Nem áll le a gyorsforgalmi utak építése Budapesten és környékén. Nemrég az M1-es autópályát Esztergommal összekötő M100-as útról írtunk, most az a legfrissebb hír, hogy megvan kik tervezhetik az M2-es folytatását Vác mellett.
Tovább épül az M2-es
Miután 2019-ben elkészült a fővárostól Vác-dél csomópontig az M2-es négyütemüsítése, mely a térség agglomerációs városainak meghatározó jelentőségű fejlesztés volt, nemrég az északabbra fekvő Nőtincs Rétság-észak szakasz és a még északabbra található drégelypalánki komplex pihenőhely tervezőit választották ki. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Az EU fizeti
A teljes projektben, most is a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásában halad a fejlesztés: ezúttal az uniós közbeszerzési értesítő adatai szerint a már elkészült 2×2 sávos szakaszhoz kapcsolódva léphet új szakaszba az M2-es fejlesztése.
Az M2-es jelenlegi és tervezett szakasza
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
1,1 milliárd forint a tervekre
A Vác-dél és Vác-észak csomópontok közötti mintegy 10 kilométernyi pálya engedélyes és kiviteli terveit a RODEN Kft. készíti el, illetve az engedélyeket is a cég szerzi meg, a munka értéke mintegy nettó 1,123 milliárd forint – írja a Magyar Épírők.
10 km-es új szakasz
A jelenleg kétsávos (helyenként háromsávos) szakasz mintegy 10 kilométeren fog négysávosodni és leállósávokkal bővülni. A kiírás szerint a projektet az M2-es Budapest és Vác közötti korábbi fejlesztésével összhangban kell megtervezni.
30 éve gondoltak a jövőre
Mindez azt jelenti, hogy miután az 1990-es években, a jelenlegi kiépítés keretében az M2 gyorsforgalmi út feletti hidak a tervezett teljes négysávos keresztmetszetre már kiépítésre kerültek, a nyomvonal rögzítetté vált.
Zajvédő falak is lesznek
A projekt most négy meglévő különszintű csomópontot is érint, továbbá egy új pihenőhelyet is kialakítanak. A szakaszon mindemellett a zajárnyékolás megfelelőségét is felül kell vizsgálnia a tervezőnek és szükség szerint újra kell terveznie.
Orbán Viktor ígérete
Az agglomeráció másik felén, Budapesttől Nyugatra épül az M100-as gyorsforgalmi út. Ez köti össze az M1-es autópályát Esztergommal. Az utat évekkel ezelőtt Orbán Viktor ígérte meg a Suzuki elnökének.
345 milliárdba kerül
Nemrég kiderült, nem lesz olcsó az M100-as gyorsforgalmi, amit sokan az M0-ás nyugati szakaszának tartanak. A közbeszerzési eredmény szerint a 32,3 kilométeres, kétszer kétsávos utat 345 milliárd forintért építik. A térségben élő országgyűlési képviselő, Szél Bernadett kiakadt, nem érti mi kerül minden egyes méter 11 millió forintba. Az M100-as nyomvonalát ide kattintva lehet megnézni.
Tehermentesít sok települést
A négysávos gyorsforgalmi út nyugatról kerüli el a Zsámbéki-medence településeit, tehermentesítve a 102-es utat és a környező településeket az átmenő forgalom alól. Ha elkészül nem kell az óriási kamionoktól félniük a Zsámbékon, Tökön, Perbálon és a Tinnyén élőknek.
Elfogadhatatlan
Szél Bernadett nemrég azt mondta a BudaPestkörnyéke.hu hírportálnak, hogy az M10-est csak 2052-ben akarják megépíteni, “amit nem hagyhatunk, mert ha az M100-as előbb épül meg, az általam ismert tanulmány szerint 50 százalékos forgalomnövekedésre lehet számítani a 10-es úton, ami borzalom, teljes tragédia az ott élőknek. Az elfogadhatatlan.” – mondta az országgyűlési képviselő. Ide kapcsolódik: “Volt olyan hely, ahol rám küldték a körzeti megbízottat” – mondja Szél Bernadett, az ellenzéki összefogás országgyűlési képviselő-jelöltje a Pest megye 2-es körzetben
“A fideszes képviselőnek nem volt fontos”
Buzinkay György a Pilis-Dunakanyar térségének, vagyis Szentendre környékének ellenzéki országgyűlési képviselő-jelöltje portálunknak nemrég ezt mondta az M10-es úttal kapcsolatban: “Az M10-es megvalósítása kulcskérdés ebben a térségben. Ha én leszek az országgyűlési képviselő, azonnal a legmagasabb szinteken kezdem a lobbizást az út megépítése érdekében. Láthatóan a fideszes képviselőnek ez nem volt fontos, mert 11 év alatt semeddig sem jutott a 10-es út ügye, holott emberek százezreinek a jobb életkörülményeiről van szó. Nem húzható el 2052-ig, a jelenlegi kormány ugyanis ezt tervezi. A mostani tervekben ez a céldátum szerepel, én magam kértem ki a terveket a Nemzeti Infrastruktúra Zrt-től. Ez nem maradhat így, ennek az útnak mielőbb el kell készülnie.” – mondta a BudaPestkörnyéke.hu hírportálnak a politikus, aki hozzátette:
Látszatintézkedések
“Én azt látom, hogy lényeges infrastrukturális beruházások sajnos nem voltak itt a Pilis-Dunakanyar térségben. A mai napig nem épült meg a Buda felől a Budapestet elkerülő M0-ás autóút, az M10-es sem és a 11-es szentendrei felújításai is talán csak a választások után kezdődnek, holott 11 éve már Orbán-kormány van Magyarországon. Én tehát azt látom, hogy érdemi közlekedésfejlesztési beruházást nem csinált ez a kormány a Pilis-Dunakanyar térségében, csak látszatintézkedések vannak, de ezt az emberek többsége átlátja, nem dől be.” – mondta portálunknak az ellenzéki politikus.
Nem áll jól az M10-es út
A Budapestkörnyéke.hu hírportál kérdésére válaszolva a NIF Zrt. közölte: az M10 gyorsforgalmi út Budapest-Kesztölc teljes szakasza rendelkezik környezetvédelmi engedéllyel. Építési engedélyünk csak az Üröm-Solymár (4 km) szakaszra van, félpályás (2×1 sáv) kiépítésre. Jelenleg tervezés nincs folyamatban. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: M2-es autóút – Forrás: MTI