A Déli Körvasút beruházás újabb környezetvédelmi engedélyének alapját képező hatástanulmány kapcsán súlyos hiányosságok merültek fel.
A Pest Megyei Kormányhivatal zöld utat adott
A szóban forgó hivatal immáron másodjára is megadta a környezetvédelmi engedélyt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. számára a múlt héten. Ennek köszönhetően a Kelenföld és Ferencváros közötti háromvágányú kapcsolat valamint az új elővárosi megállók kialakítása elviekben folytatódhatna. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kifogások az engedély kapcsán
Először a Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért Egyesület volt az, amely az engedély jogszerűségét kifogásolta. Azt a pert meg is nyerte a szervezet. Ezúttal a 11. kerületi önkormányzat döntött úgy, hogy bíróságra viszi az ügyet.
Közleményt adott ki a kerület
A 11. kerület azt írja a friss közleményében, hogy a Fővárosi Törvényszék precízen kitért arra, hogy milyen szempontoknak megfelelően kell elkészülnie a tanulmánynak. Erre a korábbi környezetvédelmi engedélyt elkaszáló határozat világított rá. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azonban ezt legfeljebb részben vette figyelembe.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Ez a probléma
Nem tér ki a vizsgálat a lehetséges alternatívára, a zajvédelemre, a természetkárosító hatásokra, csakúgy, mint a hőhatás és hősziget-hatás vizsgálatra. Ezeket a hiányosságokat a kerület már a megismételt engedélyezési eljárás alkalmával is jelezte. Már akkor leszögezték, hogy ha ezek a feltételek sérülnek, akkor nem támogatják az engedélyt.
A lakosokat védik
Újbuda Önkormányzatának legfőbb célja a kerületben lakók védelme. Erre hivatkozva támadják meg a november 11-én kelt környezetvédelmi engedélyt. Ez a korábbi döntéssel, intézkedéssel és véleménnyel összhangban történt, méghozzá a jogszabályban előírt határidőnek megfelelően.
Ebben hisznek
“Hiszünk abban, hogy sikerül megakadályozni egy át nem gondolt, környezeti szempontból több mint aggályos beruházást” – írják a közleményben. Úgy fogalmaznak, hogy már az építés és az üzemszerű működés túlzott környezetkárosítást jelentene. A jelenlegi tervek alapján minden évben 51 ezer tehervonat haladna át a 11. kerületen.
Ezek is érdekelhetnek!
- Az apját agyba-főbe verte, a lakótársa arcát ollóval sebesítette meg: 7 évre rács mögé kerülhet
- “Nagyon szeretne hazatérni, de erről egyelőre szó sem lehet” – Csapó Gábor állapotáról mesélt egy barátja
- Másfél hónapja nem találják az eltűnt magyar testvérpárt, a rendőrök a lakosság segítségét kérik
A személyforgalommal nincs gond
Hangsúlyozzák, hogy Újbuda vezetése nem a személyforgalomban betöltött funkció fejlesztését szeretnék megakadályozni. Céljuk csupán az, hogy a nem budapesti tranzit teherforgalom ne a kerületen haladjon át. Erre alternatívaként a V0 vasútvonalon történő áthelyezéssel lehetne szerintük elérni az ideális műszaki megoldást.
Segítik a rászorulókat
Újbuda önkormányzata egy másik közleményben jelezte, hogy november 10-én megnyílt a kerület első melegedőpontja. Ez az Újbudai Szociális Szolgálat (USZOSZ) Keveháza utcai Idősek Klubjában található. Akik kénytelenek spórolni a fűtésen, azok telefonon tudnak bejelentkezni.
Ekkor lehet betérni melegedni
Nappal 9 és 15 óra között várják azokat, akik szeretnének melegedni. Egy jó beszélgetés mellet egy foglalkozásra is van lehetőség, ezzel is csökkentve az idősek magányát. Bakai-Nagy Zita alpolgármester azt mondta, bár az önkormányzat költségei növekedtek, nem lehet pénzkérdés, hogy melegedőhelye legyen a rászorulóknak. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: vasút mellett közlekedő autók – Forrás: MTI/Róka László