A 3-as metró felújítása alatt a pótlásban részt vevő buszok 22 902 495 kilométert tettek meg utasaikkal. A BKV Zrt. számvetése további érdekes adatokat is tartalmaz, eszerint átlagosan napi 109 jármű és 154 sofőr tette a dolgát, hogy mindenki eljusson oda, ahova utazni akart.

2017 őszén indult

A BKV Zrt. közleményében felidézte, hogy 2017. november 6-án az északi szakasz lezárásával kezdetét vette az utóbbi évek legnagyobb volumenű, közösségi közlekedést érintő beruházása, a 3-as metróvonal teljeskörű felújítása. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Napi 109 pótlóbusz járt

Hozzátették: 2021 júliusa és augusztusa között – négy héten keresztül – a metróvonal szinte teljes hosszában pótlóbuszok közlekedtek, ekkor a feladatot ellátó átlagos napi járműszám 73-ról 109-re emelkedett.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

154 sofőr a volán mögött

Naponta átlagosan 154 járművezető ült a volán mögé, hogy a közösségi közlekedést választókat a 17 kilométer hosszú M3-as metróvonal 20 állomása közül valamelyikre eljuttassa. Munkatársaik több mint kétmillió munkaórát dolgoztak le – tették hozzá. Emlékeztettek, hogy a 3-as metróvonal utolsó felújított állomásainak tervezett átadásával – májusban – zárulhat le a rekonstrukció.

Összeért az északi és a déli vég

A BudaPestkörnyéke.hu tudósított arról, hogy március 20-án adták át a 3-as metró újabb két állomását: a Nyugati pályaudvart és az Arany János utcai megállót is birtokba vették az utasok. Ezzel összeért a felújítás déli és északi vége, így hétköznaponként egészen Kőbánya-Kispesttől Újpest-Központig jár a metró, de a Lehel téren és a Nagyvárad téren továbbra is csak áthalad. 

Navracsics is ott volt

A 3-as metró rekonstrukciójával megvalósuló fejlesztés nem csak a budapestieké, nem csak a fővárosban élők érdekét szolgálja – hangsúlyozta a területfejlesztési miniszter a felújított Arany János utcai állomás átadóján hétfőn Budapesten. Navracsics Tibor elmondta, hogy a metrófelújítás a magyar kormány, a főváros és az Európai Unió együttműködésével valósult meg.  

150 éves Budapest

Karácsony Gergely főpolgármester elmondta, hogy Budapest idén százötven éves, de idén született kétszáz éve Andrássy Gyula is, aki egyértelművé tette, hogy Budapest nélkül nincs Magyarország. 

A háttérben is mentek a munkálatok

Felhívta a figyelmet, hogy a beruházás nagy része a háttérben, az utazóközönség számára nem látható részen zajlott, de szerinte a megállók is jól sikerültek: „A tervezők megtalálták az egyensúlyt a régi és az új között.” 

Korszerűsítés jön

Beszélt a jövőről is, aminek része, hogy korszerűsítsék a metró felszíni szakaszát, az aluljárókat és a tereket: zajlik a Határ úti csomópont korszerűsítése, tervezik a Göncz Árpád városközpont felújítását is, de a csatlakozó villamosokat is szeretnék fejleszteni.  Ehhez Karácsony Gergely szerint a kormány és a főváros megállapodása értelmében ott vannak már az európai uniós források, „dolgozni kell, hogy ezek meg is érkezzenek”.

Járnak még a pótlóbuszok

A pótlóbuszoktól még nem búcsúznak, hétvégente a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között továbbra is buszra kell majd szállni. Mivel két állomás – Lehel tér, Nagyvárad tér – még felújítás alatt áll, itt állomáspótló buszokat állítanak majd szolgálatba. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: felújított metróállomás – Forrás: MTI/Mónus Márton