Civilként érkezett a politikába Jószai Teodóra, aki a csepeli agglomerációnak, Pest 8-as választókerületnek az ellenzéki országgyűlési képviselőjelöltje. Nem akar olyat ígérni, amit nem tud megvalósítani, de azt tudja, hogy szemléletváltásra van szükség. Meghosszabbítaná a csepeli HÉV vonalát Tökölig, és dunai hajózási stratégiát szeretne, hogy a belvárosig járó menetrendszerinti hajójáratokkal is csökkentse a Szigetszentmiklós környéki dugókat. Csapatjátékosnak tartja magát, erős jövőképpel. Büszke arra, hogy most a kampányban megmutathatja 13 éves lányának, milyen ezer százalékkal dolgozni valamiért. A DK jelöltje, Jószai Teodóra a szigetszentmiklósi irodájában adott nagyinterjút a BudaPestkörnyéke.hu hírportálnak.  

Szigetszentmiklós és környékén sok a dugó, legendásan pocsék az autósközlekedés. Ha országgyűlési képviselő lesz, mit tud tenni annak érdekében, hogy ez megváltozzon?

Van, amikor nem lehet egy egyszerű kérdésre egyszerű választ adni. Azt gondolom, hogy ennek a szemléletváltó politikai attitűdnek most van itt az ideje, ugyanis nem fogom megígérni, hogy a Szigetszentmiklós tábla és az M0-s közötti öt perces utat a csúcsforgalomban tíz perc alatt fogjuk megtenni, a mostani fél óra helyett reggelente. Egy picit más irányból közelíteném meg a kérdést. A Csepel-szigeten a 24. órában vagyunk, a túlzsúfoltság, a rossz népesedéspolitika miatt. Egy olyan kritikus pillanathoz értünk, amikor ki kell tenni a megtelt táblát. Egész egyszerűen az a típusú népességpolitika, ami eddig működött és túlzsúfolttá tette a Csepel-szigetet, nem működik tovább. A fejlődési ütem nem fokozható. Itt szeretném letenni a pontot. Ez egy kijelentés és mindazon politikusok, akik azt mondják, hogy lehet még probléma nélkül fejleszteni, nem mondanak igazat. Mit kínálok én? Azt kínálom, hogy érett állampolgárként kezelve a választópolgárokat, bemutatom a valós helyzetet, reális irányokat vázolok, és az elsődleges feladatomnak azt tekintem, hogy megállítom a negatív tendenciákat.

Ezt értjük, de mégis mit lehet tenni? Az emberek unják a zsúfoltságot. Lesznek majd a jövőben új utak, vagy jobb közösségi közlekedés?

Új belépő női jelöltként más hangon szeretnék szólni a választópolgárokhoz, egy szolidárisabb, problémamegoldó, problémához közel hajoló hangot szeretnék megütni. Ebben benne van az, hogy valós helyzetképet mutatok, és jelzem a választópolgárok felé, hogy mi a dolguk. Az ő dolguk az, hogy megbízzanak engem azzal, hogy mit szeretnének elérni. Ami eddig eljutott hozzám az elmúlt egy évben, azt fogom képviselni. Azokat a fejlesztéseket, amelyekre szükség van és halaszthatatlanok, azokat el kell végezni, kiemelten a gyártelepi csomópont rendezését. De ezeken túl meg kell állítani a negatív folyamatokat és preventív intézkedéseket kell tenni, ha mindez megvan, akkor indulok el az alternatív útvonalak keresésének az irányába. Nagyon-nagyon erős szakmai csapatom van, mondom, mikben gondolkodunk. Például a dunai alternatív ingajárat beindításában. Nyugat-Európában nagyon jó példák vannak a vízibuszos közlekedés kialakítására. Mi azt gondoljuk, hogy el kell gondolkodni az agglomerációs víziútvonalak kialakításán. Itt a választókerületemben Százhalombatta, Tököl térségében lehet ennek valós közútiforgalom-kiváltó szerepe.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

 A BKV-hajókat kihoznák idáig?

