Elkezdődött az önkormányzati kampány, Lázár János komoly ígérgetésbe kezdett. „Budapest körül a kormány egy logisztikai gyűrűt hoz létre, amely rácsatlakozik a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésre és a V0-ás vasúti körgyűrűre” – erről beszélt a miniszter egy biatorbágyi iskolaátadón.

Lázár János szerint most lesz majd csak agglomerációja a vidéki városoknak

Az építési és közlekedési miniszter szerint létezik egy intellektuális dilemma az ország földrajzi átalakulásával kapcsolatban, mivel nemcsak Budapestnek lesz agglomerációja, hanem Szegednek, Debrecennek, Nyíregyházának, Győrnek, Szombathelynek, Veszprémnek és Székesfehérvárnak is, miután a városok és a vidéki települések nőnek össze. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Sajátos településtípus az agglomeráció

„Ez lesz a 21. század új magyar településtípusa, amikor a vidék összenő a nagyvárossal. Amikor a haza és a haladás ügye találkozik egymással. Az agglomerációs városmodell az, amelyet nekünk, fideszeseknek, a kor kormányzóinak kell létrehoznunk és megvalósítanunk” – fűzte hozzá a miniszter.

Logisztikai gyűrű lesz Budapest környékén

A miniszter arról is beszélt, hogy Budapest körül a kormány egy logisztikai gyűrűt hoz létre. Budapest környékén számos logisztikai, ipari park volt eddig is, illetve terveznek most is. Ahogy írtunk róla, Tárnok házaitól alig 50 méterre alakított ki egy 40 hektáros ipari parkot Érd. A tárnokiakat az előző vezetés nem kérdezte meg erről, most pedig kész helyzet elé állították őket. A 7-es főúton és a Tárnokon áthaladó teherforgalom megduplázódásával számol a környezeti hatástanulmány.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Ezt mondta a polgármester akkoriban

A 40 hektáros ipari park megvalósítása elindult, kormányhatározat van arról, hogy itt cégek fognak letelepedni. Csőzik László, Érd polgármestere elmondta, hogy az ipari park története 2003-ban indult. Az érdi képviselő-testület akkor nagy többséggel elfogadta, hogy itt ipari park lehet.

Óriási ipari park Vecsésen

Írtunk arról is, hogy csaknem 200 ezer négyzetméternyi ipari csarnokot és majdnem 37 ezer négyzetméternyi irodát kínál majd Vecsés és Gyál határán egy új projekt a vállalkozóknak. A beruházással leginkább Gyál, Vecsés és a 18. kerület profitálhat, mert a logisztikai park tehermentesíti a környék utcáit a kamionforgalomtól és az eddig elszórtan, pici műhelyekben tevékenykedő vállalkozóktól.

Budatétényen is van nagy ipari park

Beszámoltunk arról, hogy akik jártak mostanában Budatétényben, azok biztosan látták már azt az építési területet, ami közvetlenül a Campona bevásárlóközpont szomszédságában található. Itt valósul meg az a több mint 60 ezer m2 alapterületű fejlesztés, amely kiadó raktárhelyiségek és irodák kombinációját kínálja cégeknek.

Óriási épületportfólió

Páty környékét sem kerülték el a logisztikai cégek. Beszámoltunk arról is, hogy Európa egyik vezető szállítmányozási cége lesz a HelloParks Páty megapark új raktárcsarnokának első bérlője. Az ipari park második épületeként jelenleg fejlesztés alatt álló 42 ezer négyzetméteres ipari ingatlanban 22 ezer négyzetmétert bérel a vállalat, amely 2024 nyarán költözik be az új épületbe. A vállalkozás vélhetően különböző áruk szállításával és raktározásával foglalkozik majd itt is. A HelloParks jelenleg 264 ezer négyzetméter kész épületportfólióval rendelkezik, amely hat elkészült raktárcsarnokot foglal magába a vállalat három megaparkjában: Fóton, Maglódon és Pátyon.

Diákokat képeznek

Lázár János a Biatorbágyi Innovatív Technikum és Gimnázium új épületének átadásán arról beszélt, hogy mivel az új oktatási intézmény a logisztikát, az informatikát és pénzügy-számvitelt tűzte zászlajára, fontos szerepe lehet a kormány terveiben.

Hídország leszünk?

Úgy fogalmazott: „meg kell vizsgálni, lehet-e a Kárpát-medence kelet és nyugat között, észak és dél között, a kultúrák találkozásánál most már nem kompország, hanem inkább hídország”.

Átkelés a világok között

„A szónak abban az értelmében, hogy vasútvonalaival, autópályáival átkelést biztosít világok között, biztosítja az áruk és emberek szabad áramlását, ennek a jelentőségét felértékelte a Covid és a háború” – fűzte hozzá a miniszter. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció