormány májustól vezette be a 9450 forintos vármegyei havi bérletet, amivel a MÁV-Start, a Volánbusz, a MÁV-HÉV vagy a GYSEV járatain adott megye határain belül lehet utazni. Aki egy vagy több megyével odébb menne (ingázna), az 18 900 forintért vásárolhatja meg a havi országbérletet, amivel az egész országban korlátlanul utazhat a fenti társaságok járatain.
Se első osztály, se IC
A vármegye- és országbérlettel a helyjegyköteles (feláras) vonatok nem vehetők igénybe, továbbá első osztályú kocsiban vagy prémium szakaszban sem lehet azokkal utazni, még a felár vagy a kocsiosztály-különbözet kifizetése mellett sem. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Figyelni kell melyik kocsiba ülünk
Azonban a feláras és nem feláras kocsikat egyaránt továbbító vonatok – például a Napfény, Békés, Bakony, Göcsej és a kaposvári InterCityk – nem feláras kocsijaiban használhatóak a bérletek.
Az agglomerációban így lehet használni
A Budapesten a MÁV-HÉV járatain és az agglomerációs kék buszokon csak a főváros közigazgatási határán kívül fogadják majd el a Pest vármegye bérletet és az országbérletet, a városhatáron belül szükség lesz a BKK jegyekre vagy Budapest-bérletekre is.
A célállomás számít
Az utasoknak mindig arra a területre érvényes bérlettel kell rendelkezniük, amely vármegyében a kiindulási- és a célállomásuk van. Ha a busz vagy vonat két megyét is érint, de a célállomás ugyanabban a vármegyében van, mint az indulóállomás és az utas nem száll le a járműről a másik vármegyében, akkor az erre az egy vármegyére szóló bérlet is elég.
Kiemelt kép: illusztráció – Forrás: BudaPestkörnyeke.hu