Szemléletformáló gondolkodásra van szükség. Egy szigeten élünk, bizonyos útvonalak nem fejleszthetőek tovább. A H6-os ráckevei HÉV felújítása elméletileg folyamatban van, de még nem történt érdemben semmi. Két alternatíván gondolkoztunk a közúthálózat általános fejlesztésén kívül, az egyik a dunai közlekedés, illetve a csepeli HÉV-nek a meghosszabbítása. Támogatjuk a civileknek azt a javaslatát, ami a tököli lakótelepig kivinné a HÉV-et, kötöttpályás közlekedési lehetőséget biztosítana Tököl, Halásztelek, Lakihegy lakosságának. Ez óriási forgalomelszívó erővel bírna, a közútról át tudnánk terelni kötöttpályás közlekedésre az ingázók 30 százalékát, vagyis brutális forgalmat tudna levenni a közutakról. Ami a legfontosabb: összehangolt agglomerációs fejlesztéspolitikát kell létrehozni.

Jószai Teodóra interjú közben

Fotó: BudaPestkörnyéke.hu

Az imént említette, hogy először felmérik a problémákat és ezt követően állnak elő a megoldási javaslatokkal. Melyek azok a legfontosabb problémák, amellyel mindenképpen foglalkozni szeretne?

Legfontosabb a túlnépesedés. Ebből fakadnak a közlekedési, oktatási és egészségügyi problémák. Ezeket már felmértük. Azzal a szakma is egyetért, hogy egy-egy részterület kezelésével semmit sem oldunk meg. Ha tűzoltás jelleggel építünk két új csoportszobát egy óvodában, azzal mit oldunk meg? A fővárosból kiköltözők, vagyis a hozzánk beköltözők folyamatosan érkeznek. Hasonló a helyzet a szakorvosi rendelőintézettel is. 2009 táján újították fel, 800 millió forintból bővítették, szakellátó központ lett. Eltelt 10-12 év és olyan várólisták alakultak ki, amelyek vállalhatatlanok. Az egész országban talán ehhez a szakrendelőhöz tartozik a legnagyobb ellátási terület, a teljes körű szolgáltatást itt igénybe vevők száma 130 ezer fő, ez brutális szám. Én azt mondom, hogy nem ezt a szakrendelőt kell tovább bővíteni, hanem egész egyszerűen az ellátási területet kell csökkenteni és ésszerűsíteni. Meg kell nézni, mely településektől járnak ide, és ott kell szakorvosi ellátást fejleszteni. Nekik is kényelmesebb, hiszen közelebb lesz hozzájuk a rendelő, ezzel pedig csökkenhetnek a várólisták. Az én szemléletmódom a párhuzamos megoldásokról szól. Van szakembergárdám, van vízióm. Az elkövetkező napokban, hetekben pedig fontos döntéshozókkal találkozom, például a főpolgármesterrel, hogy átbeszéljük a lehetőségeket.

A közlekedéshez visszakanyarodva, ha jól értjük a legfontosabb itt a csepeli agglomerációban, hogy a HÉV menjen ki Tökölig és a Dunán rendszeres személyhajó közlekedés legyen, ugye?

A kétezres évek elején 18 ezer személyautó volt a környéken, most 44 ezer van, vagyis 142 százalékos személyautóállomány-növekedésről beszélünk, és ebben nincsenek benne a céges autók, és a teherforgalom. Százhalombattán még nagyobb a növekedés üteme. Jelenleg szinte mindenki a fővárosban akar vagy tud dolgozni. Fontosnak tartom, hogy mi ne Budapestnek legyünk a népességfelvevő terepe. Az ingatlanhirdetések arról szólnak, hogy itt zöldövezet, kertváros, vidék, és madárfütty van. A valóságban azt látják az emberek, hogy az átgondolatlan önkormányzati politika miatt zsebkendőnyi telkeket, a kertesház-övezet helyett pici kis sorházi lakásokat látni, szabályozatlan utcák, járda- és parkolóhely hiány, valamint minimális zöldfelület várja őket. A legtöbbször még a csapadékvíz-elvezetés sincs rendesen megoldva. A tűzoltásra a gerincút északi szakaszának befejezése és a gyártelepi csomópont rendezése elegendő. De utána gondolkodnunk kell az általam javasolt két alternatíva fejlesztésén.

Említette, hogy ki kell tenni a csepeli agglomerációra a megtelt táblát. Ennyire komoly a probléma?

A túlzsúfoltság négy-öt települést érint, főleg Szigetszentmiklóst és a környező városokat. Szigetszentmiklós népessége 20 év alatt majdnem megduplázódott. Az egész csepeli agglomerációban 66 ezerről lényegében 100 ezerre nőtt a népességszám. Megteltek az iskolák, óvodák, bölcsődék. Az összes probléma az elmúlt 30 év átgondolatlan fejlesztéspolitikájából adódik. Mindig csak lekövetjük a problémákat, ezen tervezek változtatni. Preventív politikát szeretnék folytatni, átbeszélni, hogy mik a megoldási lehetőségek, priorizálni és cselekedni. Vagyis megbeszéljük a problémákat, eldöntjük a megoldási sorrendet és nekifogunk a munkának. Muszáj elérni, hogy egyre több munkahely legyen a környéken, hogy ezzel is csökkentsük az ingázók számát és a dugók mértékét. Le kell ülnünk az önkormányzatok vezetőivel, a polgármesterekkel és át kell beszélni a fejlesztési irányokat. Meggyőződésem, hogy azok a települések, amelyek közel vannak az M0-hoz, bizonyos mértékig kitettebbek a negatív folyamatoknak, bizonyos szempontból viszont haszonélvezői is ennek, hiszen az M0-s adta fejlesztési lehetőségeket, előnyöket is élvezik.

Ez a választókerület az egész agglomeráció talán legszéttagoltabb körzete. A Dunának mindkét oldalára jutott belőle. Százhalombattától, Szigetszentmiklóson keresztül a pesti oldalon Dunavarsányig ér. Ez mennyire nehezíti meg az Ön munkáját?

Nem tartom ezt problémának. Nagyon szeretek átjárni Százhalombattára és Dunavarsányba is. A dunai alternatív közlekedésfejlesztő programom is azt a célt szolgálja, hogy a folyó összekössön minket, ne elválasszon. Legyen normális kompjárat Tököl és Százhalombatta között és rendszeres hajójáratok a főváros felé. Ebben a körzetben minden település más kihívásokkal szembesül. Ahogy haladunk távolabb a fővárostól, mások a problémák, mások a tendenciák. Van, ahol nő a gyerekszám, van ahol óriásira nő a népesség, a gyerekszám csökken. Ezért mondom, hogy attitűdváltásra van szükség ebben a választókerületben is. Az agglomerációban végre közös fejlesztéspolitikát kell csinálni. Létre kell hozni egy olyan fórumot, ahol ezekkel a problémákkal érdemben tudunk foglalkozni. Kormányváltás nélkül erre nincs igazán esély.

Ön szerint ebben a körzetben a választás melyik településen fog eldőlni?

Remélem, hogy mind a tíz településen mélyen beágyazódom és nagyon remélem, hogy mind a tíz település értékelni fogja az erőfeszítéseimet. Nincs kiemelt város, eltérően vagyok erős a településeken. Azt hadd mondjam el, hogy a népszavazási aláírásgyűjtéssel hamar végeztünk, és nagyon szép eredményt értünk el. Bízom abban, hogy sokkal többen támogatnak, mint az egyébként egy-egy kitelepülésen lemérhető. Szerintem az emberek nagy része még mindig fél elköteleződni nyilvánosan az ellenzéki jelöltek felé. Én azt gondolom, hogy ez a választókerület az ellenzéké lesz. Ezen dolgozom, több mint egy éve megállás nélkül. Új belépő vagyok a politikában, civil vagyok, nem kapok díjazást, rajtam nem lehet számonkérni a múltat. Én vagyok a szimbóluma annak, hogy itt az ideje végre rendet tenni. Az előválasztási győzelmemmel megmutattam, hogy megvan bennem a képeség, hogy aktív és jó képviselője legyek a Pest 8-as választókerületnek.

Mit gondol a vetélytársáról, a fideszes Bóna Zoltánról, akit többször kerestünk, szerettünk volna vele is interjút készíteni, de egyik megkeresésünkre sem reagált.

Bóna Zoltán nyolc éve a Fidesz politikáját képviseli itt. Szerintünk ez maga a kudarc. Ha vannak is fejlesztések, a valós problémát nyolc év alatt nem sikerült orvosolni. Én egyet tudok ígérni. Érett pedagógusként az itt élő közösséget szeretném edukálni arra, hogy pártpolitikától függetlenül a jelölt a kvalitásait és a szándékát nézzék. Az én szándékaim megkérdőjelezhetetlenek és új szemlélettel sokat tudok tenni a valódi változásért.

Fotó: BudaPestkörnyéke.hu

Ha megnyeri a választást, hogyan tud együttműködni azokkal a polgármesterekkel, akik nem azt gondolják politikailag a világról, mint Ön?

Nagyon erős csapatjátékos vagyok, és az ügy visz előre. Minden esetben az ügyek mentén szeretném a kapcsolatot fölvenni az adott polgármesterekkel. Ez egyébként már megtörtént, hiszen az előválasztásom után végigkopogtattam a választókerületem településeit, és szinte mindenhol bemutatkoztam.  

Milyen a viszonya az ellenzéki előválasztáson alulmaradt szigetszentmiklósi polgármesterrel, Nagy Jánossal, akinek egyébként az Ön férje az alpolgármestere és úgy hírlik nincsenek túl jóban?

A családi viszonyrendszeremet, hogy honnan érkeztem, ki a párom, soha nem emelem ki, mert a személyes teljesítményemre, a nőként felmutatott eredményeimre szeretném helyezni a hangsúlyt. Azzal, hogy az előválasztást én nyertem meg, azt gondolom, hogy egészen más szintre helyeződött ez a történet. Nincs dolgom helyi polgármesterekkel mindaddig, amíg nem lesz politikai pozícióm. Erre a kérdésre térjünk vissza április 4. után. 

Fotó: BudaPestkörnyéke.hu

Amikor kimegy a piacra az emberek közé, érez kormányváltó hangulatot?

Eszméletlen módon. Annyira el van szokva a Pest 8-as választókerület a valós, minőségi politikai jelenléttől, hogy lényegében sokkoltam a társadalmat azzal, hogy megjelentem a piacokon reggel hét órakor és kitártam a karomat, hogy itt vagyok és én vagyok az ellenzéki jelölt. Szinte csak pozitív visszajelzéseket kaptam három hónapig, jöttek, öleltek, pusziltak, a kezemet fogták és azt mondták, hogy végre egy nő, végre valaki, aki kiáll az emberek közé és fontos dolgokról beszél.

Az elmondottak alapján a női princípium fontos Önnek, jelen van az életében. Mit gondol, nőként sikerül olyan energiákat felszabadítania, amelyekkel olyan dolgokat is megtehet, elérhet a választókörzetében, amit egy férfinak nem sikerül?

Számomra valóban rendkívül fontos, hogy nőként lettem politikus. A szolidaritás, az empátia jelenléte fontos az életemben. Édesanya vagyok, a problémákhoz való érzékenyebb odahajolás a politikám minden egyes szegmensében érzékelhető és talán furcsán hangzik, de a Covid-járvány után én úgy érzem, hogy erős igény is van erre. Az embereknek szükségük van arra, hogy feltáróan, mégis kedvesen, megértően és szeretettel beszéljünk a nehézségekről. Ne felejtsük el, egy autokratikus rendszerben élünk, egy kedves női politikusi jelenlét oldhatja a félelmet. A kitelepüléseinken, a fórumainkon is tapasztalom, hogy a hozzáállásom fölszabadítja az embereket és azt érzik, ha ez a törékeny, pici nő ideáll, akkor mi baj lehet? Úgyhogy igen, én érzek ebben egy nagyon erős erőt. Nem véletlen, hogy az ellenzéki oldalon minden ötödik jelölt női jelölt. Ezzel szemben a Fidesz-listának alig a tizedén szerepelnek nők.

Anyukaként mennyire tudja összeegyeztetni a kampányt a családdal?

Nagy megterhelés édesanyaként politizálni, ezt nem tagadom. A lányom 13 éves. Amikor elindultam a választáson leültem vele és átbeszéltük, hogy eddig az övé voltam, tehát eddig minden kis dolgát figyelemmel követtem, támogattam és most én kérek támogatást. A kislányom azt mondta, hogy jó, anya, én csinálom, ami az én dolgom, és ha bármiben kell segíteni szólj. A maga módján ő is segít a kampányban, nemrég épp szórólapozott. Érdekli a politika, utánaolvas dolgoknak, kezd nyitni a világra. Én szülőként, ezzel a helyzettel annyit adhatok neki, ha már érdekli a közélet, hogy ráláthat egy professzionális kampányra. Az is nagyon fontos, hogy látja, az édesanyja képes első téglától fölépíteni egy politikai kampányt, képes küzdeni azért, amiben hisz. Az összes nehézséget félretéve ez egy ajándék egy gyereknek. Egyébként elég erős csaj, bírni fogja, ha kritikát is kapok.

