Budapest lakossága fogy, az agglomerációé nő. Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke szerint a kiköltözés társadalmi szinten okoz problémákat, hiszen a környező településeken nő a zsúfoltság, erre pedig nincsenek felkészülve az ott élők. A városvezető szerint az elővárosi vasútfejlesztés sem fog áttörést hozni a dugók csökkentésében. Legutóbb Pilisvörösvár polgármestere beszélt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálnak arról, hogy elfogyott náluk a hely.
84 ezer ember költözött el a fővárosból
Drámai számok látszanak a statisztikai hivatal migrációs jelentéséből. Budapestről tavaly több, mint 84 ezer ember költözött el, a fővárosba máshonnan beköltözőkkel együtt is 16 ezerrel csökkent a város lakossága – ez olyan, mintha Soroksár, vagyis a 23. kerület lakóinak a 70%-a tűnt volna el a városból. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
1 év alatt 40 ezerrel nőtt az agglomeráció lakossága
A kiköltözők közel fele, 38 ezer fő nem ment messzire, Pest megyében talált új otthont. A kiköltözés önmagában nem jelentene gondot, de az agglomeráció hízása sajátos folyamat: a kiköltözők túlnyomó többsége továbbra is Budapestre jár dolgozni, tanulni, a főváros szolgáltatásait veszik igénybe, hiszen az agglomerációs települések nincsenek felkészülve ekkora roham kiszolgálására – írja Facebook-bejegyzésében Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke.
Balogh Samu, kabinetfőnök
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Zsúfoltság
A városvezető szerint a kiköltözési folyamat társadalmi szinten mindenkinek okoz problémákat: a környező településeken úgy nő a zsúfoltság, hogy a városok nincsenek felkészülve ennek kezelésére, a Budapestre irányuló ingázás egyre több szmogot és torlódást jelent a Budapesten élőknek, miközben az ingázók is egyre nehezebben közlekednek nap mint nap. Ezt olvastad? Vácon tiltakoznának a dugódíj bevezetése ellen, védeni kell az ingázók érdekeit
Autópárti városfejlesztés
„Ez a folyamat nem magától történik, hiszen a kormány lakáspolitikája fűti az agglomerációs kiköltözést, ráadásul az elmúlt évtized autó- és betonpárti városfejlesztése sem tette vonzóbbá Budapestet.” – szögezi le a kabinetfőnök. Ide kapcsolódik: Szándékosan csinál a városvezetés dugókat, hogy bevezethessék a dugódíjat – monda Fürjes Balázs
Nagyon drága szépségtapasz
Balogh Samu állítja: „Az elővárosi vasútfejlesztés fontos, de önmagában csak szépségtapasz a kiköltözés problémájára. Még a kormány is azzal számol, hogy a vasútfejlesztés csak kiszolgálja a kiköltözők igényét, és valójában több ezer milliárd forint elköltése után is csak több ingázó autó jár majd Budapestre, mint most.” – írja. Ide kapcsolódik: Pofátlanul túlárazta Mészáros Lőrinc a 6 km-es Déli körvasútat – állítja Zugló polgármestere, Horváth Csaba
Megállítani a kiköltözést
„A mi feladatunk nem kiszolgálni ezt a folyamatot, hanem megállítani és megfordítani. Erről szól Budapest városfejlesztési stratégiája, az Otthon Budapesten. A célja az, hogy széles körben megfizethető lakhatás biztosításával, valamint a város élhetőségének növelésével, tiszta levegővel, több zölddel csábítsuk az embereket Budapestre.
Egyre nagyobb válság
Csak és kizárólag a kiköltözési hullám megállításával kezelhető az az egyre nagyobb válság, amit mindannyian érzékelünk dugók, szmog, kevesebb zöld és balesetek formájában.” – írja a kabinetfőnök. Ez is érdekes: Budapest és környékének legvacakabb vasútvonalán mindent felújítanának az arra közlekedők, de van aki a gőzmozdonyok visszatérésétől sem esne kétségbe
300 ezerrel több autó
Budapest agglomerációja az elmúlt két évtizedben valóban sokkal népesebb lett, ráadásul 10 év alatt 300 ezerrel több autó közlekedik Budapest és környéke útjain. Ezt se hagyd ki: „Előbb-utóbb valamit lépni kell, Budapest nem bír el ennyi autót.” – mondta a dugódíjról a BKK vezérigazgatója és ez a cikkünk is fontos: 500 forintos napi dugódíjat szorgalmaz egy civil szervezet, azt is elmondták, miért
Nem kell több új lakó
Egyre több agglomerációs település ismeri fel, hogy lassítani kell a kiköltözést. Legutóbb Pilisvörösvár polgármestere, Fetter Ádám beszélt erről a BudaPestkörnyéke.hu hírportálnak. Mint mondta: a város gyakorlatilag megtelt, nem akar több új lakót a városba hívni, mert nincs hová. „Kevés az új telkek száma, nincs folyamatban parcellázás, telített a közlekedési hálózat, különösen a 10-es út.” – mondta.
Nem kellenek új lakóparkok
A kiköltözés az agglomerációs települések többségén komoly probléma. Egyes településeken már bejelentették, hogy nem akarnak új lakóparkokat építeni, de a Pilisvörösvárhoz közeli Szentendre polgármestere is elmondta, hogy lassítani kell a város lélekszámának növekedésén. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: Village Garden lakópark Páty – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu