A Déli Körvasút beruházás újabb környezetvédelmi engedélyének alapját képező hatástanulmány kapcsán súlyos hiányosságok merültek fel.

A Pest Megyei Kormányhivatal zöld utat adott

A szóban forgó hivatal immáron másodjára is megadta a környezetvédelmi engedélyt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. számára a múlt héten. Ennek köszönhetően a Kelenföld és Ferencváros közötti háromvágányú kapcsolat valamint az új elővárosi megállók kialakítása elviekben folytatódhatna. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kifogások az engedély kapcsán

Először a Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért Egyesület volt az, amely az engedély jogszerűségét kifogásolta. Azt a pert meg is nyerte a szervezet. Ezúttal a 11. kerületi önkormányzat döntött úgy, hogy bíróságra viszi az ügyet.

Közleményt adott ki a kerület

A 11. kerület azt írja a friss közleményében, hogy a Fővárosi Törvényszék precízen kitért arra, hogy milyen szempontoknak megfelelően kell elkészülnie a tanulmánynak. Erre a korábbi környezetvédelmi engedélyt elkaszáló határozat világított rá. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azonban ezt legfeljebb részben vette figyelembe.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Ez a probléma

Nem tér ki a vizsgálat a lehetséges alternatívára, a zajvédelemre, a természetkárosító hatásokra, csakúgy, mint a hőhatás és hősziget-hatás vizsgálatra. Ezeket a hiányosságokat a kerület már a megismételt engedélyezési eljárás alkalmával is jelezte. Már akkor leszögezték, hogy ha ezek a feltételek sérülnek, akkor nem támogatják az engedélyt.

A lakosokat védik

Újbuda Önkormányzatának legfőbb célja a kerületben lakók védelme. Erre hivatkozva támadják meg a november 11-én kelt környezetvédelmi engedélyt. Ez a korábbi döntéssel, intézkedéssel és véleménnyel összhangban történt, méghozzá a jogszabályban előírt határidőnek megfelelően.

Ebben hisznek

“Hiszünk abban, hogy sikerül megakadályozni egy át nem gondolt, környezeti szempontból több mint aggályos beruházást” – írják a közleményben. Úgy fogalmaznak, hogy már az építés és az üzemszerű működés túlzott környezetkárosítást jelentene. A jelenlegi tervek alapján minden évben 51 ezer tehervonat haladna át a 11. kerületen.

Ezek is érdekelhetnek!

A személyforgalommal nincs gond

Hangsúlyozzák, hogy Újbuda vezetése nem a személyforgalomban betöltött funkció fejlesztését szeretnék megakadályozni. Céljuk csupán az, hogy a nem budapesti tranzit teherforgalom ne a kerületen haladjon át. Erre alternatívaként a V0 vasútvonalon történő áthelyezéssel lehetne szerintük elérni az ideális műszaki megoldást.

Segítik a rászorulókat

Újbuda önkormányzata egy másik közleményben jelezte, hogy november 10-én megnyílt a kerület első melegedőpontja. Ez az Újbudai Szociális Szolgálat (USZOSZ) Keveháza utcai Idősek Klubjában található. Akik kénytelenek spórolni a fűtésen, azok telefonon tudnak bejelentkezni.

Ekkor lehet betérni melegedni

Nappal 9 és 15 óra között várják azokat, akik szeretnének melegedni. Egy jó beszélgetés mellet egy foglalkozásra is van lehetőség, ezzel is csökkentve az idősek magányát. Bakai-Nagy Zita alpolgármester azt mondta, bár az önkormányzat költségei növekedtek, nem lehet pénzkérdés, hogy melegedőhelye legyen a rászorulóknak. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: vasút mellett közlekedő autók – Forrás: MTI/Róka László