Fotó: BudaPestkörnyéke.hu

Civilként, édesanyaként egyébként miért döntött úgy, hogy politizálni kezd, hogy versenybe száll az országgyűlési képviselői mandátumért?

Köszönöm a kérdést, szerintem ezt minden egyes új belépőnél föl kell tenni, mert nagyon fontos a motiváció. A lányom a Színház- és Filmművészeti Egyetemnek a bedarálásakor mondta, hogy anya, gyere ki a Közgáz elé mert most az én jövőmről van szó. Megfogtam az akkor 11-12 éves lányom kezét, és kimentünk. Ezután jött a felkérés, a politikai fölkérés, hogy vállaljam el a jelölést. Ekkor már nem volt kérdés, hogy igent mondjak-e.

Elárulja, hogy ki kérte fel?

Egy bizonyos körön belül évek óta egyértelmű, hogy én civilként erős, karakteres politikai véleményt fogalmazok meg. Már a 2019-es önkormányzati választáson is fölmerült a nevem polgármesteri pozícióra Szigetszentmiklóson. Mivel a civil munkám teljesen kitölti az életemet és a kreatív részét nagyon-nagyon szeretem csinálni, akkor erre még nemet mondtam. A lányom jövőjéért érzett aggodalom adta az utolsó lökést. 

Mi a civil munkája?

Rendezvényeket szervezek, illetve személyi tréningeket tartok. Tehát ez is közösségi tevékenység, itt is emberekkel foglalkozom, a pedagógia és a pszichológia talaján állok. Azt gondolom, hogy megérett a helyzet arra, hogy egy kicsivel több emberhez szóljak, ez pedig egy választókerület.  

Itt a Pest 8-as választókörzetben jelenleg a Budapest-Belgrád vasútvonal építése a legnagyobb beruházás. Az építkezés jelentősen befolyásolni fogja az Ön körzetében a dunavarsányiak életét, hiszen a vasútvonal kettévágja a települést. Önnek mi a véleménye erről a politikailag vitatott fejlesztésről?

Nagyon méltatlan az a helyzet, ami a Budapest-Belgrád vasútvonal környékén élőkkel történik. Azt gondolom, hogy egy titkosított szerződéssel emberek sorsát, életét, telekkisajátításokat intézni úgy, hogy fogalmuk nincs azzal kapcsolatban, mi történik velük, méltatlan. Amit én látok Dunavarsányban, az a kétségbeesés, és a dráma megélése, hiszen nemcsak a tájékoztatás nem történik meg vagy nem egyenes, hanem a kép ami kirajzolódik, az maga a botrány. Nemsokára kezdődnek a lezárások, április 30-tól átszállással, pótlóbuszokkal lehet csak eljutni Budapestre. Én még augusztus végén Vadai Ágnesen keresztül kérdést intéztem Orbán Viktorhoz, hogy a vágányzár és az építkezés miatt a két településrész közötti átjárás hogyan lesz megoldva, mi lesz az óvodába, iskolába járókkal, de semmiféle megnyugtató választ nem kaptam. Úgy tűnik élhetetlen lesz a város. A Márki-Zay Péter-féle, remélhetőleg fölálló új kormány azt ígéri, hogy föl kell nyitni a titkosított szerződést és meg kell vizsgálni, hogy ez a kiemelt projekt mit tartalmaz valójában. A vasútfejlesztés nem áll le, ezt Márki-Zay Péter is elmondta, de nem mindegy, hogy egy vagy két sínpár épül és az sem mindegy, hogy a sínek kikerülik-e a településeket, vagy sem. A civilek munkája felbecsülhetetlen ebben a féldiktatórikus, információt eltagadó rendszerben, hiszen megterveztek egy alternatív útvonalat a második sínpárnak, ami elkerülné a települést. Lehet így is vasutat fejleszteni. Akkor leszünk okosabbak, ha közelebb kerülünk az információhoz. Felelőtlenül ígérgetni nem tudunk, csak az orosz és a kínai hitelszerződésbe való betekintés után lehet erről érdemben nyilatkozni.  

