Budakeszin nagyon szeretnék végre megszüntetni az állandó torlódásokat, ezért a Budakeszi dugóhúzó elnevezésű csoport most egy tervvel rukkolt elő. Lényegében egy piros lámpával lezárnák a település bejáratait a forgalmas időszakokban és csak a buszokat engednék be. A budakesziek így kényelmesen közlekedhetnének, van azonban egy kis bökkenő.
Budakeszi bejáratainak lezárása, forgalom csillapítása egy lámpával nem újkeletű ötlet, erről már többször írtunk itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon. Legutóbb például a Budakeszi dugóhúzó elnevezésű csoport lezárta a Budaörsről Budakeszire vezető utat, hogy így nehezítsék meg az autók bejutását a településre.
Budakeszi a forró pont
Az agglomeráció egyik legforróbb közlekedési konfliktuspontja Budakeszi. Azért fontos helyszín, mert a nyugat budai agglomerációban élő csaknem 50 ezer ember számára ésszerűen Budakeszin keresztül vezet az út a fővárosba.
Egy polgármester már belebukott
A Budakeszi dugó mellett a másik forró téma az M0-ás budai szakaszának építési ügye, amely körül éppen csend van. Olvasóink emlékezhetnek arra, hogy csaknem egy évvel ezelőtt a Szigetszentmiklós körüli útfelújítások miatt kialakuló áldatlan állapotokról írtunk sokat. A helyzet ott annyira súlyos lett, hogy a szigetszentmiklósi polgármester bele is bukott az ügybe.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Ne autóval menjenek át Budakeszin
Visszatérve Budakeszire: jelenleg tehát a budakeszi dugó az agglomeráció egyik legmegoldatlanabb közlekedési problémapontja. A civilek új megoldása arról szól, hogy a településre Budaörs, Páty és Telki irányából bevezető úton a csúcsforgalom idején gyakorlatilag leállítanák, vagy ahogy fogalmaznak „zsilipelnék” a forgalmat, a piros lámpánál pedig szinte csak a buszokat engednék át. Ehhez persze buszsávokat kellene építeni és még nagyon sok mindent, de az elv mégis csak az, hogy ne autóval akarjanak Budakeszin átmenni a környéken élők.
Apró bökkentő
Ezzel kapcsolatban a térség országgyűlési képviselője Csenger Zalán Zsolt már korábban kifejtette álláspontját. Idén szeptemberben írtuk meg itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon, hogy a Budakörnyéki Önkormányzati Társulás ülésén is felvetették ezt a kérdést. Az országgyűlési képviselő akkor lesöpörte az asztalról azzal, hogy nem támogat olyan megoldást, amelyben lezárnak egy települést. Mit szólnának Budakeszin élők ahhoz, ha Budapestet is lezárnák az autók elől? – tette fel annakidején a kérdést a képviselő.
A Budakeszi dugóhúzós terv valóban nem sokat foglalkozik azokkal a környéken élőkkel, akik csak Budakeszin keresztül tudnak bejutni a legésszerűbben a fővárosba. Ők vagy buszozzanak, vagy álljanak Budakeszi határában a dugóban, vagy kerüljenek egy nagyot és próbáljanak máshol bejutni Budapestre.
Nem elég átgondolt
A Budakeszire érkező forgalmat lassító megoldást a Facebookon is fúrják, mondván, nem elég átgondolt, számítógépes programokkal kellene szimulálni a lehetséges hatásokat. A készítők december 2-ra mindenesetre vitafórumot hívtak össze, hogy átbeszéljék a javaslat véglegesítését.
Nagy kérdés, mire mennek a civilek ezzel az üggyel. Az agglomeráció folyamatos lakosságszámnövekedését látva kétséges, hogy a költséges beruházásokkal járó terv vajon tényleg segítene-e.
Vasútállomást Budakeszire, Pátyra, Telkire, Zsámbékra
Autóból több lesz, és amíg a fővárosban nem vezetnek be drasztikus dugódíjat, javulás sem várható. Igazán nagy áttörést a kötött pályás közlekedés kialakítása jelenthetné a nyugat-budai oldalon. 2012-ben már készültek tervek arra vonatkozóan, hogy Budaörs és Biatorbágy között nagy forgalmat bonyolító Budapest-Győr-Bécs fővonalból egy szárnyvonalat építenének Budakeszihez.
Itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálom már sokszor leírtuk: ha Zsámbékon, Telkiben, Pátyon és a budakeszi Tesconál egy modern vasútállomás lenne, értelmes mennyiségű parkolóhellyel, és a gyorsított járatokkal 15 perc alatt Kelenföldre vagy a Délibe lehetne érni, akkor az elővárosi vonat valódi alternatívája lehetne az autónak és az autók között araszoló buszoknak. Kár, hogy eddig még senki sem demonstrált egy ilyen vasútvonal megépítéséért.
Kiemelt kép: illusztráció – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu