A kormány kiemelten közérdekű beruházássá nyilvánítja a Déli Körvasút fejlesztéséhez kapcsolódó beruházásokat – írja a Magyar Közlöny. Ebből az is kiderül, hogy 2027-ig tervezik megvalósítani a Kelenföld-Ferencváros közötti vasútvonal korszerűsítését. Ha megépül a körvasút jelentősen átalakul Budapest közlekedése. Ha nem tudod pontosan mi az a Déli Körvasút, nézd meg a cikkünk alján a videót.

Kiemelt beruházás

Kiemelten közérdekű beruházássá nyilvánítja a kormány a Déli Körvasút fejlesztéséhez kapcsolódó beruházásokat. Az ilyen kiemelt beruházás esetében a kormány gyakorlatilag azt csinál, amit akar, és szinte bármilyen létező szabályozás alól felmentést adhat. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva érheted el.

2027-re készülhet el

A beruházások során építési tevékenységgel érintett ingatlanok közvetlen környezetébe tartozó, az építési tevékenység költséghatékony elvégzéséhez szükséges közterület használatának feltétlenül szükséges időtartamát az alábbiak szerint határozza meg a rendelet: Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése: 2021. 02. 20. – 2022. 12. 31.  Kelenföld–Ferencváros vasútvonal kapacitásbővítése: 2022. 01. 01. – 2027. 12. 31.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

3 millió ember

Budapesten és az agglomerációban csaknem 3 millió ember él, a magyar lakosság egyharmada. A közlekedési nehézségek nem csak megkeserítik az agglomerációban és a fővárosban élők életét, de komoly légszennyezést is okoz. EZ IS ÉRDEKELNI FOG: Kisiklott a vonat a déli összekötő hídon, Vitézy Dávid mégis örül, sőt lelkes

Nem versenyképes a vasút

Budapest agglomerációjában pillanatnyilag nagyon kevés helyen versenyképes a vasúti közlekedés az autózással. Az ország motorjaként működő Budapest és környéke úgy nem tud topon maradni, ha belefullad a dugókba, vagy óriási dugódíjakkal próbálják kiszorítani az autókat és a bennük ülő GDP-t termelő dolgozókat a fővárosból. FONTOS: Döbbenetesen sok pénzből épülnek vasútvonalak Budapest környékén, bemutatták a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát

Korszerű Budapest

A Budapesti Fejlesztési Központ egy évvel ezelőtt bemutatott terve arról szól, hogyan lehet korszerűsíteni Budapestet. Miként lehet London, Párizs vagy Berlin infrastruktúrájához közelíteni a magyar fővárost. A 21. század innovatív megoldásokat követel, ez a projekt ebbe az irányba mutató beruházás.

Két fontos dolog miatt kell a Déli Körvasút

A Déli Körvasút bővítésének a célja kettős: ahhoz hogy Budapesten a vasút valós alternatívát tudjon adni az egyéni közlekedéssel szemben, egyrészről növelni kell a vonatok számát, amely a szűk keresztmetszetekben együtt jár a vágányok számának bővítésével. Jelenleg is ezért épül a Déli összekötő vasúti híd harmadik hídszerkezete, és ezért kell új vágányokat építeni a Kelenföldtől Ferencvárosig húzódó többi szakaszon is. IDE KAPCSOLÓDIK: Fontos építmény készül a Nemzeti Színház közelében, a súlya a párizsi Eiffel-toronyéval vetekszik

Átszállási kapcsolatok

Másik fontos szempont, hogy több olyan vasúti megállóra van szükség a fővárosban, amely átszállási kapcsolatot ad a vasút és a helyi közlekedés, a BKK eszközei között. Ennek a projektnek a keretében három átszállópontot építenek: Nádorkertnél, a Közvágóhídnál és Népligetnél. Ezek nélkül a vasút nem volna képes a várost átszövő közlekedési hálózat szerves részeként működni. MAJD EGYSZER: Szuperexpressz indul Budapestről Prágába, jól járnak az elővárosi vonatokon ingázók is

Több elővárosi vonal

Vitézy Dávid a Budapesti fejlesztési Központ vezérigazgatója közösségi oldalán összefoglalta a fejlesztés lényegét. Mint írja: „A célunk, hogy több elővárosi vonat tudjon bejönni az agglomerációból Budapestre, a vasút pedig az új megállók és új kapcsolatok révén nagyobb szerepet vállalhasson, versenyképessé válhasson Budapest közlekedésében.

Évszázados fejlesztés

Ekkora vasútfejlesztés Budapest belső területén több, mint 100 éve nem történt és ez hosszú évtizedek óta az első olyan vasúti beruházás, amely Budapesten belül új megállókkal és sűrűbb vonatokkal az ingázók mellett a városban közlekedők hasznát is szolgálja.” – írja a közlekedési szakember.

Körvasút

A Körvasúton 10-15 percenként járnak majd a vonatok, összekötve az érdi, budaörsi és környező budai agglomerációt, Budafok-Nagytétényt, Kelenföldet, az újbudai egyetemvárost, a Soroksári út térségét és a Déli Városkaput, valamint a Népliget térségét Kőbánya-Kispesttel, a reptérrel és a pesti agglomerációval. A projekt révén a vasút sokkal versenyképesebbé válhat, így pedig Budapest jelentős közúti forgalomtól és ennek révén légszennyezéstől mentesülhet.

Kiemelt nemzetgazdasági beruházás

A kiemelten közérdekű beruházássá nyilvánított építkezések esetében a megvalósító díjmentesen használhatja az építkezés környékén található önkormányzati közterületeket. Az ilyen kiemelt beruházás esetében a kormány gyakorlatilag azt csinál, amit akar, és szinte bármilyen létező szabályozás alól felmentést adhat. Ad hoc alapon, az általános szabályoktól eltérve, rendeletben határozhatja meg többek közt:

  • a sajátos településrendezési és beépítési szabályokat,
  • a beruházással érintett építményekre vonatkozó egyedi építési követelményeket,
  • az egyedi településképi követelményeket,
  • az egyedi örökségvédelmi szabályokat,
  • környezetvédelmi és fás szárú növények védelmére vonatkozó előírásokat.

Ezen túl rendeletben írhatja felül lényegében az összes létező hatósági eljárási szabályt – írja a Hvg. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva érheted el.

Itt a videó a Déli Körvasútról

Kiemelt kép: Déli összekötő vasúti híd felújítása (ez is része a Déli KÖrvasút építésének) – MTI/Máthé Zoltán