Szigetszentmiklóson nemrég valóságos környezeti katasztrófa történt. Az évszázad magyar olajszennyezése során többszáz liter fáradtolajat öntöttek a Dunaágba. Hogy áll most ez az ügy?

Megnyugtató, hogy gyanúsítottként őrizetbe vettek egy férfit, igaz ma már szabadlábon védekezhet. Az olajszennyezés az elmúlt húsz év legnagyobb környezetszennyezése Magyarországon, ráadásul szándékos károkozás történt. Nem emberi felelőtlenség, nem véletlen, hanem szándékos károkozás. Levegőhöz sem jutok, amikor arról kell beszélni, hogy egymás után kétszer, pont amikor nem működtek a kamerák a környéken, valaki sok száz liter olajat öntött a csapadékelvezető rendszeren keresztül a Dunába. Egy liter ebből a sűrű olajból egymillió liter vizet tud szennyé változtatni. Remélem hamarosan bírósági szakaszba kerül az ügy és ítélet is lesz.

A jelenlegi agglomerációs országgyűlési képviselők közül többen azt a kritikát kapják, hogy az elmúlt négy évben egyetlen egy alkalommal sem szólaltak fel a parlamentben a választókörzetük érdekében. Ha Ön bekerülne a parlamentbe milyen ügyben szólalna fel elsőként?

Kézenfekvő, hogy a Budapest-Belgrád vasútvonal és az ahhoz kapcsolódó problémák miatt, hiszen ha felnyitják a titkos szerződéseket fókuszba kerül az ügy. Fontosnak tartom még a H6-os HÉV-ügyét is. Több mint 10 éve várnak a fejlesztésre az itt élők, levegőhöz jutna a környék közlekedése. Van még másfél hónap a választásig, bármi előkerülhet, nagyon kiélezett kampányra számítok. Elképzelhető, hogy olyan megalázó helyzetbe hoznak a fideszesek, hogy a nőiséget kell védeni, vagy a női értékeket. Az is lehet, hogy a szegényekre kell majd fókuszálnunk például egy krumpliosztás kapcsán. Nem lehet előre látni mi kerül elő. Szerintem akkor jó egy kampány, ha rugalmasan reagálunk az éppen felmerülő ügyekre.

 Ha négy évre előre tekintünk, akkor milyen választókörzetet szeretne látni?

Értékközösséget szeretnék létrehozni.

Ez hogyan értelmezhető 130 ezer ember számára?

Elvont fogalomnak tűnik, mégis azt gondolom, hogy ma ennek a hiánya a legnagyobb probléma Magyarországon. Nem tudjuk helyén kezelni a dolgokat. Nem tudjuk különválasztani a hivatalosat a civiltől. A közösségi felületeken gyűlöletalapú társadalom épül, torzul minden. Amit én képviselek a szakmai politikával, egyértelmű racionalitással az, hogy tegyük helyére a dolgokat. Értelmezési kereteket kell újraírnunk. Újra kell definiálnunk fogalmakat, onnantól kezdve, mi az, hogy civil? Mi az, hogy politika? Mi az, hogy konzervatív? Mi az, hogy liberális eszme, mi az, hogy szociális jogok vagy szociálpolitika? Ha egyvalamit az Orbán-kormánynak fel tudok róni főbűnének az az, hogy összezavarta a nyelveket. Nem értjük egymást. Amit én csinálok és amire én úgy érzem vevő a Pest 8-as körzet, hogy odaállok nyíltan, hogy beszélgessünk. 45 éves vagyok, van egy vízióm, van egy elképzelésem, szeretném pozitív irányba terelni a folyamatokat itt a körzetemben. Szerintem azt már megmutattam, hogy ezt meg fogom tudni csinálni.

Az interjút Jana Gabriella és Pálmai L. Ákos készítette, ha kíváncsi vagy rájuk, kattints ide.

Ha már idáig eljutottál ezeket az interjúkat se hagyd ki

Kiemelt kép: Jószai Teodóra, országgyűlési képviselőjelölt – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu